۰
plusresetminus
سپاه ناحیه احمدبن موسی (ع) :

برگزاری همایش زن و خانواده در شیراز

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۷
در آستانه فرا رسیدن روز معلم، همایش بانوان و کودکان با موضوع زن و خانواده، تعلیم و تربیت، منزلت حقوق زنان و تربیت کودک با توجه به دیدگاه شهید مطهری امروز ۱۰ اردیبهشت در سالن طاووسیه به همت بسیج جامعه زنان ناحیه احمدبن موسی (ع) شیراز برگزار شد.
برگزاری همایش زن و خانواده در شیراز
به گزارش حافظ خبر، عباس قره‌خانی، فرمانده سپاه ناحیه احمدبن‌موسی(ع) شیراز در این همایش، جایگاه رفیع معلمی را مورد ستایش قرار داد و افزود: معلمی شغل انبیاست و نباید از این موضوع به صورت سطحی گذشت. معلمان در تاریخ جریان‌ساز و انسان‌ساز بوده‌اند و اگر علمشان را عملیاتی نکنند به آرمان‌های شغل خود بی‌توجه بوده‌اند.

وی با بیان اینکه هر کسی در هر جایگاهی می‌تواند معلم باشد، گفت: هر مادر باید علاوه بر مادری کردن نقش یک معلم را داشته باشد. هر فرد در هر جایگاه، تعدادی زیر مجموعه دارد. یک موضوع و مسئله تا زمانی که در رفتار شخص گوینده و سرپرست منعکس و جاری نشود، بی‌تأثیر خواهد بود.

قره‌خانی با تصریح اینکه چندان موافق شیوه آموزشی دارالقرآن‌ها نیست، گفت: باید قبل از تربیت حافظان قرآنی، عاملان قرآنی تربیت کنیم تا گفتمان قرآن در ذهن، روان و رفتار کودک نهادینه شود.

وی اظهار کرد: امروز ابرقدرت‌هایی مثل آمریکا و اسراییل به اوج ذلالت رسیده‌اند و در حال حاضر وظیفه تک تک ما و معلمان جهاد تبیین است تا در جنگ‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای که دشمن ایجاد می‌کند، آگاه باشیم و جامعه را به آگاهی برسانیم تا ان‌شاءالله از قافله امام زمان(عج) جا نمانیم.

فرمانده سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز در پایان به مادران توصیه کرد: اگر فرزندی متدین می‌خواهند، هنگام انجام فرایض دینی و خواندن نماز در مهربان‌ترین حالت خود باشند، یعنی رفتاری داشته باشند که در شأن نماز باشد، بدین ترتیب توجه کودک به دین و نماز جلب خواهد شد.

لیلا عبداللهی، مدرس علوم، قرآن و حدیث دانشگاه شیراز نیز در این مراسم پس از بیان جایگاه والای شهید مطهری، گفت: این شهید بزرگوار، یک اندیشمند و متفکر و یک روحانی شیعه بودند. کتاب‌های ایشان که حدود ۷۰ جلد است، نه تنها در زمان خودش بلکه در زمان حال هم پاسخگوی شبهات ما و نوجوانان ماست.

وی اضافه کرد: شهید مطهری، تفکرات غرب را در مقابل تفکرات اسلام قرار داده و آن‌ها را نقد کرده است. در مورد نماز و حجاب و بسیاری از مسائل زنان پاسخگو بوده و نظرات فمینیسم را به انتقاد کشیده است.

عبداللهی افزود: این شهید والامقام، حسینیه ارشاد را پایه‌گذاری و افتتاح کردند و در آن علیه رژیم غاصب و ستمگر به سخنرانی پرداخته و از فلسطین دفاع کردند.

وی یادآور شد: به دلیل تحریفاتی که در کتاب تورات و انجیل رخ داده است، می‌گویند زن از دنده چپ مرد آفریده شده و حوا، آدم را فریفته است. مسیحیان برای اینکه خدا پرست باشند به این نتیجه رسیدند که باید خود را از زن جدا و دور کنند.

عبداللهی ادامه داد: این نادیده گرفته شدن زن، باعث شد نظریه فمینیست را عرضه کند و جالب این‌جاست همان مردانی که زن را ضعیف کردند، از نظریه فمینیسم حمایت می‌کردند چون توانستند به این طریق از کالا بودن زن بهره ببرند.
این مشاور خانواده و استاد دانشگاه ادامه داد: سیستم خانواده ایرانی ـ اسلامی به طور کلی فرق دارد و می‌گوید، زیبایی حق من است، اما زیبایی من برای من است و نه برای بهره‌کشی کسی.

این مدرس دانشگاه گفت: شهید مطهری در کتاب خود آفرینش زن و مرد را یکی دانسته و حقوق برابر ایشان را با توجه به آیات قرآن تفسیر کرده است. این که حقوق زن در برخی موارد رعایت نمی‌شود به دلیل نقض در دستورات قرآن نیست، بلکه این حقوق در کشور ما فرهنگ‌سازی نشده است.

وی با بیان اینکه زن به عنوان یک انسان باید مراقب سلامت جسم و روح خود باشد تا بتواند کودک سالم تربیت کند، گفت: زن در اولین قدم باید توسعه معنوی و توسعه سبک زندگی داشته باشد تا روش زندگی غربی بر زندگی او حاکم نشود و برای رسیدن به این مهم باید قرآن خواندن را در زندگی روزانه بگنجاند.

عبداللهی ادامه داد: در بسیاری از کشورها زن ابزار تجارت شده و از او بهره‌کشی می‌کنند. دین ما مخالف حضور زن در جامعه نیست، بلکه زن را کانون محبت می‌داند که خانواده بعد از تلاش و خستگی روزانه به دامان پر مهر او پناه می‌برند.

وی پس از بیان نکته‌های تربیتی در خصوص کودکان زیر ۶ سال افزود: اصل تربیت بر پایه فطرت است که باید با حضور پررنگ پدر و مادر صورت بگیرد. فوت والدین و طلاق گرفتن در تربیت کودک اثر فوق‌العاده بدی می‌گذارد. 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۸۵۷۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما