۰
plusresetminus

مخالفت آیت‌الله سیستانی با طرح آمریکا برای مسلح کردن عشایر عراق

تاریخ انتشارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۱
نماینده آیت‌الله سیستانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز در کربلاء طرح آمریکا برای مسلح کردن کردها و عشایر اهل سنت عراق را رد و گروه‌های سیاسی را به اتخاذ موضع آشکار در قبال این طرح دعوت کرد.
مخالفت آیت الله سیستانی با طرح آمریکا
مخالفت آیت الله سیستانی با طرح آمریکا
به گزارش "حافظ نیوز" نماینده آیت‌الله سیستانی در خطبه‌های نماز جمعه در کربلاء طرح آمریکا برای مسلح کردن کردها و عشایر اهل سنت عراق را رد و گروه‌های سیاسی را به اتخاذ موضع آشکار در قبال این طرح دعوت کرد.
به گزارش شبکه خبری سومریه نیوز، عبد المهدی کربلائی، نماینده آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی، مرجع شیعیان در عراق امروز در خطبه‌های نماز جمعه در صحن کربلا به طرح سنای آمریکا برای مسلح کردن کردها و عشایر اهل سنت عراق اشاره و مخالفت خود را با این طرح اعلام کرد.
وی گفت: امکان ندارد مرجعیت دینی با این طرح موافقت کند و من از گروه‌ها و طرف‌های سیاسی در عراق می‌خواهم موضعی مشخص در قبال این طرح اتخاذ کنند.
نماینده آیت‌الله سیستانی در ادامه گفت: کمک‌های خارجی که به عراق در جنگ علیه تروریسم ارائه می‌شود نباید به کشور و وحدت آن آسیی برساند و پذیرش طرح آمریکا برای کمک نظامی به برخی مناطق انتخابی، ممکن نیست.
کربلایی ادامه داد: گروه‌ها و احزاب سیاسی باید موضعی مشخص و قاطع نسبت به این طرح اتخاذ کنند.
کمیته امور تسلیحاتی سنای آمریکا اخیرا طرحی را به کنگره برای بررسی ارائه داده که در آن خواهان کمک تسلیحاتی به کردها و قبایل اهل سنت عراق بدون اجازه دولت مرکزی بغداد شده که این طرح خشم دولت و شخصیت‌های سیاسی و مذهبی عراق را به دنبال داشت.
منبع: ایسنا
کد مطلب : ۶۵۱۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما