۰
plusresetminus

پايان رالي خاورميانه شيراز/ قهرماني به راننده قطري رسيد

تاریخ انتشارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۲
عصر روز جمعه، رقابت‌هاي رالي مرك خاورميانه در شيراز، با قهرماني راننده قطري، به نقطه پايان رسيد.
پايان رالي خاورميانه شيراز/ قهرماني به راننده قطري رسيد
به گزارش "حافظ نیوز" به نقل از ایسنا، رالي خاورميانه شيراز در حالي عصر جمعه 18 ارديبهشت به پايان رسيد كه حذف دو تيم ايراني شركت كننده در اين رقابت‌ها، حرف و حديث‌هاي بسياري را به‌دنبال داشت.
پس از اينكه ايران و شيراز سال گذشته موفق شد با تامين استانداردهاي مد نظر فدراسيون جهاني موتورسواري و اتومبيل‌راني، جايي در تقويم اين رقابت‌ها به خود اختصاص دهد، ارديبشت شيراز در ميانه راه ميزبان دور سوم از اين رقابت‌ها شد.
اما در ادامه هيچ يك از تيم‌هاي ايراني به واسطه آنكه خودروهاي آنان نتوانست استانداردهاي مد نظر كميته رالي را تامين كند، امكان حضور در اين رقابت‌ها را نيافت و تنها دو خودروي ميتسوبيشي با دو راننده ايراني امكان حضور در اين رقابت‌ها را پيدا كردند.
اما روز چهارشنبه و با تاييد كميته‌هاي اجرايي و نظارت اين رقابت‌ها، هر دو خودروي شركت كنندگان ايراني اين رقابت، به بهانه تخلف، از مسابقه اخراج شدند.
نماينده فدراسيون موتورسواري و اتومبيل‌راني، علت اخراج اين خودروها را سوختگيري يكي از خودروها و نزديك شدن به خودروي امدادي توسط خودروي دوم اعلام كرده بود.
عبدالكريم يگانه تاكيد كرد كه هر دو خودرو با توجه به شواهد و مدارك، از اين رقابت‌ها خارج شده‌اند.
به گزارش ايسنا و در حاليكه رانندگان دو خودرو تخلف‌هاي اعلام شده را نپذيرفته‌اند و جريمه اعمال شده را فراتر از حد انتظار مي‌دانند، مدير اجرايي رالي خاورميانه نيز تاكيد داشت كه شخص او به‌عنوان داور، تخلف آنان را اعلام كرده است.
هاني شعبان معتقد است كه گزارش مسئولان و ناظران برگزاري اين رقابت‌ها براي تاييد يك تخلف، كافي است، تصريح كرده است رانندگان از ادامه مسابقه خودداري كرده‌اند و آنان خودروهاي ايراني را اخراج نكرده‌اند.
شعبان كه شامگاه جمعه در نشست خبري پايان رقابت‌ها سخن مي‌گفت: حاضر به ارائه توضيح بيشتر در خصوص حذف يا كنار رفتن رانندگان ايراني از اين دوره رقابت‌ها نشد.
اين درحالي است كه يگانه پيش از اين اعلام كرده بود، به تشخيص تيم برگزار كننده، چنين جريمه‌اي براي دو خودروي ايراني در نظر گرفته شده است.
به گزارش ايسنا، در پايان اين رقابت‌ها و در حاليكه كام تيم‌هاي ايراني تلخ شده بود، ناصر‌العطيه، راننده قطري، موفق شد در مجموع  ۱۳ تست، با ميانگين سرعت 108 كيلومتر بر ساعت و زمان كلي يك ساعت و 52 دقيقه و 56 ثانيه، قهرماني به خود اختصاص دهد و پس از او  عبدالعزیز کواری، ديگر شركت كننده قطري با میانگین سرعت ۱۰۷ کیلومتر برساعت و مدت زمان یک ساعت و ۵۳ دقیقه و ۲۳ ثانیه مقام دوم و شيخ‌خالد القاسمي، راننده اماراتي، با ميانگين سرعت 106 كيلومتر بر ساعت و مدت زمان يك ساعت و 54 دقيقه و 23 ثانيه، سوم شد.
در اين دوره از رالي مرك، 2 تيم از قطر و يك تيم از كويت به ترتيب در رتبه‌هاي چهارم تا ششم قرار گرفتند.
 
کد مطلب : ۶۶۴۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما