۰
plusresetminus
حلقه مفقوده ای به نام گزارش عملکرد دولت؛

«۲۴ خرداد ۹۴»؛ روزی که دولت علاوه بر «تحریمیم!» و «تقصیر قبلی ها بود» باید بگوید در دو سال گذشته چه کرده است!

تاریخ انتشارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۷
22 خرداد 94 دیگر روز جشن گرفتن پیروزی در انتخابات نیست چرا که از روز پایکوبی یاران روحانی بیش از دو سال گذشته است و حال یاران روحانی باید به جامعه بگویند که حاصل این دو سال «تدبیر و امید» چه بوده است
«۲۴ خرداد  ۹۴»؛ روزی که دولت علاوه بر «تحریمیم!» و «تقصیر قبلی ها بود» باید بگوید در  دو سال گذشته چه کرده است!
حافظ نیوز/ سجاد زارع - سرویس سیاسی - «من به جوانان کشورم می‌گویم که اگر در انتخابات پیروز شوم علاقه‌ای به جشن گرفتن برای پیروزی ندارم، بلکه برای شاغل بودن مردم و بهبود و ارتقای رفاه زندگی آنان و رفع غم از چهره کارگران، ایجاد محیطی باصفا و علمی در دانشگاه‌ها و قرار دادن ایران در جایگاه پرغرور در دنیا و در هم شکستن تحریم وایجاد روابط خوب با دنیا و افزایش صادرات غیر نفتی و ایجاد احساس رضایت در مردم جشن خواهم گرفت.»
اینها بخشی از سخنان آقای روحانی در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری است که در برنامه تلوزیونی «به انتخاب شما» در تاریخ ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ از شبکه سوم سیما با مردم در میان گذاشت. (فیلم)
دو روز پس از این اظهارات، یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد و از قضا حسن روحانی با کسب ۵۰.۷ % از آرای کل شرکت کنندگان توانست به عنوان رییس جمهور جدید انتخاب شود.
در حالی که رئیس جمهور پیش از انتخابات، عنوان کرده بود علاقه ای به برگزاری جشن پیروزی در انتخابات ندارد، اما سال گذشته و در یکمین سال پیروزی روحانی در انتخابات، تالار بزرگ وزارت کشور میزبان یک میتینگ کاملا سیاسی و انتخاباتی با حضور پررنگ مسئولان دولتی بود. مسئولانی که بسیاری از آنها شال بنفش بر گردن آویخته بودند و حال و هوای روزهای انتخابات بر سالن بزرگ وزارت کشور حکمفرما شده بود.
و اما اینک، دو سال از 22 خرداد 92 می گذرد، نیمی از عمر دولت سپری شده و در آستانه سومین سال حیات دولت تدبیر و امید به نظر می رسد دیگر زمان برپایی جشن های پیروزی به سر آمده و دیگر نمی توان این سخن را از برخی مسئولین پذیرفت که زمان چندانی طی نشده که کارنامه عملکرد منتشر کنیم!
در دو سالی که از انتخابات 92 طی شده است، در سطوح مختلف از سوی برخی مسئولین اجرایی تلاش شده است بخش عمده ای از مشکلات کشور به گرده دولت قبل نهاده شود و تقریبا موردی نمی توان یافت که مسئولی، کاستی اتفاق افتاده در دستگاه متبوعش را گردن گرفته باشد و آن را حاصل عملکرد خود بداند حال اما با گذشت دو سال از عمر دولت، می توان به درستی در خصوص عملکرد دولت و رویکردهای اقتصادی و سیاسی به قضاوت نشست.
بر همین اساس، به برگزار کنندگان جشن های به ظاهر مردمی سالروز پیروزی دولت تدبیر و امید در انتخابات، می توان توصیه نمود که حتی برای حفظ پایگاه مردمی دولت، علاوه بر «تقصیر قبلی ها بود» و «تحریمیم!» و «توافق هسته ای همه درهای بسته را به روی ما باز خواهد کرد!» عملکرد ملموس دولت در حوزه های اقتصادی و اجتماعی را به زبان آمار و مستند بیان کنند.
آنچه که مردم در این روزها منتظر شنیدن آن هستند، گزارشی از عملکرد دولت در خصوص تلاشهای صورت گرفته برای افزایش تولید ناخالص ملی است، تمهیداتی که کاروان تدبیر و امید در حوزه اقتصاد و اشتغال اندیشیده و نتیجه ای که سیاستهای یاران روحانی در کاهش فقر و تورم به همراه داشته است. 22 خرداد 94 دیگر روز جشن گرفتن نیست روزی است که یاران روحانی باید به جامعه بگویند که حاصل این دو سال «تدبیر و امید» چه بوده است؛ گزارشی مستند، ملموس و واقعی و مهمتر از همه به زبان آمار رسمی!
کد مطلب : ۷۶۴۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما