۰
plusresetminus
برومندی مطرح کرد:

مخالف هرگونه افزایش قیمت هستیم/ برای خروج از مشکلات راهی جز پرداخت یارانه نداریم

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۳
سخنگوی کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس با اعلام مخالفت شدید مجلس به ویژه اعضای کمیسیون متبوعش با افزایش قیمت ها به خصوص گرانی نان و لبنیات،گفت: افزایش قیمت و گرانی راهکار خروج از مشکلات بوجود آمده در بخش تولید نیست و برای برون رفت از این شرایط راهی جز پرداخت یارانه نداریم.
به گزارش حافظ نیوز، محمدمهدی برومندی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص دستور دولت برای گرانی 6 درصدی 18 قلم کالاهای اساسی از جمله نان و لبنیات،گفت: با هرگونه گرانی و افزایش قیمت در کشور به شدت مخالف هستیم.

نماینده مردم مرودشت،پاسارگاد وارسنجان در مجلس شورای اسلامی افزود: لبنیات یک ضرورت بسیار مهم سر سفره های مردم بوده چرا که ارتباط تنگاتنگی با سلامت مردم به خصوص افراد کهنسال و کودکان دارد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس تصریح کرد: به هیچ وجه موافق افزایش قیمت کالاهای اساسی به خصوص نان و لبنیات نیستیم.

دولت به تعهد پرداخت یارانه به لبنیات و اجرای مصوبه خرید تضمینی شیر عمل نکرد
برومندی با اشاره به اینکه دولت هیچ ضمانت اجرایی برای مصوبه خرید 1440 تومانی خرید شیر تعیین نکرده و این مصوبه عملیاتی نمی شود،ادامه داد: نه دولت به تعهد خود در قالب پرداخت یارانه به بخش لبنیات عمل کرد و نه کارخانجات زیر بار پرداخت این قیمت به دامداران رفتند.

وی افزود: مصوبه خرید شیرخام به قیمت ۱۴۴۰تومان که حدود یک سال قبل به تصویب رسیده، هنوز اجرایی نشده، این در حالی است که صنایع لبنی سال قبل دوبار اقدام به افزایش قیمت محصولات خود در بازار کردند.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: اشکال بزرگ دیگر این است که تعیین بار میکروبی شیر به عنوان یک اهرم اساسی در اختیار صنایع لبنی قرار دارد و مرجع دوم و سومی برای نظارت بر این امر وجود ندارد.

وی گفت: بر این است صنایع لبنی به وسیله کاهش یا افزایش بار میکروبی محصولات لبنی به راحتی می توانند قیمت ها را بالا و پایین کنند که این موضوع فشار بیشتری را بر تولیدکنندگان و همچنین مصرف کننده تحمیل می کند.

افزایش قیمت و گرانی راهکار خروج صنعت دامداری از مشکلات نیست/ راهی جز پرداخت یارانه نداریم
سخنگوی کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس تصریح کرد: افزایش قیمت و گرانی به هیچ وجه راهکار خروج از مشکلات امروز تولیدکنندگان فراورده های لبنی و دامداران نیست.

برومندی افزود:در قانون هدفمندی یارانه ها به درستی به این موضوع اشاره شده و به دولت هم ابلاغ شده است که باید به تولیدکنندگان بخش کشاورزی یارانه تولید پرداخت کنند و از محل درآمدهای هدفمندی یارانه ها باید این موضوع عملیاتی شده و اجازه افزایش قیمت ها داده نشود.

مجلس و کمیسیون کشاورزی با افزایش قیمت ها به شدت مخالفت دارند
وی گفت:  در مجلس و کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی با افزایش قیمت ها به شدت مخالف هستیم  چرا که افزایش قیمتها مشکلات عدیده ای از جمله کاهش قدرت خرید مردم و میزان مصرف آنها و به دنبال آن مشکلات اشتغال و بیکاری و ایجاد رکود اقتصادی را به دنبال دارد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به زودی موضوع گرانی 6 درصدی کالاهای اساسی به خصوص لبنیات را با دعوت از مسئولان مربوطه در کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی بررسی خواهیم کرد.
کد مطلب : ۸۷۵۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما