۰
plusresetminus
فرماندار بوانات:

خشکسالی، بزرگترین معضل پیش روی این شهرستان است

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۷
فرماندار شهرستان بوانات گفت: خشکسالی، بزرگترین معضل و مشکل پیش روی این شهرستان است که باید از تمام ابزارها و امکانات برای غلبه بر آن استفاده کنیم.
خشکسالی، بزرگترین معضل پیش روی این شهرستان است
به گزارش حافظ نیوز به نقل از ایرنا محمد اسداللهی، روز دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوانات افزود:در چنین شرایطی باید با اقدام به موقع، در زمینه بهینه سازی و صرفه جویی در مصرف آب گام های اساسی برداشته شود.

وی اظهارکرد:در سال های گذشته به سبب برداشت های بی رویه و غیر اصولی ازآب های زیر زمینی در بخش کشاورزی ، مشکلاتی را برای استان فارس ایجاد کرده که باید با اتخاذ تدابیر و تصمیم های اصولی، روند اشتباه گذشته را اصلاح کنیم.

اسداللهی بیان داشت: استفاده از سامانه های آبیاری نوین، جلوگیری از حفر چاه های غیر مجاز و پُر کردن این گونه چاه ها و نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه ها از جمله اقداماتی است که باید با هدف مدیریت مصرف و نظارت بر مصرف آب در بخش کشاورزی اعمال شود.

وی ادامه داد: هر کوتاهی و قصوری که امروز در زمینه اصلاح الگوی مصرف آب در بخش مصارف خانگی، کشاورزی و صنعتی انجام شود در آینده مشکلات جبران ناپذیری را فرا روی ما قرار خواهد داد.

اسداللهی اظهار کرد: باید در همین مقطع مردم را نسبت به شرایط کنونی منابع و ذخایر آبی و عواقب استفاده نادرست از این منابع آگاه کنیم چرا که هرچه پیش تر برویم شرایط بحرانی تر و زمان و فرصت از دست رفته نیز جبران ناپذیرتر می شود.

وی ادامه داد: بزرگسالان علاوه بر این که باید خود در مصرف بهینه آب دقت کنند این موضوع را با حساسیت خاصی نیز به فرزندان خود بیاموزند تا آنها در آینده با مشکلی با عنوان کمبود آب مواجه نشوند.

فرماندار بوانات اضافه کرد: مدارس نیز می توانند نقش بسیار تاثیرگذاری در اصلاح الگوی مصرف آب در جامعه ایفا کنند و معلمان موظفند این موارد را به دانش آموزان منتقل کنند و آنها را نسبت به ضرورت صرفه جویی در مصرف آب و تهدیدهایی که به دلیل کمبود آب متوجه جامعه می شود، آگاه سازند.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن گرامیداشت 17 مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرنگاری جمهوری اسلامی و روز خبرنگار گفت: خبرنگاران همواره و در دوره های مختلف رسالت و وظیفه خطیر و سنگینی بر دوش داشته اند و این وظیفه در دوران کنونی به مراتب سنگین تر و حساس تر شده است.

فرماندار بوانات اضافه کرد: همه ما موظفیم که برای شان و جایگاه خبرنگار ارزش خاصی قائل باشیم و از تجربه، نظر و توان آنها برای پیشرفت امروز شهرستان استفاده کنیم.

محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی که در 17 مرداد سال 1377 در مزار شریف افغانستان به دست گروه تروریستی القاعده به شهادت رسید که این روز در تقویم رسمی کشورمان به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.

شهرستان بوانات در فاصله 230 کیلومتری شمال شرق شیراز واقع شده است.
کد مطلب : ۹۴۹۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما