۰
plusresetminus

«بمب‌‌گذاری در شهرستان لامرد»؛ از شایعه تا واقعیت

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۷
یک منبع آگاه گفت: نیروی انتظامی بعد از حضور در محل به دلیل مشکوک بودن و برای جلوگیری از خطر احتمالی هر دو کیف را از محل مورد نظر خارج می‌کند.
«بمب‌‌گذاری در شهرستان لامرد»؛ از شایعه تا واقعیت
به گزارش حافظ نیوز به نقل از لامرود - شب 23 ماه مبارک رمضان شایعه بمب‌گذاری در مسجد فاطمه الزهرا (س) شهر لامرد به سرعت گسترش یافت و بعد از چند ساعت متن های مختلف در سراسر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منطقه و حتی دیگر استان ها مبنی بر خنثی‌سازی بمب، کشف مواد منفجره و دستگیر عامل انفجار انتشار یافت.

یک منبع آگاه در تشریح این موضوع گفت: شخصی دو کیف حامل جانماز و عروسک را به مسجد فاطمه الزهرا (س) شهرک رسانده و آن را رها می کند. برخی از شهروندان که این صحنه را مشاهده میکنند، به این اتفاق مشکوک شده و با پلیس تماس می گیرند.

وی گفت: نیروی انتظامی بعد از حضور در محل به دلیل مشکوک بودن و برای جلوگیری از خطر احتمالی هر دو کیف را از محل مورد نظر خارج می‌کند.

این منبع آگاه در ادامه گفت: پلیس پس از یک ساعت شخص مالک کیف های حامل عروسک را دستگیر کرده و جهت بررسی هر چه بیشتر موضوع، وی را به مرکز منتقل می کند. که پس از بررسی دقیق این موضوع فرد مورد نظر را آزاد می کند.

می توان گفت عدم تسلط برخی از شهروندان بر جوانب یک اتفاق معمولی و انتشار سریع آن در شبکه های اجتماعی عامل اصلی بروز این شایعه بود.

پخش اين گونه اخبار بدون بررسي در صحت و سقم مي تواند تبعات منفی بسیاری از جمله یه خطر افتادن امنیت روانی مردم را به همراه خود داشته باشد.

 
کد مطلب : ۹۵۱۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما