۰
plusresetminus
در جلسه کارگروه سیل بررسی شد؛

تصرفات غیرقانونی افراد در محدوده رودخانه‌ها؛ عامل وقوع سیل/ دخالت عوامل انسانی در طبیعت، عامل وقوع بحران

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۰
مدیر دفتر حفاظت و مهندسي رودخانه‌ها و سواحل آب منطقه‌ای فارس گفت: ساخت‌وسازهای غیرمجاز در بستر رودخانه‌ها در کنار تغییر اقلیم از جمله مشکلات قابل بررسی این کارگروه است.
سیل
سیل
به گزارش "حافظ نیوز"، جلسه کارگروه سیل با هدف بررسی مصوبات و طرح‌های مطالعاتی مدیریت بحران استان در آب منطقه ای فارس برگزار شد.

در این جلسه که با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان در بخش سیل و مخاطرات برگزار شد، خاندشتی به مشکلات ناشی از بحران خشکسالی و وقوع پدیده تغییر اقلیم در فارس اشاره کرد و ضمن اشاره به اقدامات آب منطقه ای در شرایط وقوع سیل در استان افزود: پیشینیان ما در شرایط کم آبی و خشکسالی منابع خود را بهتر از ما مدیریت می‌کردند لذا مدیریت بهتر منابع آبی ضرورت دارد و این امر با تعامل بیشتر میان دستگاه‌های اجرایی ممکن است.

مدیر دفتر حفاظت و مهندسي رودخانه‌ها و سواحل آب منطقه ای فارس با بیان اینکه ساخت و سازهای غیرمجاز در بستر رودخانه‌ها در کنار تغییر اقلیم از جمله مشکلات قابل بررسی و مورد توجه این کارگروه است، خاطرنشان کرد: آب منطقه‌ای فارس در راستای حفظ و حراست منابع آب موجود استان، ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه‌ها را کنترل کرده و به شدت با آن‌ها برخورد می‌کند.

خاندشتی دخالت عوامل انسانی در طبیعت را عامل مهم در وقوع شرایط بحرانی دانست و گفت: رفتار خودخواهانه افراد سبب وقوع غیرطبیعی سیل می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری و هماهنگی بیشتر دستگاه‌ها در بحث کنترل سیلاب، دفع ایمن آب‌های سطحی و در صورت لزوم مدیریت صحیح بحران موفق تر عمل کنیم.
کد مطلب : ۹۹۷۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما