۰
plusresetminus

نکات کاریردی در مورد رازهای همسرداری

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۴
عقب نشینی از مشاجرات بی حاصل و اعصاب خرد کن از رموز خوشبختی در زندگی مشترک می باشد.
نکات کاریردی در مورد رازهای همسرداری
یادداشت// ملیحه جعفری صحرارودی -  مشاور و مددکار اجتماعی ‏// حافظ خبر


عقب نشینی از مشاجرات بی حاصل و اعصاب خرد کن از رموز خوشبختی در زندگی مشترک می باشد. در زندگی زناشویی گاهی باید کوتاه آمد تا برنده شد.
2- روش پاسخ دادن به تماس تلفنی با همسر:تو تماس تلفنی هاتون وقتی همسری حالتون میپرسه هیچوقت نگید بد نیستم "به جای کلمات منفی ،مثبتشو بگیم" بگید خوبم ممنون...
حتی تو این مورد هم تنوع بدید!بگید  *با تو همیشه خوبم*با داشتن همسری مثل تو معلومه که خوبم*به لطف تو خوبم*تو خوب باشی منم خوبم...
3-در خانه زن بودنتان را سانسور نکنید.*شیطنتهای گاه وبیگاه *آواز خواندن در زمان کار* پوشیدن لباسهای زیبا و خوش رنگ * شادی و خنده و حتی گریه.
4- غافلگیرانه عکس گرفتن از همسرتان در لحظات خاص ،بسیار سرگرم کننده و لذت بخش است،زمانی که همسرتان در حال غذاخوردن ،خوابیدن و یا خندیدن به جوک های شماست، از او عکس بگیرید.
5- هر جا و هر زمانی دیدی جایی میری که بهت احترام نمیزارن یا جوابگوی محبت هات نیستن خودتو کم کم بکش کنار و به کاری سرگرم کن مثلا برو کلاسی که دوست داری بعد هم بهانه بیار که کار دارم.
بعضی جملات هم خیلی تاثیر گزارن ،تو اینجور مواقع اصلا نرید ،بعدا بگید :
*ببخشید کار داشتم وگرنه حتما دوست داشتم بیام پیشتون اما نشد.
*یا بگید جسارت میکنم خیلی باهاتون راحتم امروز شرایط مهمانی تو خونه را ندارم.
6- به بچه هامون یاد بدیم مرد اون نیست که گریه نکنه.مرد اونه که اشک زنشو در نیاره و مثل ملکه باهاش برخورد کنه.
7- تو رابطه هاتون گاهی بشینید روبه روی هم ،از هم گله کنید ولی جواب همدیگر و ندید فقط به گفته های طرف مقابل فکر کنید و رابطه را بهتر کنید...
8- با قهر کردن فاصله ها زیاد میشه .وقتی ناراحتین سنگینتر برخورد کنید،کمتر بخندید ولی قهر ولجبازی ممنوع.به این نحو راه آشتی را برای همسرتان باز میگذارید و مشکل هم سریعتر حل می شود.
9- رازداری شما در زندگی مشترک،می تواند اعتماد همسرتان را بیش از پیش تثبیت نماید.مشکلاتتان به هیچکس مربوط نیست جز خودتان.
10- در رابطه ،تعادل را رعایت کنید .نه آنقدر دور شوید که شما را نبیند و نه آن قدرنزدیک شوید که حضورتان آزارش دهد.
11- وقتی همسرت رو می بینی اگه بخندی،اونم میخنده و اگه داد بزنی ،اونم دادمیزنه.دوست داری وقتی دیدیش چیکار کنه؟پس تو با بهترین اخلاقت یادش بده چیکار کنه!
12- علت تعارض در زندگی زناشویی این است که همسران مشکل دار به جای بیان صریح ،صادقانه ومحترمانه احساسات ،خواسته ها و نیازهای خود ،آن ها را به شکل غیرمستقیم و نا سالم بیان می کنند.زبان گفتگو یک هنر است آن را بیاموزیم.
13- هر مردی رگ خوابی دارد که فقط همسرش می تواند به راز آن پی ببرد .رگ خواب همسر یعنی شناخت حساسیت ها و علایق او جهت نفوذ در دل آقا ...
 14- زوج های موفق همسرشان را بهتر از آنچه هست،می بینند.تحسین همان داستانی است که شما درباره همسرتان به خودتان می گویید و این کار مارا به سوی بهبود روابطمان سوق می دهد ...
15- هرگز ،هرگز،هرگز درباره چیزی که همسرتان روی آن حساس است،به او دروغ نگویید.با این کار باید فاتحه روابط سالم وزندگی مشترکتان را بخوانید.
16- بعد ازدواج خودتون را رها نکنید .همیشه همان دختر زیبا و خوش اندام باشید نگذارید خنده زیبای روی لبتان محو گردد.هر بار که به هم مینگرید گمان کنید روزهای اول آشناییست.
17- آقایان غیب گو نیستند به آنها واضح و روشن بگویید چه میخواهید .با ایماء و اشاره و نشانه سعی نکنید بهش بفهمونید .فقط اصل خواسته رو بگید.
18- آقایون! توی جمعی نشستین و راجع به مسئله ی مورد بحث ،خانمتون یه نظری میده .شما باید تو همون جمع بگید:
*احسنت درست میگی
*این درسته
*آفرین
20- برای ساختن اعتماد ،سعی کنید کوچکترین قولهایتان را هم جدی بگیرید.لازم نیست کارهایی که انجامشان برایتان مقدور نیست را قبول کنید.رازهایش را فاش نکنید.
 
کد مطلب : ۲۰۵۶۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما