۰
plusresetminus

ابتکار سپاه شیراز برای مقابله با منافقین و گروه‌های التقاطی در سال ۵۷

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۱۱
منافقین یکی از گروه‌های التقاطی خطرناک در سال‌های ابتدایی انقلاب بودند که هر روز با ایجاد غائله‌ای در گوشه‌ای از کشور دست به اغتشاش می‌زدند، مقابله نیروهای انقلابی در شهر شیراز با این گروهک قابل توجه است.
حضور زنان در انقلاب اسلامی شیراز/ فلکه شهرداری/ ارگ کریم خانی
حضور زنان در انقلاب اسلامی شیراز/ فلکه شهرداری/ ارگ کریم خانی
به گزارش حافظ خبر؛ پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 57 هر چند با شیرینی‌ همراه بود اما این شیرینی مدت زیادی طول نکشید چراکه گروه‌های مخالف به ویژه گروه مجاهدین خلق که بعدها با عنوان منافقین شناخته شدند، هر روز در گوشه‌ای از کشور غائله‌ای بر پا می‌کردند.
به همین دلیل با پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 نوبت به تصفیه و پاک‌سازی کشور از گروهک‌ها و نهادهای مخالف رسید. در این میان منافقین یکی از گروه‌های التقاطی خطرناک بودند که هر روز با ایجاد غائله‌ای در گوشه‌ای از کشور دست به اغتشاش می‌زدند. مقابله نیروهای انقلابی در شهر شیراز با این گروهک قابل توجه است.
در این زمینه در کتاب «لبخندهای زمستانی» خاطرات رجبعلی طاهری که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده آمده است:  آن زمان در روزهای اول انقلاب دانشجوهای چپی و مجاهدین خلق ساختمان‌های خالی یا هتل‌ها را به عنوان اینکه ما دانشجو هستیم اطاق نداریم و اینجا متعلق به سرمایه‌داران هست و باید دست ما باشد می‌گرفتند. از جمله این اماکن یکی از هتل‌های بزرگ شیراز و دو سه تا ساختمان دیگر در دستشان بود که ما برنامه‌ریزی کردیم و این ساختمان‌ها را به راحتی بدون خونریزی از آن‌ها گرفتیم.
از جمله هتل «هما» بود که آن زمان بعضی‌ها از جمله آقای استاندار نظرشان این بود که ما مسلحانه به آنجا رفته و آنان را بیرون کنیم ولی من دیدم که آن‌ها بدشان نمی‌آید که یک نوع درگیری بین ما با دانشگاه و دانشجو رخ دهد که در واقع علیه ما می‌خواستند بهانه پیدا کنند چون از همان موقع سعی‌شان این بود که سپاه را در نظر مردم بد جلوه دهند. این بود که گفتم از طریق نظامی صحیح نیست.
لذا با یک ترفند سیاسی برنامه‌ریزی کردم یک عده از بچه‌های بسیجی که آن زمان به عنوان نیروی ذخیره بودند و افراد حزب‌الله و همچنین تعدادی از پاسداران را  به صورت کارگر وارد هتل کردم و برنامه‌ای که در دست این افراد داده بودم این بود که آن‌ها به عنوان کارگر در مقابل دانشجویانی که حدود سی و چهل نفری بودند و قرار بود در مقابل هتل متحصن شوند شعار دهند که ما به عنوان کارگران هتل حق داریم که این مکان را متصرف شویم و اگر این دانشجوها که در واقع این‌ها جوجه بچه سرمایه‌دارها هستند که اینجا را می‌خواهند اشغال کنند باید از روی نعش ما رد بشوند و ما به هیچ عنوان حاضر نیستیم یک اطاق هم به این‌ها بدهیم لذا با این ترفند آن‌ها را خلع سلاح کردیم.
این‌ها مرتباً در سالن هتل هما شعار می‌دادند این‌ها هم شعار می‌دادند. شعار این‌ها مرتب الله‌اکبر، خمینی رهبر مرگ بر کمونیسم، مرگ بر سرمایه‌دار غارتگر، مرگ بر امپریالیسم این شعارها را می‌دادند و نهایتاً یک شب به این صورت گذشت.
فردا صبح خود این‌ها آمدند همین دانشجوها که در واقع چپـی بودند گفتند که اینجا چون تضاد بین کارگر و دانشجو پیش آمده لذا ما به نفع کـارگـرهـا کنار مـی‌رویـم ولی بودند افرادی که همیشه زود سعی داشتند با برنامه خشونت با قضیه برخورد کنیم اما الحمدلله با آن سعه صدر و به هر حال سیاستی که داشتم در هیچ موردی لازم نشد درگیر بشوم.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۲۳۱۸۴
برچسب ها :
شهرحافظ حافظ خبر حافظ نیوز حافظ‌خبر پیروزی ضدانقلاب انقلاب انقلاب اسلامی رهبر انقلاب ضد انقلاب ارزش های انقلاب قبل از انقلاب رهبر انقلابی بهمن 1357 شیرینی‌ تسنیم سازمان مجاهدین خلق گروهک منافقین منافقین کشور تصفیه پاک‌سازی التقاط خطرناک اغتشاش مقابله کتاب معرفی کتاب کتاب لبخندهای زمستانی خاطرات مهندس رجبعلی طاهری پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی دانشجویان فعالان دانشجویی دانشجو سرمایه‌داران اماکن برنامه‌ریزی خونریزی هتل هما استاندار استاندار فارس استانداری مسلحانه درگیری دانشگاه دانشگاه ها دانشگاه شیراز سپاه سپاه پاسداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فارس مردم درگیری نظامی نظامی نظامیان ترفند روابط سیاسی سیاسی آرامش سیاسی اخلاق سیاسی فعال سیاسی تحلیلگر برتر سیاسی بسیجی حزب‌الله پاسداران کارگران ساختمانی کارگران کارگر متحصن نعش اشغال خلع سلاح الله‌اکبر خمینی امام خمینی امام‌خمینی کمونیسم غارتگر امپریالیسم تضاد خشونت قضیه شهر تاریخی تاریخ معاصر تاریخ شفاهی ایران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما