۰
plusresetminus
یادداشتی از بهرام سلمانی:

مرد بازنده فیلمی در ژانر کارآگاهی ، پلیسی و معمایی

فیلمی سیاسی ، اجتماعی
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۶
مرد بازنده فیلمی در ژانر پلیس ، کارآگاهی است که به شکل معمایی به پایان می رسد.
مرد بازنده فیلمی در ژانر کارآگاهی ، پلیسی و معمایی
به گزارش حافظ خبر، بهرام سلمانی کارگردان و مستند ساز گفت: فیلم مرد بازنده فیلم کارآگاهی ، پلیسی است  که در انتها به ژانر معمایی  تغییر جهت می دهد.
این فیلم با موضوع  پلیسی شکست خورده و غیر قابل اعتماد نسبت به خواسته های مسئولین دستگاه انتظامی کشور است که شکل پلیسی و کارآگاهی آن بدلیل حذف پلیس از ادامه تحقیقات خود در پرونده منجر به قتل با شکل معمایی و مرموز به کار خود پایان می دهد.  
این کارگاه شکست خورده دوست دارد عدالت را برقرار و حق را به حق دار بدهد ولی در میانه راه با باند و گروه  مالی و سیاسی حاکم بر می خورد که بیشتر از این به او اجازه ورود به جاهای حساس نمی دهند و از ماشین عدالت به پایین پرت می شود .
پلیسی که حتی نتوانسته خانواده خود را جمع و جور کند یک تنه به دنبال حقیقت است .
فیلمنامه «مرد بازنده» براساس طرحی از حسین حسنی توسط ابراهیم امینی، حسین حسنی و محمدحسین مهدویان به نگارش درآمده است .
محمد حسین مهدویان از جمله کارگردانان جوان سینمای ایران است که فعالیتش در سینما را با فیلم ایستاده در غبار آغاز کرد.
مهدویان سعی کرده  با نگاه جدید به سینما با تصاویر تیره و روشن نماهای بسته ،  صدای خیابان ، بی پروایی و کش مکش های پلیس با همکاران و متهمان پرونده فیلم را حساس ، رازآلود و معمایی نشان دهد.
کارگردان بدنبال ژانر جدیدی در کارنامه خود و سینما دارد که باید بعد از اکران عمومی موفقیت مورد را نظر ارزیابی کرد و این که چقدر مورد اقبال عمومی واقع شود باید منتظر ماند...
این فیلم  که در ابتدا تماشگر را با بازی جواد عزتی و دیگر بازیگران غرق داستان می کند و تا میانه فیلم او را همراهی می کند .
بعد از میانه فیلم و در ادامه روایت فیلم که به شکل خاکستری است و با توجه به روایت نه چندان پیچیده و تصاویر تیره ، روشن  چشم و ذهن مخاطب را خسته و کسل می کند ...
و بنوعی کلافه از رویدادهای که منتظر بود اتفاق بیافتد و همچون پلیس قصه مستاصل می ماند ...
بهرام سلمانی 
فیلمساز
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۸۲۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما