۰
plusresetminus
یادداشتی از سمانه رعیت پیشه:

دو روی سکه زندگی مشترک

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۹
رابطه زناشویی مانند سکه ، دو رویه دارد؛ از یک سو می تواند مایه شادی و آرامش و در غیر این صورت، منبع بزرگی از ناآرامی باشد. 
دو روی سکه زندگی مشترک
به گزارش حافظ خبر،  رابطه ای که با دنیایی از عشق و امید و انتظار شروع می شود؛ امید آنکه احساساتمان درک و پذیرفته شود، امید به اینکه به جایگاه امنی برسیم و احساس کنیم توسط نزدیکترین فرد زندگی مان ،حمایت می شویم؛  امید به شور و شوقی عمیق، امید به رابطه ای سراسر عشق و محبت که همواره در طول زندگی جریان دارد و هزاران تصاویر شیرین و دلپذیر دیگر.

اما گاهی این امید در برخورد با واقعیات رنگ می بازد، نیازها بر آورده نمی شود؛ برداشت های اشتباه ، روابط زوجین را تیره و خشم در روابط آن ها رشد می کند، تا جایی که تمام امید و آرزوها نقش بر آب می شوند و هر یک از زوجین با احساس تنهایی، هر لحظه از هم دورتر می شوند.

به نظر می رسد زندگی مشترک ،همانند ساحلی است که بر اثر رفتار ،گفتارها و عملکرد زوجین به مرور زمان ،تغییر شکل خواهد داد.

ممکن است در ابتدا چهره زندگی مشترک ،تحسین برانگیز باشد؛ ولی بر اثر ضربه ها و ناملایمات وسوء رفتارها ،تصویر آن به شکل ناخوشایندی درآید؛ لذا بهتر است به روابط انسانی خود ،مانند یک شیءگرانبها بنگریم و با دقت و ظرافت از آن نگهداری و مراقبت کنیم .

از سوی دیگر همان گونه که هرآن چه در حال حرکت و تغییر است ، نیاز به انرژی دارد ، بنابراین باید همیشه مراقب باشیم که مبادا مخزن سوخت زندگی ،خالی شود و با سوخت دهی مناسب، به موقع و به میزان کافی نسبت به هم ، حرکت چرخ زندگی را مهیا کرده و از آسیب های احتمالی که یکی از آن پرخاشگری همسران نسبت به هم است، جلوگیری کرد.

در پایان کلام، ذکر نکته هایی که می تواند از علل پرخاشگری همسران نسبت به هم باشد، ضروری است:

عدم شناخت کافی نسبت به خلق وخو و ویژگی های همسر ،که متاسفانه عدم آگاهی از تفاوت های جنسیتی باعث دامن زدن به اختلافات می شود.

عدم مهارت در فن گفتگو و ایجاد ارتباطی موفق

عدم آگاهی از روش های صحیح برخورد با مسائل متفرقه و روزمره ای که شاید بسیار تکرار شود و این مسائل، زمینه ساز ناراحتی و رفتارهای پرخاشگرانه می شود.(مثل:سکوت همسر ،دیر آمدن شوهربه منزل ،کمک نکردن مرد در امور خانه ،عدم تعادل در برقراری ارتباط همسران با خانواده ها و....

مسائل تربیتی فرزند

برگرفته از کتاب کنترل خشم در خانواده - سازمان ملی جوانان معاونت مطالعات و تحقیقات

یادداشتی از سمانه رعیت پیشه مشاور کلانتری 14 زاهدشهر شهرستان فسا
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۶۶۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما