۰
plusresetminus
یادداشتی از مهندس ابوذر پاریزی :

سلامت و رسانه از منظر روابط عمومی های مجموعه سلامت

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۲
تقارن زیباترین روزهای بهار با هفته ملی سلامت، هر ساله با جوششی نو در مجموعه سلامت کشور همراه است که دست اندرکاران این حوزه با تمرکز بر شعار محوری این هفته، می کوشند تا ضمن طرح یکی از دغدغه های اولویت دار این حوزه، عرصه های آگاهی بخشی، نقد و چاره اندیشی را فراهم آورده و اذهان عمومی بیش از همیشه به اهمیت مسایل این حوزه متوجه گردد.
سلامت و رسانه از منظر روابط عمومی های مجموعه سلامت
به گزارش حافظ خبر، امسال نیز این رویداد ملی از نهم اردیبهشت، با شعار محوری «سلامت برای همه، با پزشکی خانواده» در سراسر کشور در حال برگزاری بوده و تا پانزدهم اردیبهشت، ادامه دارد؛ اما از اتفاقات مبارک این هفته برای مجموعه روابط عمومی های حوزه سلامت کشور، اختصاص یکی از روزهای هفته به موضوع «سلامت و رسانه» بوده که بی شک رویکرد روشن نظام سلامت کشور به نقش روزافزون رسانه در حوزه سلامت را به تصویر کشیده و رسالت دست اندرکاران این حوزه را بیش از همیشه متذکر می گردد.

شتاب گسترده عرصه های نقش آفرینی رسانه در حیات جوامع امروزی از سویی و رشد بی وقفه تکنولوژی های رسانه ای و تولد رسانه های نوین که توانسته اند جایگاه ویژه ای در زندگی انسان ها به خود اختصاص دهند، زمانی که به حیاتی ترین موهبت خداوندی، یعنی «سلامت» بشر پیوند می خورد؛ بی شک عرصه ای بی انتها می آفریند از زمینه های تولید محتوای رسانه ای که در مجموعه روابط عمومی های حوزه سلامت کشور و دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تلاش برای این بوده که این رسالت حرفه ای، با نهایت صحت، شفافیت، دقت و در مسیر اثربخشی کارآمد در گشایش چالش های این حوزه و کمک به ارتقای سلامت عمومی محقق گردد.

انتشار محتوا در خصوص راه اندازی خانه بهداشت در یک منطقه عشایری یا روستایی دورافتاده، راه اندازی بیمارستانی عظیم در یک کلان شهر، آغاز به کار یک دستگاه جدید پزشکی، موفقیت یک مقاله علمی، برپایی اردویی جهادی، برگزاری سمیناری بین المللی، کارگاهی دانشگاهی، نشست های هم اندیشانه، پاسخگویی به شبهات و دغدغه های مردمی و آگاهی بخشی پیرامون موضوعات آموزش سلامت عمومی، همه و همه در کنار یکدیگر، قطعاتی از یک پازل گسترده است که روابط عمومی های حوزه سلامت کشور، به صورت شبانه روزی در حال چینش آن هستند تا بتوان به سیمایی متعالی از صحنه ای مبتنی بر واقعیت و روشن از «سلامت» ایران عزیزمان دست یافت و شیرینی آن، کام یکایک هموطنانمان را در جای جای ایران، شیرین سازد.

اکنون که به همت فعالان عرصه رسانه در حوزه های مختلف، مسیر توسعه و تحول جوامع از گذرگاه این محور جدید اندیشه ورزی، خلاقیت، هوشمندی، هنرمندی و توانمندی عبور می کند؛ بهره مندی حداکثری از این جایگاه رو به رشد، رسالتی ویژه را بر عهده مجموعه روابط عمومی های حوزه سلامت کشور محول ساخته که با تمام توان در حال پیگیری است.

در این وادی گسترده، بی شک همدلی و همراهی اصحاب رسانه در عرصه های گوناگون رسانه ای، توانسته است در شتاب بخشیدن به مسیر تحقق این مهم نقشی انکارناپذیر ایفا نماید که علاوه بر دلگرمی و انگیزه آفرینی، همچون چراغی روشن فرا روی مجموعه بوده تا با دستیابی به نگاهی جامع و شفاف، در این عرصه تصمیم گیری و عمل کنند.

امسال نیز انتخاب شعار «سلامت برای همه، با پزشکی خانواده»، یادآور عرصه ای دیگر از تعاملات رسانه ای بود که طی بیش از ۱۰ سال گذشته، با پیشتازی فارس در اجرای برنامه «پزشکی خانواده» با همراهی اصحاب رسانه به پیش برده شد و بی تردید بخش مهمی از آگاهی جامع را می توان ثمره تلاش های موشکافانه اصحاب رسانه استان در انعکاس این برنامه و ارتقای آن به یک اولویت ملی دانست.

ضمن گرامیداشت هفته ملی سلامت، به مناسبت امروز که به نام «سلامت و رسانه» نامگذاری گردیده، بر خود لازم می دانم ضمن قدردانی از حمایت مسوولان مجموعه، همت بی نظیر، کوشش حرفه ای و نگاه مترقی اصحاب رسانه فارس در صدا و سیما، خبرگزاری ها، روزنامه ها و پایگاه های خبری در انعکاس شایسته مسایل حوزه سلامت استان صمیمانه ارج نهاده و قدردانی خود را از این همراهی متعهدانه، ابراز می نمایم.

امید است در کنار شما عزیزان، بتوانیم تحولاتی نوین و ارزنده را در فارس عزیزمان رقم زده و تسهیلگر عرصه های بهره مندی عادلانه مردم شریف این کهن دیار از خدمات سلامت باشیم.

مهندس ابوذر پاریزی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۳۰۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما