۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

غلبه بر چالش های دوران شیردهی با حمایت خانواده

تاریخ انتشارجمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۴۷
رییس گروه سلامت نوزادان و کودکان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، به مناسبت هفته جهانی شیر مادر، با تاکید بر لزوم تغذیه با شیر مادر در سلامت نوزادان و کودکان، اهمیت حمایت خانواده و به ویژه همسر برای غلبه بر چالش های مادر در دوران شیردهی را یادآور شد. 
غلبه بر چالش های دوران شیردهی با حمایت خانواده
یه گزارش حافظ خبر، ثریا زحتکش گفت: آغوش گرم و پر محبت و تغذیه با شیر مادر نخستین گامی است که مادر برای مراقبت از کودک و بنا نهادن اساس تندرستی و رشد و تکامل جسمی، روانی و عاطفی او بر می دارد و این، حق مادر و کودک است؛ شیر مادر به عنوان اکسیری بی نظیر و بدون جانشین برای تغذیه شیرخواران در جهان شناخته شده که حتی در سلامت مادران نیز نقش مهمی دارد.

او ادامه داد: همه ساله یکم آگوست مصادف با دهم مرداد به نام روز جهانی شیر مادر نامگذاری شده که در کشورهای مختلف جهان گرامی داشته می شود و هدف از نامگذاری این روز تشویق مادران به تغذیه فرزندان خود از این موهبت الهی است.

رییس گروه سلامت نوزادان و کودکان معاونت بهداشت دانشگاه افزود: شعار امسال هم سو با قانون های جوانی جمعیت و ترویج تغذیه با شیر مادر «نگاهی نو به شیردهی مادران شاغل در خانواده، محل کار و جامعه» (Enabling Breastfeeding Making a Difference For Working Parents) می باشد.

 زحمتکش بیان کرد: این شعار با هدف دستیابی به اهدافی مانند افزایش آگاهی والدین شاغل در خصوص شیردهی و فرزندپروری، اعطای مرخصی زایمان با پرداخت کامل حقوق و حمایت آنان در محل کار به عنوان ابزاری مهم برای شیردهی موفق، جلب حمایت افراد، سازمان ها و ارگان ها در راستای افزایش همکاری و حمایت از شیردهی در محل کار و اقدام برای بهبود شرایط کار و حمایت های مرتبط برای شیردهی تعیین شده است.

او در ادامه گفت: شعار هفته جهانی تغذیه با شیر مادر امسال این امکان را فراهم می سازد تا دولت ها، سیاست گذاران، بخش های سلامت، خانواده ها و مردم از مزایای تغذیه زود هنگام و انحصاری با شیر مادر آگاه شوند.

رییس گروه سلامت نوزادان و کودکان معاونت بهداشت دانشگاه با بیان این موضوع که کارفرمایان، جوامع و والدین، با توانمندسازی خانواده ها و حفظ محیط های دوستدار تغذیه با شیر مادر نقش مهمی در ایجاد تعادل بین زندگی و کار بر عهده دارند، تاکید کرد: والدین برای ایجاد امکان شیردهی به حمایت تمام جامعه نیاز دارند.

 زحمتکش افزود: محل کار حمایت کننده، با ارائه مرخصی زایمان و پدری همراه با پرداخت حقوق به والدین، امکان تداوم شیردهی را فراهم می کند و در نتیجه سلامت کودک ارتقا می یابد؛ این اقدام باعث غیبت کمتر و افزایش بهره وری در کار می شود که برای کارفرمایان نیز مفید خواهد بود.

 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۷۶۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما