۰
plusresetminus
ضرب و شتم و بازداشت دانشجویان معترض به سفر نخست وزیر فرانسه به تهران؛

اعتراض به «فابیوس»؛ حق مسلمی که از دانشجویان ایرانی در دوران «اعتدالگرایی» سلب شد! + تصاویر

تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۶
عده ای از دانشجویان صبح امروز در اعتراض به سفر فابیوس وزیر خارجه فرانسه قرار بود در مقابل درب خروجی پایون فرودگاه مهرآباد تجمع کنند در دقایق اول با مقاومت نیروی انتظامی روبرو شدند.
حافظ نیوز/ صبح دیروز چهارشنبه، در حالی که قرار بود وزیر امور خارجه فرانسه طی سفری چند روزه به تهران بیاید، در فرودگاه مهراباد تهران مورد اعتراض دانشجویان ایرانی واقع شد، اعتراضی مسالمت آمیز که متاسفانه در آن با دانشجویان معترض برخوردهایی صورت گرفت.

حق مسلمی که از دانشجویان سلب شد!

اعتراض به لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه علتی واضح و روشن دارد، در حدود دو دهه پیش و در زمانی که فابیوس نخست وزیر فرانسه بود، مرکز ملي انتقال خون فرانسه، فراورده‌هاي خوني آلوده به ويروس اچ آي وي را توزيع کرد و موجب مرگ صدها نفر در فرانسه شد.  در آن زمان اين فراورده‌ها در فرانسه ممنوع شد اما مقادير زيادي از آن به خارج به ويژه ايران صادر شد که به مرگ صدها نفر در خارج از فرانسه انجامید. فابیوس بعدها و در سال 1999 در دادگاه فرانسه به همین خاطر مورد محاکمه قرار گرفت اما دادگاه او را بی گناه شناخت.
البته این پایان کار نیست، بلکه فرانسه از حامیان اصلی عراق در جنگ با ایران بود. این کشور همچنین از حامیان بسیاری از گروههای تروریستی ضد ایرانی همچون سازمان مجاهدین خلق بوده است که این حمایت ها در دوران نخست وزیری فابیوس نیز ادامه داشت.
فرانسه و وزیر خارجه اش فابیوس در راستای دفاع از اسراییل نقش تخریبی فراوانی در مذاکرات هسته ای چه دربیانه ژنو در آبان 1392 و چه در توافق نهایی در تیر ماه 1394 ایفا کرد. برخی فابیوس را عامل نتانیاهو در مذاکرات نامیدند چراکه مواضع فرانسه از آمریکا نیز تند تر بود.
حال با این توصیفات این سوال از وزارت امور خارجه کشورمان مطرح است که دانشجویان، به عنوان قشری که همواره در خط مقدم دفاع از ارزشهای انقلاب حرکت کرده اند چرا باید در موضوع اعتراض به فابیوس نخست وزیر فرانسه با محدودیت مواجه شده و حتی مورد ضرب و شتم و بازداشت قرار گیرند؟
چرا دولت تدبیر و امید به آمریکائیها حق می دهد که از پذیرش نماینده ایران که زمانی مترجم تسخیرکنندگان لانه جاسوسی آمریکا در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بوده سرباز بزنند و از خواسته تعویض نماینده ایران در سازمان ملل متحد تمکین می کنند اما متقابلا کوچکترین اعتراضات به شخصیتی که عامل آلوده شدن هزاران نفر ایرانی به ویروس کشنده ایدز و هپاتیت بوده را نمی پذیرند؟

گزارش تصویری/
منبع: فرهنگ نیوز
 
کد مطلب : ۹۲۲۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما