۰
plusresetminus
رئیس منطقه 4 دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور:

تحصیل بیش از 200 هزار دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور/ برگزاری همایش صنعت و دانشگاه در شیراز

تاریخ انتشارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۱
علویان مهر با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌‌ای تنها دانشگاه تک جنسیتی کشور است، گفت:‌ هدف این دانشگاه تربیت تکنسین‌های مهارت‌محور است و تلاش می‌شود تا آنچه که امروز صنعت ما به آن نیاز دارد در رشته‌های این دانشگاه لحاظ شود.
صنعت و دانشگاه
صنعت و دانشگاه
به گزارش "حافظ نیوز"، محمدمهدی علویان مهر در نشست خبری در دانشکده شهید باهنر شیراز با معرفی این دانشگاه گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای یکی از دانشگاه‌های بزرگ کشور و متشکل از بیش از 170 آموزشکده و دانشکده در کل کشور است که یکی از آن دانشکده‌ها، دانشکده شهید باهنر شیراز است.

وی از تحصیل بیش از 200 هزار دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور خبر داد و  بیان کرد: از این تعداد حدود 100 هزار دانشجوی روزانه و بیش از 100 هزار نفر هم دانشجوی شبانه در دو مقطع کادانی و کارشناسی هستند ضمن اینکه دانشجویان ورودی ما همه از هنرستان‌ها هستند.

رئیس منطقه 4 دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور  با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌‌ای تنها دانشگاه تک جنسیتی کشور است، گفت:‌ هدف این دانشگاه تربیت تکنسین‌های مهارت‌محور است و تلاش می‌شود تا آنچه که امروز صنعت ما به آن نیاز دارد در رشته‌های این دانشگاه لحاظ شود.

علویان مهر افزود: 170 مرکز دانشگاه فنی و حرفه‌ای که در کل کشور وجود دارد به 10 منطقه تقسیم شده است که هر منطقه دو یا سه استان را شامل می‌شود و ما منطقه 4 کشوری هستیم که شامل استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر است.

رئیس منطقه 4 دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور  از وجود 17 مرکز، دانشکده و آموزشکده فنی و حرفه‌ای در این منطقه خبر داد و گفت: از این تعداد 13 مرکز در فارس و دو مرکز در بوشهر و دو مرکز هم در استان کهگیلویه و بویراحمد داریم که حدود 12 هزار دانشجو در مراکز فارس مشغول به تحصیل هستند.

وی بیان کرد: در دانشکده شهید باهنر به تنهایی در ترم جاری تا به امروز  چهار هزار و 833 نفر دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی مشغول به تحصیل هستند، البته پذیرفته شدگان امسال 1416 نفر بوده که از این تعداد 1185 نفر در مقطع کاردانی و 231 نفر در مقطع کارشناسی هستند اما تعدادی که ثبت‌نام کرده‌اند در مجموع 943 نفر بوده است.

علویان مهر با بیان اینکه 21 رشته کاردانی و هفت رشته کارشناسی در دانشکده شهید باهنر تدریس می‌شود، گفت: عمدتاً رشته‌های مهارت محور مورد نیاز صنعت در این دانشکده تدریس می‌شود ضمن اینکه تمام تلاش ما این بوده است که به سمت رشته‌های تحصیلی برویم که صنعت به ما اعلام می‌کند.

رئیس منطقه 4 دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: شورای فرهنگی دانشگاه از ابتدای سال تحصیلی و همچنین در طول ترم، برنامه‌های متنوعی را اجرا می‌کند که یکی از این برنامه‌‌ها برپایی کرسی‌های آزاداندیشی است که هم دانشگاه، هم دانشکده و هم تشکل‌های دانشجویی از برپایی این کرسی‌ها حمایت می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری سه کرسی آزاداندیشی در سال قبل تصریح کرد: در این کرسی‌ها بیشتر به کلیدواژه‌های مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نظیر سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی، اقتصاد مقاومتی، جنبش نرم‌افزاری پرداخته می‌شود، ضمن اینکه تلاش می‌کنیم تا تشکل‌های دانشجویی خود را به سمت این کرسی‌ها سوق دهیم.

علویان مهر از امضای تفاهم‌نامه همکاری با اتاق بازرگانی خبر داد و گفت: در این همکاری تلاش می‌کنیم تا نیازهای صنعت را از اتاق بازرگانی دریافت کرده و ضمن اخذ مجوز لازم از وزارت علوم، رشته‌های مربوط به آن‌ها را در دانشکده خود راه‌اندازی کنیم چنانچه سال گذشته چنین کاری را به درخواست شهردار شیراز درباره راه‌ا ندازی رشته حمل و نقل ترافیک شهری انجام دادیم.

رئیس منطقه 4 دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: دانشکده شهید باهنر  یکی از قوی‌ترین دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای کشور است که از سال گذشته تلاش کردیم تغییراتی را در دانشکده به وجود آوریم و فضا را هرچه بیشتر به سمت فضای دانشگاهی و استفاده از اساتید مجرب ببریم.

 وی گفت: ما نیروهای انسانی ماهر  به دست واقعاً کم داریم و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های ما امروز صرفاً مدرک دارند بنابراین آموزش‌های مهارت محور که در قانون ششم توسعه بسیار به آن توجه زیادی دارد، در دستور کار این دانشگاه قرار گرفته است.

رئیس منطقه 4 دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه همایش صنعت و دانشگاه 14 مهرماه در هتل شیراز برگزار خواهد شد، عنوان کرد: در همایش مذکور استاندار فارس و دستگاه‌های متولی صنعت مانند سازمان صنعت و معدن، شرکت شهرک‌های صنعتی، اصناف و تعاون، دانشگاه‌های صنعتی، باهنر، آزاد اسلامی، پیام‌نور، علمی ـ کاربردی به همراه صنعتگران بزرگ استان حضور دارند.
کد مطلب : ۱۱۱۸۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما