۰
plusresetminus

«تشیع انگلیسی»؛ در صدد نفوذ به هیئات مذهبی/ آشنایی با شبکه رسانه ای تشیع لندن نشین

تاریخ انتشارجمعه ۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۹
بر این اساس، توجه جدی به منبع تامین مالی هیئات مذهبی، نظارت بر محتوای سخنان مطرح شده توسط خطیبان و پرهیز جدی از افراط گرایی در عزاداری از جمله مواردی است که می تواند راه های نفوذ تشیع انگلیسی را مسدود سازد
تشیع انگلیسی
تشیع انگلیسی
حافظ نیوز/ "تشیع انگلیسی" یا "شیعه لندنی" واژه ای است که چند مدتی است در سطح جامعه مطرح شده و بر سر زبان‌ها افتاده است. در واقع پس از مفهوم "اسلام آمریکایی" که امام خمینی (ره) در برابر اسلام ناب محمدی تبیین کردند، این بار رهبر انقلاب و نخبگان کشور از تهدیدی به نام "تشیع انگلیسی" پرده برداشته اند و نسبت به خطر نفوذ و گسترش فرقه ای انحرافی در سطح جامعه به ویژه در بین متدینین و هیئات مذهبی هشدار می دهند.
"تشیع انگلیسی" آن تشیعی است که از لندن و با حمایت سرویس‌ اطلاعاتی این کشور حمایت و ترویج می‌شود تا محصول "تفرقه" را در کشورهای اسلامی برداشت کند. تشیعی که با هزینه‌های سنگین تبلیغاتی تمام توان خود را برای پیوند "شیعه" با خشونت و قرار دادن آن در مقابل سایر فِرَق اسلامی تجمیع کرده است.
رهبر انقلاب سال گذشته در سالروز ولادت پیامبر اکرم طی سخنانی در تبیین عوامل ایجاد اتحاد و بروز انشقاق در دنیای اسلام، با اشاره به تلاش گسترده مراکز «جاسوسی و اطلاعاتی» غرب برای تفرقه افکنی فرمودند: (آن تشیعی که با MI6 انگلیس مرتبط است و آن تسننی که مزدور CIA است هر دو ضد اسلام و ضد پیامبرند.)
این سخنان رهبر انقلاب به وضوح، اشاره مستقیم به جریانی دارد که در کشور انگلیس، دارای شبکه های متعدد ماهواره ای است و در کشور عراق و حتی ایران نیز متاسفانه دارای نفوذ بوده و یکی از برجسته ترین روحانیون این جریان، هم اکنون ساکن شهر قم می باشد.
 
تشیع انگلیسی به دنبال چیست؟
حوزه عمل تشیع انگلیسی، دقیقا بر موارد اختلاف میان شیعه و اهل سنت استوار است. صب بر خلفای راشدین و برخی صحابه پیامبر که عاملی تحریک کننده در برانگیختن احساسات مذهبی برادران اهل تسنن است، سالهاست در دستور کار رسانه های منتسب به فرقه شیعه انگلیسی قرار دارد. علاوه بر این، نشان دادن چهره ای زشت و خشونت گرا از تشیع نیز دیگر موردی است که این فرقه در دوران حیات خود آن را پی گرفته است.
تاکید و سفارش بر قمه زنی و انجام علنی آن به ویژه در ما محرم و تبلیغ رسانه ای پیرامون آن، از جمله مواردی است که طی سالیان گذشته دستاویزی جهت تخریب وجهه اسلام ناب محمدی را در سراسر دنیا فراهم آورده است. علاوه بر این، به موارد دیگری همچون به راه انداختن دهه های عزاداری بدون پشتوانه دینی همانند دهه محسنیه و یا راهپیمایی برائت می توان اشاره کرد که تنها با هدف ایجاد و گسترش تفرقه در دنیای اسلام صورت می گیرد.
عدم اعتقاد به ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی و توهین به مراجع معظم تقلید یکی دیگر از ویژگی های این فرقه انحرافی است. به طور خاص، امروزه مرجعیت عامه و جایگاه رفیع و مردمی حضرت آیت الله العظمی سیستانی در عراق از سوی این فرقه مورد هجمه قرار گرفته است.
این هجمه پس از آن شدت گرفت که حضرت آیت الله العظمی سیستانی، چندی پیش تا صدور فتوای جهاد علیه داعش موجب بسیج میلیونی جوانان شیعه و سنی در عراق شدند. اقدامی که به گفته ناظران سیاسی، مانع اصلی سقوط عراق به دست داعش شده است. بنابراین تعجبی ندارد که فرقه انگلیسی شیعه، در راستای اهداف استعماری خویش خدشه وارد کردن به جایگاه رفیع مرجعیت را در دستور کار خود قرار داده باشد.
 
مصداق‌های شناسایی "تشیع انگلیسی" چیست؟
تشیع انگلیسی، شعبه‌ای از "اسلام آمریکایی" است؛ فرقه‌ای که با شهادت و جهاد نسبتی ندارد. بی‌خطر برای طاغوت و ظالمین و از کنار آمریکا و اسرائیل نیز با سکوت عبور می‌کند. "شیعه انگلیسی" ترجیح می‌دهد بر پیکر خونین امام حسین (ع) گریه و مویه کند تا در رکاب پسر رسول خدا کشته شود. تشیع انگلیسی هدفش حرکت در مسیر اصلاح دین رسول خدا نیست و تنها بر تفرقه و اختلافات تأکید دارد. "تکفیر" می‌کند. ناسزا می‌گوید. به مقدسات سایر مسلمانان توهین می‌کند و به تنها حکومت شیعی جهان می‌تازد.
رهبر انقلاب بر اصلی و فرعی کردن دشمنان تأکید فراوان داشته و دارند. تشیع انگلیسی دشمن فرعی نیست. نقشه همان دشمنان اصلی است؛ توطئه شومی که یک شاخه‌اش در لباس داعش سر برآورده است، شاخه‌ای در هیبت "وهابیت و جاهلیت"، شعبه‌ای هم در لباس "بهائیت" مُتِهَتِک به احکام و اصول اسلامی. "تشیع انگلیسی"، شیعه را خون‌ریز و غیرعقلانی و افراطی نشان می‌دهد؛ حال آنکه امامان معصوم شیعه (علیهم السلام) مظهر عقلانیت و عدالت هستند. تیغ شیعه در برابر جبهه کفار و دشمنان اسلام از نیام بیرون می‌آمد؛ و می‌آید. شیعه انگلیسی تیغ بر روی برادر مسلمان خود می‌کشد و در برابر کفار و مستکبران خضوع می‌کند. شیعه انگلیسی، در یک کلام "بی‌خاصیت" است.
سیاست "تفرقه بیانداز و حکومت کن" انگلیس پس از فرقه‌سازی بر بستر اختلافات عقیدتی، با تضعیف تشیع در برابر سایر مذاهب اسلامی ادامه پیدا کرد. اما این تضعیف مستقیم شیعیان نبود؛ بلکه با میزبانی از شیعیانی بود که با جهل خود (یا همراهی با MI6)، تشیع و شیعیان را هدف گرفتند. تربیت مرجعیت در لندن، تبلیغ آزادانه شیعیان افراطی مورد نظر از انگلیس (و آمریکا) و راه‌اندازیشبکه‌های متنوع در انگلیس و آمریکا از جمله این اقدامات است
یکی از ردپاهای اولیه نفوذ انگلیس در تشیع به زمانی بازمی‌گردد که میرزای شیرازی به مقابله قراردادهای استعماری انگلستان پرداخت و علمای شیعه پس از آن در هر فرصتی بر ضد این قدرت استعمارگر فتوای جهاد و مقاومت می‌دادند. دولت انگلیس و سرویس اطلاعاتی این کشور میزبان برخی از مراجع شیعه شد و با بهره‌گیری از از محبوبیت آن‌ها در اروپا، بستر پرورش طلبه‌های جوان با گرایش‌های ضد نظام اسلامی و در مغایرت با روش غالب مراجع عظام شیعه در قم و نجف، فراهم کردند.
این پرورش "روحانی لندنی" ادامه پیدا کرد تا امروز به مرحله معرفی "مرجعیت انگلیسی" رسید و مراجعی از خاندان‌های شناخته‌شده، متأسفانه در مسیر طراحی شده MI6، تا مرحله زیرسؤال بردن اصل و اساس نظام اسلامی، مراجع گرانقدر شیعه و ولایت فقیه و ... پیش رفته‌اند. اسلام و تشیع مورد نظر این افراد، نه کاری به سلطه‌گری آمریکا دارد و نه مشکلی با اشغالگری رژیم اسرائیل. نه دفاع از کودکان مظلوم غزه را وظیفه خود می‌داند و نه نسبت به داعش حساسیتی نشان می‌دهند؛‌ انگلیسی که به تعبیر امام (ره) خبیث‌تر از آمریکا و شوروری است و آمریکا را به آزادی بیان می‌ستایند و علنا اعلام می‌دارند که ما را با کار آمریکا و انگلیس و اسرائیل چه کار است.
روحانیون مورد حمایت انگلیس در این شبکه‌ها - متشکل از مراکز فرهنگی، حوزه‌های علمیه و شبکه‌های ماهواره‌ای - با ترویج افکار و اعتقادات افراطی از یکسو شیعیان را به لعن و برائت از اهل سنت دعوت و تشویق می‌کنند و از سوی دیگر مجاهدان شیعه در مبارزه با تروریست‌های تکفیری را با زشت‌ترین الفاظ خطاب می‌کنند تا از این منظر نیز تشیع انگلیسی گزندی را متوجه تروریست‌های مورد حمایت غرب و در صدر آن انگلیس نسازد.
"تشیع انگلیسی" اصولا و در راستای اجرای دستورات تفرقه‌افکنانه انگلیس، مناسبتی با وحدت اسلامی در برابر استکبار جهانی ندارد؛ چه اینکه خود نیز در دامان استکبار جا خوش کرده است. هواداران فریب‌خورده و ساده‌دل - و بعضا مغرض - این جریان، در اوج تلاش‌های جمهوری اسلامی برای خاموش کردن فتنه جنگ شیعه - سنی، در هفته وحدت، مراسم و راهپیمایی‌هایی تحت عنوان هفته برائت - از اهل تسنن - برگزار می‌کنند تا آتش اختلافات شعله‌ور باقی بماند؛ در حالی‌که بنابر تأکید مؤکد جمیع مراجع عظام در قم و نجف، لعن و توهین به مقدسات اهل تسنن از جمله خلفای و همسر پیامبر اسلام (ص) حرام است.
 
شبکه‌های ماهواره‌ای نزدیک و وابسته به «تشیع انگلیسی»
1-شبکه مرجعیت: به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی برنامه‌های مختلفی از جمله پاسخگویی به سؤالات شرعی، تبلیغ سایر مراکز مرتبط با حلقه انحرافی شیعه پخش می‌کند.
2- شبکه جهانی امام حسین(ع) 1: این شبکه به زبان فارسی برنامه‌هایی با محوریت "احیاء امر اهل بیت (علیهم السلام) و مدیریت افکار عمومی راه‌اندازی شد.  دفتر مرکزی آن در کربلای معلا و کنار بارگاه ملکوتی سیدالشهداء قرار دارد و در ساعات زیادی از روز، بصورت زنده تصاویر دوربین‌های حرم حسینی (ع) را پخش می‌کند.
3- شبکه جهانی امام حسین (ع) 2: این شبکه برنامه‌های فوق را به زبان عربی پخش می‌کند.
4- شبکه جهانی امام حسین (ع) 3: شبکه امام حسین 3 نیز نسخه انگلیسی دو شبکه فوق است.
مجموعه شبکه‌های جهانی امام حسین (ع) عموما به نشر عقاید و شعائر امام حسین (ع) اهتمام می‌ورزد. جهت کلی عقاید نشرشده، همان جهتی است که از لندن حمایت و هدایت می‌شود.
5- شبکه سلام: این شبکه که از سال 2005 فعالیت خود را آغاز کرده است، مدعی است به هیچ حزب سیاسی و جریانی وابسته نیست. مدیر این شبکه "محمد هدایتی" ساکن آمریکاست و از مخالفان سرسخت جمهوری اسلامی و ولایت فقیه محسوب می‌شود. در جریان حوادث پس از انتخابات سال 88 ایران، شبکه سلام به حمایت از معترضان و اغتشاش‌گران پرداخت که مورد اعتراض برخی از خطیبان این شبکه و جدایی آن‌ها از این مجموعه شد.
نمونه‌ای شبکه‌های مورد حمایت سرویس‌های بیگانه که با هدف تفرقه‌افکنی و کاشتن بذر کینه در دل شیعیان و اهل تسنن فعالیت می‌کند
6- شبکه جهانی اازهراء (س) و شبکه المهدی (عج): شبکه الزهرا هم بر روی ماهواره هاتبرد و به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی و ترکی برنامه تولید می‌کنند
7- شبکه ماهواره‌ای فورتین: این شبکه هم بصورت شبانه‌روزی، بدون درخواست هرگونه کمک مالی درحال پخش برنامه برای مردم عرب‌زبان است. از جمله مواردی که در این شبکه بصورت ویژه تبلیغ می‌شود، قمه‌زنی برای امام حسین (ع) است که از سوی کارشناسان این شبکه امری مستحب شمرده شده است.
8- شبکه الأنوار: این شبکه هم از سال 2004 بر روی سه ماهواره فعالیت خود را آغاز کرد. برنامه‌های این شبکه از لندن پخش می‌شود اما دفتر مرکزی آن در کویت است. الأنوار یکی از شبکه‌های مذهبی مهم در عراق محسوب می‌شود و افکار شیعه لندنی را ترویج می‌کند.
9- شبکه بقیع: این شبکه دو سال پیش تبلیغ دین و رساندن صدای شیعه در سراسر دنیا، دفاع از مظلومیت ائمه و ...
10- شبکه العقیله
11- شبکه امام صادق (ع)
12- شبکه جهانی حضرت خدیج (ع) : پخش برنامه‌های مذهبی به زبان اردو و زبان‌های جنوب آسیا...
13- شبکه سلام
14- شبکه فدک: «یاسر یحیی عبدالله الحبیب» مدیر این شبکه متولد 1977 میلادی (1355 شمسی) و فارغ‌­التّحصیل رشته علوم سیاسی از دانشگاه کویت، فقط بیست و پنج سال داشت و تنها سه سال از از راه‌ اندازی «هیئت خدّام‌المهدی» در کویت می ‌گذشت که تندروی ‌هایش، دولت کویت را مجبور کرد هیئت را پلمپ و او را روانه زندان کند.
اما این جوان جسور چشم انگلیسی‌ها را گرفته بود؛ پس سریع به سوژه مورد نظر سازمان‌های حقوق بشری انگلیس و آمریکا تبدیل شد. حتما خود مقامات کویتی هم متعجب شده بودند که این سازمان‌ها چرا بین این‌همه زندانی و شکنجه‌شده گیر داده‌اند به این روحانی جوان، اما ترجیح دادند سری را که درد نمی‌کند دستمال نبندند و بیش از سه ماه او را در حبس نگه ندارند.
شیخ جوان از زندان کویت آزاد و با انگلیسی‌ها رفیق شد. نشان به آن نشان که پناهندگی بریتانیا گرفت و عازم شمال این کشور شد. تنها دو سال وقت کافی بود تا او ساکن لندن شده و حیطه فعّالیت‌­های خود را به شدّت گسترش دهد. روزنامه‌­ای با نام shianewspaper منتشر کند، حوزه علمیه «امامین عسکریین» را در لندن به راه اندازد، شبکه ماهواره‌­ای «فدک» را نیز با حمایت انگلیسی­‌ها تأسیس کند و در سال ۲۰۱۰ نیز مکان هیئتش در لندن را به حسینیه‌­ای بزرگ به نام «حسینیه سیّدالشّهدا» منتقل و مکان جدید را مجتمعی برای حوزه علمیه، هیئت، دفتر کار، مؤسّسه رسانه‌­ای، شبکه ماهواره‌­ای فدک، روزنامه شیعه و پایگاه اطلاع­‌رسانی اینترنتی قرار دهد.
 
15- شبکه اهل بیت: این شبکه با مدیریت فردی افغانی به نام «حسن اللهیاری» ابتدا در قم تاسیس شد و عوامل آن با انتخاب این نام مقدس، سعی داشتند در فضای فرهنگی قم، موقعیتی برای خود کسب کنند. اهل بیت، در دوره فعالیت خود در راستای برجسته ساختن اختلافات مذاهب اسلامی تلاش می‌کرد. تاکید بر سوگواری ایام فاطمیه به نام «محسنیه» و برگزاری جشنی موسوم به «عیدالزهرا» و به مناسبت مرگ خلیفه دوم و اهانت مکرر به همسر پیامبر اسلام (ص) از مهم‌ترین اقدامات این شبکه بود.
 
خطر نفوذ تشیع انگلیسی همچنان وجود دارد
سال گذشته با هوشیاری و اقدام به موقع وزارت اطلاعات، دفاتر برخی از شبکه‌های ماهواره‌ای این جریان در قم، تهران، خراسان رضوی و چند شهر دیگر پلمب و عوامل آن دستگیر شدند.همچنین چند سایت متعلق به این جریان نیز با دستور مقام قضایی از دسترس خارج شدند اما نباید فراموش کرد این جریان همچنان زنده و مورد حمایت جدی از سوی کشوری چون انگلیس می باشد و برای نفوذ در هیئات مذهبی برنامه ریزی کرده است. بر این اساس، توجه جدی به منبع تامین مالی هیئات مذهبی، نظارت بر محتوای سخنان مطرح شده توسط خطیبان و پرهیز جدی از افراط گرایی در عزاداری از جمله مواردی است که می تواند راه های نفوذ تشیع انگلیسی را مسدود سازد
 
کد مطلب : ۱۱۶۰۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
محمد
feedback
United States
مقاله شما را خواندم، و آنرا مملو از اغلاط املائی(که نشان دهنده ضعف سواد نویسنده یا کادر مدیریت شما دارد) و همچنین اتهامات بی اساس و سند و دروغ پردازی و همچنین منتسب کردن عقائد شیعه به طیفی خاص دیدم..
مادر بزرگ نود ساله من هرسال جشن عمرکشون یا عید الزهراء میگیرد و این مطلب در کتاب مفاتیح و کتب تاریخی ه به آن اشاره واضح شده... این مسئله چه ربطی به شیرازی دارد؟

یا تجلیل از مناقب و مصائب حضرت محسن چه ارتباطی با آقای شیرازی دارد؟

علی ای حال اگر بخواهم تک تک موارد اغلاط و اشتباهات را ذکر کنم باید ده ها صفحه مقاله نوشت

اما نکته ای را به گردانندگان این سایت عرض میکنم که در مسابقه های جاهلانه اتهام زنی و کپی و پیست کردن مطالب قرار نگیرید که قیامت برای تک تک کلمات و حروف جواب باید پس داد