۰
plusresetminus

نرم افزار اطلاع رسانی همراه برای آتش نشانی شهرداری

تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: هفته آینده بعد از تهران، سازمان آتش‌نشانی شیراز از نرم‌افزار اندروید برای گوشی‌های تلفن همراه رونمایی می‌کند.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از فارس، محمدمهدی شایق امروز در حاشیه چهارمین همایش بزرگ آتش‌نشانان داوطلب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در نرم‌افزار اطلاع‌رسانی این سازمان آخرین اطلاعیه‌های ایمنی، اخبار، حوادث، مقالات و نیز گزارش‌های ناایمنی محله‌ها در سایت رسمی سازمان آتش‌نشانی گذاشته خواهد شد که شهروندان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.
وی خاطرنشان کرد: با نصب این نرم‌افزار در سایت سازمان آتش‌نشانی شهروندان می‌توانند اقدام‌های پیشگیرانه از وقوع حوادث غیرمترقبه و دیگر نکات ایمنی را فراگرفته که در کاهش آسیب‌های احتمالی نیز نقش اساسی و تعیین‌کننده‌ای خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در مورد اجرای طرح تاکسی آتش‌نشان تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 5 هزار و 700 تاکسی آتش‌نشان بیش از 256 مورد آتش‌سوزی در سطح شیراز را مهار کرده‌اند.
شایق با اشاره به اینکه در اجرای طرح تاکسی آتش‌نشان که بیشتر رانندگان تاکسی بی‌سیم هستند با هماهنگی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اقدام به فراگرفتن آموزش‌های تئوری و عملی به آنان شده است‌، افزود: با نصب یک کپسول خاموش‌کننده در خودرو تاکسی، این رانندگان در صورت مشاهده آتش‌سوزی پیش از رسیدن نیروهای آتش‌نشان رانندگان این تاکسی‌ها در اقدام اولیه آن را خاموش می‌کنند.
وی اضافه کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده آتش‌سوزی از طریق سامانه 125 و مرکز بی‌سیم تاکسی‌رانی اطلاع‌رسانی کرده تا این نیروها به‌موقع به محل حادثه اعزام شوند و نیز اطفا تکمیلی آتش‌سوزی از سوی نیروهای سازمان آتش‌نشانی انجام ‌شود.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز بیان داشت: تاکسی‌های آتش‌نشان هنگام خالی شدن کپسول می‌توانند در اسرع وقت به سازمان آتش‌نشانی مراجعه و از کپسول جایگزین استفاده کنند.
شایق در مورد اهداف برگزاری چهارمین همایش آتش‌نشان داوطلب اظهار داشت: هرساله به‌منظور تقدیر از نیروهای آتش‌نشان داوطلب همزمان با روز جهانی داوطلب این همایش در شیراز برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در این همایش از فعالان داوطلب که در زمینه‌های مربیگری و آموزش خدمات ارزنده‌ای به شهروندان ارائه کرده‌اند تقدیر و تجلیل می‌شود.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز تصریح کرد: آموزش‌های ارائه‌شده به شهروندان از سوی مربیان آتش‌نشانی به‌صورت میدانی در مورد اطفا حریق، امداد و نجات، کمک‌های اولیه و مسائل پیشگیری از عوارض ناشی از بروز حوادث غیرمترقبه و نیز آشنایی مقدماتی مباحث مربوط به حریق است.
شایق بیان داشت: مربیان آموزشی در دو تیم خانم‌ها و آقایان اقدام به آموزش شهروندان در تمام رده‌های سنی می‌کنند که به موفقیت‌های مهمی در این زمینه رسیده‌اند.
کد مطلب : ۱۲۵۴۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما