۰
plusresetminus

آموزش مهار آتش از سوی سازمان آتش نشانی شیراز انجام شد

تاریخ انتشارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۷
معاون برنامه‌ریزی و آموزش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: برای افزایش توان علمی و عملی در مهار آتش، از ابتدای سال جاری تاکنون 381 هزار نفرساعت آموزش درون و برون‌سازمانی از سوی این سازمان صورت گرفته است.
به گزارش حافظ نیوز، محمدهادی قانع امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون آموزش تخصصی درون‌سازمانی به نیروهای آتش‌نشان و نیز ادارات و کارخانه‌ها 201 هزار نفر ساعت و در حوزه برون‌سازمانی شامل مشارکت‌های مردمی، مهدکودک‌های سازمان بهزیستی در قالب 180 هزار نفر ساعت توسط این سازمان صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: برای آموزش ایمنی کودکان مهدهای کودک با هماهنگی سازمان بهزیستی یک سالن اختصاصی درنظر گرفته شده که در یک ماه گذشته در سازمان آتش‌نشانی شیراز راه‌اندازی و تعداد هشت هزار نفر آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.
معاون برنامه‌ریزی و آموزش سازمان آتش‌نشانی شیراز تصریح کرد: بیش از 12 هزار دانش‌آموز در مدارس در مورد مباحث ایمنی وقوع زلزله در فضاهای آموزشی با توزیع بروشور و لوح فشرده آموزش دیده‌اند که این اقدام از دیگر فعالیت‌های این سازمان در مقابله با حوادث غیرمترقبه بوده است.
همچنین فرمانده ارشد حوزه سه سازمان آتش‌نشانی شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهر در زمینه توصیه‌های ایمنی به شهروندان اظهار داشت: اطمینان از سالم بودن دستگاه‌های اعلام هشدار حریق، اطلاع‌رسانی به‌موقع وقوع آتش‌سوزی در منازل و عدم استفاده از سازه‌های غیراستاندارد عامل مهم در جلوگیری از آتش‌سوزی است.
ناصر زارعی خاطرنشان کرد: آتش‌سوزی هفته گذشته که در یک مجتمع مسکونی در شیراز روی داد و 80 درصد خسارت به این مجتمع وارد کرد به‌علت بی‌احتیاطی یکی از ساکنان که خودرو خود را در پارکینگ تعمیر می‌کرد و منجر به وقوع آتش‌سوزی شد، صورت گرفت که از شهروندان درخواست می‌شود برای حفظ جان خود و دیگران نکات ایمنی را رعایت کنند.
کد مطلب : ۱۲۵۸۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما