۰
plusresetminus
نقدی بر جشنواره فیلم فجر

جشنواره ای سینمایی که در تراز «فجر انقلاب» نبود/ سه ایراد اساسی جشنواره فجر امسال چه بود؟

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۳
جشنواره فیلم فجر در حالی نفرات برتر و فیلم های فاخر خود را شناخت و به کار خود پایان داد که حرف و حدیث های فراوانی در باره آثار برگزیده و حتی بازیگران شرکت کننده در این جشنواره مطرح بود
جشنواره فیلم فجر
جشنواره فیلم فجر
حافظ نیوز/ سرویس فرهنگی جشنواره فیلم فجر در حالی نفرات برتر و فیلم های فاخر خود را شناخت و به کار خود پایان داد که حرف و حدیث های فراوانی در باره آثار برگزیده و حتی بازیگران شرکت کننده در این جشنواره مطرح بود؛ ابهاماتی که هیچکس به آنها پاسخ نداد.

1- نخستین ابهام، حضور افراد معلوم الحالی چون جعفر پناهی در این جشنواره بود که حضور وی، سبب بروز سوالات و ابهامات فراوانی شد چرا که او، یکی از فعالان فتنه در سال88 بود که تلاش می کرد آثار سینمایی با موضوعاتی نظیر تقلب و یا تجاوز را با هدف زیر سوال بردن نظام جمهوری اسلامی تولید کند.

2- مسئله بعد، علت حذف فیلم بادیگارد از نامزدی در بخش بهترین فیلم و کارگردانی بود.
این فیلم که به اذعان کارشناسان و داوران، یکی از بخت های اصلی دریافت سیمرغ بلورین بود، پس از انتقادات حاتمی کیا از دولت به ناگاه کنار گذاشته شد تا جشنواره امسال نیز همانند پارسال، رنگ و بوی سیاست زدگی به خود گیرد. امری که گرچه اعتراض کارشناسان را به همراه داشت اما سبب نشد مسئولی در این باره موضع بگیرد.
این لباس های عجیب و غریب از کجا می آید؟!

3- هرساله جشنواره فیلم فجر پراست از حاشیه های غیرسینمایی که سینماگران ایرانی برای رسانه ها فراهم می کنند که از آن جمله، پوشش های خارج از عرف و بعضا زننده بری از آنهاست. در چندسال اخیر نوع پوشش بازیگران آقا و خانم و طراحان این لباس ها سوژه جدید رسانه ها شده است. سوژه ای که باتوجه به بازارهای نوروزی بعد از جشنواره تا مدت ها ادامه می یابد و در واقع به یک مد غیر متعارف تبدیل می شود. امسال نیز بازیگران زیادی بودند که تصمیم گرفتند با پوشیدن لباس های خاص و گاهی عجیب وغریب خوراک عکاسان خبری شوند تا بازار تمجید و نقد بازیگران جدی تر از گذشته در شبکه های اجتماعی از سوی کاربران دنبال شود و کاربران خوش پوش ترین و یا بدلباس ترین هنرمند دوره را انتخاب کنند. موضوعی است که در چندسال اخیر طراحان لباس را خواسته یا ناخواسته وارد یک رقابت جدی کرده است.
کد مطلب : ۱۳۱۷۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما