۰
plusresetminus
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز:

متروی شیراز به شهرک میانرود رسید

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۴
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به خدمات گسترده شورا و شهرداری شیراز گفت: خط دو قطار شهری اکنون به میانرود رسیده است.
متروی شیراز
متروی شیراز
به گزارش "حافظ نیوز" غلام‌مهدی حقدل  اظهار داشت: امروز بسیاری از تحولات شهر شیراز مرهون فکر و تدبیر شورا و عمل شهرداری است، هر آنچه پروژه در این شهر اجرا می‌شود در گروه‌های تخصصی بررسی، در صحن تصویب‌ شده و شهرداری اجرا کرده است.
وی افزود: ما گاهی تعجب می‌کنیم که گفته می‌شود این طرح‌ها در اصفهان بررسی می‌شود یا پیمانکاران اصفهانی فعالیت‌ها را اجرایی می‌کنند که بیان این سخنان اجحاف در حق جوانان این شهر است که به آنان میدان داده‌ شده است.
حقدل با تأکید بر لزوم به‌کارگیری جوانان شیرازی برای کادرسازی مدیران طراز انقلاب، ادامه داد: امروز ناظر اجرای این پروژه‌های سنگین مهندسان جوان خود شهرداری شیراز هستند که به آنان اعتماد شده و میدان کار داده‌ شده است.
وی اضافه کرد: عمده نیروهای پیمانکاران نیز استان فارسی هستند و فکر و اندیشه فارسی به میدان آمده و توانمندی خود را اثبات کرده است.
حقدل بیان کرد: امروز اگر شورا و شهرداری خود را از فعالیت کنار بکشند هیچ کار جدی در هیچ حوزه‌ای انجام نمی‌شود که حتی برخی دستگاه‌ها با کمک‌های شورا و شهرداری امور خود را پیش می‌برند و البته ما در مورد حمایت از دستگاه‌های خدوم تکلیف داریم.
وی ابراز داشت: این شورا و شهرداری بسیار مظلوم هستند و با این حجم عظیم کار و بودجه 2 هزار و 700 میلیارد تومانی همچنان به کوتاهی متهم می‌شوند.
حقدل یادآور شد: سال گذشته شورایی یک‌هزار میلیارد تومان از بودجه یک شهرداری کم کرد چون آن را قابل تحقق نمی‌دانست و بسیاری از شهرداری‌ها هم 60 تا 70 درصد بودجه خود را محقق ساختند اما در شیراز 97 درصد بودجه سال گذشته محقق شد.
وی اضافه کرد: قطار شهری شیراز زودتر از تمام شهرهای دیگر راه‌اندازی شد و خط دو با قوت پیش می‌رود و اکنون به میانرود رسیده و خط سه نیز امسال آغاز می‌شود و شاهد پایان کار خط یک خواهیم بود.
حقدل متذکر شد: پروژه‌های نیمه‌تمام ما امسال به اتمام می‌رسد و اینها بسیار ارزشمند است، شورای چهارم شورای اصولگرا است اما بیش از آن، خود را شورای کار می‌داند و در راه خدمت به مردم هر خط سیاسی را کنار گذاشته‌ایم.
وی بیان کرد: ما با دولت با استانداری و تمام افراد خدمتگزار از هر جناح و سلیقه‌ای تعامل داریم تا بتوانیم کار مردم را پیش ببریم و اجازه نداده‌ایم مسائل حاشیه‌ای مانع نوکری بی‌منت به مردم شود.
رئیس شورای شهر شیراز ادامه داد: این خدمات انجام‌شده در طول عمر شهرداری بی‌سابقه است و آنچه با عنوان استفاده از پیمانکاران یا طراحان غیربومی مطرح می‌شود شایعات بی‌اساس است.
این عضو شورا متذکر شد: شورا کمیسیون‌های قوی دارد که بر کار نظارت دارند و امروز بسیاری پروژه‌ها زودتر از مهلت قانونی و بدون هزینه‌های اضافی به پایان می‌رسد.
وی خاطرنشان کرد: ما در هیچ شرایطی به مردم «نه» نگفته‌ایم و در شرایط رکود سعی کرده‌ایم در تمام حوزه‌ها کار با قوت پیش برود، چنانکه علاوه بر حوزه‌های عمرانی در امور اجتماعی و فرهنگی اقدامات ارزنده‌ای در جریان است.
به گفته وی، برای نخستین بار کمک‌های خوبی به مساجد انجام می‌شود و برای مساجد تاریخی مبالغ خوبی در نظر گرفته‌ شده، ورزشگاه‌ها و فرهنگسراها و سایر امکانات برای مردم احداث می‌شود و شورا هر جا مشکلی باشد برای حل آن ورود می‌کند.
حقدل تصریح کرد: اگر شورا وارد مسائل سیاسی می‌شد انواع چالش‌ها کلید می‌خورد و حاشیه‌ها مانع خدمات‌رسانی به مردم می‌شد اما اعتقاد ما این است که حجم کار فرصت پرداختن به این حاشیه‌ها را نمی‌دهد.
وی متذکر شد: تنها کار است که دل این مردم را شاد می‌کند و بحث عدالت اجتماعی موردتوجه ویژه شورا بوده و عمده زیرساخت‌های شمال در جنوب شهر نیز وجود دارد.
حقدل خاطرنشان کرد: در برخی محلات کپرنشینی وجود داشت اما با زیرساخت‌ها اعم از اتوبان، قرائت‌خانه، ورزشگاه و ... رونق به مناطق بازگشته و آپارتمان‌سازی به‌جای کپرنشینی رونق گرفته است.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز عنوان کرد: شورا امروز از 60 بانوی فرهیخته از کارگر تا استاد دانشگاه و مادر و همسر شهدای مدافع حرم تجلیل کرد و این تجلیل‌ها در راستای بازگرداندن امید به اقشار مختلف در دستور کار شورا است.
این عضو شورا اضافه کرد: ما سال گذشته از 300 خانواده شهید تجلیل به عمل آوردیم و به منازلی رفتیم که سالها سرکشی نشده بودند و اینها باعث می‌شود امید در دل اقشار مختلف مردم و جوانان و نخبگان جوانه زند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که نوروز امسال با عطر و بوی فاطمی معطر شده است، گفت: امسال در حدود 4 میلیون و 430 هزار و 874 نفر به استان فارس عزیمت کرده‌اند که از این تعداد حدود 3 میلیون و 391 هزار و 73 نفر از آنان در شهر شیراز اقامت داشته‌اند و خوشبختانه شیراز توانسته است میزبان بیشترین میهمانان نوروزی در سال 1395 باشد.
حقدل یادآور شد: بیش از 15 درصد افزایش میهمانان نوروزی با تلاش حاصل شد و این میهمانان سفیران خوبی خواهند بود که صفا و صمیمیت و مهمان‌نوازی مردم شیراز، مکان‌های زیارتی سومین حرم اهل‌بیت (ع)، ابنیه و بناهای تاریخی و گردشگری، امکانات اقامتی مطلوب و سرویس‌دهی مناسب بخش‌های مختلف را به اقصی نقاط کشور منتقل خواهند کرد.
منبع: فارس
کد مطلب : ۱۳۶۱۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما