۰
plusresetminus

روزهای پر ترافیک اصناف و کشاورزان در برابر استانداری فارس!/ چه باید کرد؟

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۲۱
به نظر می رسد هنگامی که کارگران و یا کشاورزان، با بحران های عمیق نظیر آنچه که برخی صنایع و یا کشاورزان در استان با آن مواجه شده اند، روبرو می شوند تنها استانداری فارس و اختیارات ویژه بالاترین مقام عالی دولت در استان است که می تواند راهگشا باشد.
تجمع مقابل استانداری فارس
تجمع مقابل استانداری فارس
حافظ نیوز/ سرویس اجتماعی استانداری فارس در این ایام، روزهای پر ترافیکی را از بابت حضور گروه های مختلفی از اقشار و اصناف در برابر خود و یا فرمانداریهای شهرستانها می بیند. در آخرین تجمع صورت گرفته جمعی از کارگران صنایع مخابرات راه دور ایران روز یکشنبه با حضور در مقابل استانداری فارس خواستار پیگیری و پرداخت مطالبات خود از سوی مسئولان شدند. این کارگران از مسئولان ذی ربط درخواست کردند از طرق قانونی نسبت به پیگیری درخواست آنها اقدام لازم را انجام دهند.

جمعی از کارگران صنایع مخابرات راه دور ایران از بعد از واگذاری این واحد صنعتی به بخش خصوصی، حقوق معوقه و سنوات بازنشستگی خود را که افزون بر 300 میلیارد ریال است دریافت نکرده اند و علاوه براین این کارخانه به تعدادی از بانک ها و تامین اجتماعی بدهکار است. سال 94 نیز قرار بود که این کارخانه به مزایده گذاشته شود و از محل فروش آن بدهی بانک ها و نهادهایی که از این واحد صنعتی مطالباتی دارند، پرداخت شود اما با اعتراض کارگران نسبت به قیمت پایین مزایده به دستور مقام قضایی مزایده فوق لغو شد و تا کنون این مزایده انجام نشده است.

علاوه بر این، چندی پیش نیز جمعی از کارگران کارخانه کاشی حافظ در اعتراض به عقب افتادن چند ماهه حقوق و مزایای خود مقابل استانداری فارس تجمع کرده بودند. یکی از کارگران این کارخانه درباره علت حضور در مقابل استانداری فارس ضمن اشاره به تعطیلی چند خط تولید این کارخانه گفت: کارگران کاشی حافظ چهار ماه است حقوق نگرفته اند. وی افزود: مدیران کارخانه می گویند فروش نداریم در حالی انبارهای کارخانه مملو از کاشی است. کارخانه کاشی حافظ مدتی است که دچار رکود شده و بخاطر سیاست تعدیل نیرو، برخی از کارگران آن از کار بیکار شده اند.

علاوه بر این، چند وقتی است بحران کم آبی به جان کشاورزان مناطق مختلف استان فارس افتاده تا جایی که این کشاورزان در مناطقی چون خرامه، با تجمع مقابل فرمانداری شهرستان خود، خواستار رسیدگی به وضعیت معیشتی خود شده و نسبت به عدم دسترسی به حق آبه خود اعتراض کرده و از مسئولان شهرستان خود درخواست کردند صدای اعتراض آنها را به گوش مسئولین ارشد استان برسانند.

این اما پایان ماجرا نبود و طی روزهای اخیر، برخی تشکلهای دانشجویی در سطح استان ضمن نامه نگاری به استاندار فارس، از وی خواستند تا ضمن توجه به این که فرصت محدودی برای جلوگیری از نابودی و خسارت بزرگ به تمام این کشتزار های گندم و دست رنج چندین هزار خانواده کشاورز باقی مانده است، با تمام ظرفیت به وضعیت پیش آمده رسیدگی کند و  نسبت به هر گونه سهل انگاری در این زمینه نیز هشدار دادند.

چه باید کرد؟

مسلما در مواجهه با هر گونه کاستی و یا معضل، استانداری فارس به عنوان بالاترین مرجع دولتی در استان، نخستین جایی است که کارگران و یا کشاورزان در برابر آن تجمع می کنند. این در حالی است که ممکن است مجموعه استانداری فارس در بروز بسیاری از این بحران ها، نقش مستقیم نیز نداشته باشد و علت برخی کاستی ها و مشکلات، ریشه در تصمیمات وزارتخانه هایی چون جهاد کشاورزی و یا صنعت و معدن داشته باشد.

با این حال، به نظر می رسد هنگامی که کارگران و یا کشاورزان، با بحران های عمیق نظیر آنچه که برخی صنایع و یا کشاورزان در استان با آن مواجه شده اند، روبرو می شوند تنها استانداری فارس و اختیارات ویژه بالاترین مقام عالی دولت در استان است که می تواند راهگشا باشد. بنابراین انتظار می رود استانداری فارس با رصد دقیق این قبیل مشکلات، به گونه ای تمهیدات لازم را به کار بندد که معضلات واحدهای مختلف صنعتی و مناطق مختلف کشاورزی در استان، به صورت ریشه ای حل شود تا در آینده، مجددا شاهد تجمعات اعتراض آمیز از این دست نباشیم.

نویسنده: محمود فریدونی





 
کد مطلب : ۱۴۰۱۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما