۰
plusresetminus
گزارش یکصد و هشتاد و دومین جلسه علنی شورای شهر شیراز؛

از لزوم توجه به جایگاه «پایتخت جوانان جهان اسلام» تا استفاده از «اتوبوبس برقی به جای قطار شهری»

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۴
یکصد و هشتاد و دومین جلسه علنی شورای شهر شیراز با حضور اعضا برگزار شد.
شورای شهر شیراز
شورای شهر شیراز
به گزارش "حافظ نیوز" یکصد و هشتاد و دومین جلسه علنی شورای شهر شیراز با حضور اعضا برگزار شد.

هاجری:حواسمان به جایگاه پایتخت جوانان جهان اسلام باشد
 
در این جلسه، محمدرضا هاجری رئیس کمسیون فرهنگی شورا با ذکر تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم و روز تاسوعا و گرامیداشت شهدای این واقعه گفت: انتخاب شهر مقدس شیراز بعنوان پایتخت جوانان جهان اسلام، افتخار دیگری بر افتخارات این شهر افزوده، پس آن را به فال نیک گرفته و در راستای کارآمدی این توفیق، همراه و همدل گام برمی داریم و همانطور که در پیش شرط این جایگاه موافقت شورا و شهرداری بوده که در اسرع وقت تحقق یافت. ‏
وی ضمن تشکر از تلاش های سازمان ورزش و جوانان فارس گفت: درخواست داریم با تشکیل کارگروهی توانمند با تهیه طرح و برنامه های فاخر قابل عملیاتی، این بارگرانبها را به مقصد عالی برسانند و اجازه ندهند هر ‏سازمان و اداره ای بصورت سلیقه ای و جزیره ای این ‏فرصت را از دست شهر مقدس شیراز بگیرد.‏
هاجری در ادامه بیان داشت: با توجه به اینکه اکثر اموات شهر شیراز را برای دفن به ‏آرامستان بهشت احمدی می برند ، جاده حد فاصل ‏اول جاده خرامه تا دریمه لازم است بصورت کامل دو بانده شده و نسبت به نور مناسب این جاده اقدام لازم صورت ‏گیرد. تقاضا دارم شهردار محترم شیراز به معاونت اجرائی ‏مأموریت داده در مورد اصلاح جاده و انتقال نور در جاده ‏پیگیری لازم را انجام یا از طریق کمیسیون خدمات شهری ‏موضوع پیگیری تا به سر انجام برسد.‏
این عضو شورا در پایان از بیمه هزاران کار گر ساختمانی گفت که هنوز بلا تکلیف است و اینگونه بیان کرد:  متولیان روند سختی را برای بیمه شدن آنها ‏طراحی کرده اند که لازم است در امر بیمه کارگران ‏ساختمانی تسریع و حمایت ویژه صورت گیرد تا درد و رنج ‏آنها کاهش و التیام یابد؛ از طرفی تجمع کارگران در کنار بعضی خیابان های شهر در ‏صبح ها چهره شهر را نامناسب نموده، لازم است محل ویژه ‏ای در چند نقطه شهر برای آنها در نظر گرفته تا چناچه ‏کسی نیاز به کارگر داشت به آن مراکز مراجعه و برای ‏شناسایی آنها کارت های ویژه ای تهیه شود تا بهتر ‏شناسایی و قابل نظارت باشند.
 
حقنگر: استفاده از اتوبوس برقی به جای قطار شهری
 
محمد حقنگر نیز با تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: قطعاً با حسینی شدن جریانات اجتماعی در کشور ما تحقق مدینه فاضله و شکوفایی استعداد ها و تعالی جامعه سرعت مطلوبتری خواهد گرفت و زمینه پذیرش خلیفه بر حق خدا حضرت ولی عصر نیز بیشتر فراهم خواهد شد.
این عضو شورا بیان کرد: از آنجا که اجرای خطوط ریلی دارای هزینه های سرسام آور گرانی می باشد و از طرفی هزینه های بهره برداری آن نیز بسیار بالا است پیشنهاد می گردد- بوسیله دستگاه های TBM که فعلاً درمالکیت شهرداری شیراز می باشد مسیر تونلهای زیر زمینی اجراء گردیده و در تونل ها از اتوبوس برقی که دارای تکنولوژی ساده تر ودر دسترس تر می باشد استفاده گردد .
تا شبکه دسترسی های زیرزمینی هرچه سریعتر و با هزینه کمتری ساخته شود . طرح فوق با توجه به گسترش کارخانجات تولید ماشین های برقی در ابعاد مختلف قابل مطالعه بوده و می تواند سرعت فائق آمدن بر معضلات ترافیکی را برای شهر های ایران افزایش دهد و قابل مطالعه می باشد.
این عضو شورا با یادآوری اینکه شورا در سال پایانی به سر می برد این دوره از شورا را یکی از موفق ترین دوره های شورا دانست و گفت: بنده از صمیم قلب از تمامی مدیران زحمت کش و کارکنان و کارگران خدوم شهرداری کمال تقدیر و تشکر را دارم و از همکاران خوبم در شورا تقاضا دارم در این سال پایانی شورا تعامل بیشتری با شهرداری معمول گردد تا پروژه های نیمه تمام با سرعت و کیفیت مطلوبتری پایان یافته و در اختیار شهروندان قرار گیرد .
وی با ابراز تاسف از مسکوت ماندن « طرح تبدیل تهدید به فرصت در منطقه شرق شیراز » گفت: بنده دو سال قبل اعلام کردم که خوشبختانه منطقه شرق و جنوب شرق شیراز از اجرای پروژه زهکشی مصون مانده است و الان آب در مناطق فوق به نحوی بالاست که مردم دچار مشکل شده اند و وقت آن است که این تهدید تبدیل به فرصت شود و حداقل زمین های وسیعی که شهرداری در منطقه شرق شیراز دارد احیاء گردد.
آقایان دکتر جوان و مهندس جواهری کارشناسان آب نیز منطقه جنوب شرقی شیراز را فرصتی گرانبها می دانند که در زمینه آب می تواند برای شهر شیراز موثر باشد لذا درخواست دارم سازمان سرمایه گذاری بعنوان یکی از مهمترین پروژه های زیست محیطی در این زمینه با کمک گرفتن از امکانات بانکها جهت بهره برداری از وضعیت بالقوه فوق اقدام نماید.
حقنگر یکی از مهمترین وظایف شورا را تأمین زیرساخت ها برای سلامتی و بهداشت شهروندان دانست و گفت: متأسفانه نفوذ سرطان و سکته در سنین پایین جامعه زنگ خطریست که مسئولیت ما را دوچندان می نماید. لذا پرداختن به مسیرهای تردد که منجر به تحرک بیشتر شهروندان گردد مثل پیاده راه ومسیرهای دوچرخه سواری در خیابان های مرکزی شهر را برای چندین بار بیان داشته و آرزومندم تا پایان عمر شورای چهارم این مهم که تأمین کننده سلامت و شادابی جامعه می باشد محقق گردد.
گزارشگر: سیده سعیده موسوی
کد مطلب : ۱۵۴۱۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما