۰
plusresetminus

آیا 384 مدیر «بی‌لیاقت و خائن» همچنان در سیستم دولتی مشغول به کارند؟

تاریخ انتشارسه شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۸
نتیجه گزارش دیوان محاسبات آن است که هم‌اکنون 384 تن از مدیران نجومی‌بگیر همچنان در دولت یازدهم مشغول به کار هستند.
فیشهای نجومی
فیشهای نجومی
به گزارش "حافظ نیوز" بر اساس گزارش رسمی دیوان محاسبات از حقوق‌های نجومی، در سال ۱۳۹۴ تعداد ۳۹۷ نفر از مدیران دولتی دارای دریافتی ماهانه بیش از 20 میلیون تومان بوده‌اند و جزو مدیران نجومی‌بگیر قرار گرفته‌اند.
در ادامه این گزارش آمده است طی ماه های اخیر تعداد ۱۳ نفر از مقامات و مدیرانی که متوسط دریافتی ماهانه آنها بیش از 20 میلیون تومان بوده است، توسط دولت از سمت خود برکنار شده اند.
 نتیجه گزارش دیوان محاسبات آن است که هم‌اکنون 384 تن از مدیران نجومی‌بگیر همچنان در دولت یازدهم مشغول به کار هستند. این افراد در سال 1394 حقوق نجومی گرفته‌اند و تماما مربوط به دولت یازدهم هستند و حامیان دولت نمی‌توانند مانند سایر مسائل، آنان را به دولت قبل نسبت دهند.
* دستورات رهبری چه بود؟
اهمال دولت یازدهم در برکناری مدیران نجومی در حالی است که رهبر معظم انقلاب به صراحت درباره برخورد با این افراد سخن گفته‌اند. رهبر معظم انقلاب در چند سخنرانی، بیانات مهمی درباره مدیران نجومی‌بگیر داشتند و حقوق‌های نجومی را برداشت نامشروع، گناه و خیانت به آرمان‌های انقلاب معرفی کردند.
رهبر انقلاب اسلامی دوم تیرماه در دیدار با هیئت دولت   به موضوع اخیر حقوق‌های کلان اشاره و تأکید کردند: موضوع حقوق‌های نجومی، در واقع هجوم به ارزش‌ها است اما همه بدانند که این موضوع از استثناها است و اکثر مدیران دستگاه‌ها، انسان‌های پاک‌دست هستند، اما همین تعداد کم نیز خیلی بد است و باید حتماً با آن برخورد شود.
ایشان با اشاره به دستور رئیس‌جمهور به معاون اول برای پیگیری موضوع خاطرنشان کردند: این موضوع نباید شامل مرور زمان شود بلکه باید حتماً به صورت جدی پیگیری، و نتیجه‌ی آن به اطلاع مردم رسانده شود.
ایشان 16 تیرماه  هم در خطبه‌های عید فطر فرمودند: یک مطلب هم درباره‌ی مسائل داخلی کشور، موضوع این حقوقها و برداشت‌های غیرمنصفانه و ظالمانه از بیت‌المال است -که امروز در بین مردم رایج شده است که خبرش را دهان‌به‌دهان نقل میکنند- این برداشت‌ها نامشروع است، این برداشت‌ها گناه است، این برداشت‌ها خیانت به آرمانهای انقلاب اسلامی است. قطعاً در گذشته کوتاهی‌هایی شده است، غفلت‌هایی شده است، بایستی جبران بشود؛ این‌جور نباشد که ما سروصدا بکنیم و بعد قضایا را تمام بکنیم و بکلّی به دست فراموشی بسپریم؛ باید دنبال بشود. خوشبختانه رئیس جمهور محترم و رؤسای محترم دو قوّه‌ی دیگر، متعهّد شده‌اند که این مسئله را دنبال کنند؛ باید با جدیّت دنبال بشود؛ دریافتهای نامشروع باید برگردانده بشود، و اگر کسانی بی‌قانونی کرده‌اند مجازات بشوند، و اگر سوءاستفاده‌ی از قانون هم شده است بایستی اینها را از این کارها برکنار بکنند؛ اینها کسانی نیستند که لیاقت این را داشته باشند که در این مراکز قرار بگیرند. همانطور که در فراز پایانی سخنان رهبری مشخص است، ایشان صراحتا فرمودند که مدیران نجومی‌بگیر اگر بی‌قانونی کرده‌اند باید مجازات شوند و در حالت دیگر اگر سوءاستفاده از قانون کرده‌اند، باز هم باید برکنار شوند.
یعنی برخلاف آنچه که اخیرا مسئولان دولتی همچون اسحاق جهانگیری گفته‌اند و مدیران نجومی‌بگیر را کاملا تبرئه کرده‌اند، از نگاه رهبر انقلاب تمامی این مدیران باید برکنار شوند.
توصیفات رهبر معظم انقلاب درباره مدیران نجومی‌بگیر، تردیدی به جای نمی‌گذارد که این مدیران به علت برداشت نامشروع، گناه و خیانتی که مرتکب شدند باید برکنار شوند. اما گزارش دیوان محاسبات نشان می‌دهد همچنان 384 تن از این افراد که سابقه برداشت نامشروع، گناه و خیانت به انقلاب را در کارنامه دارند، در دولت یازدهم مشغول به کارند.
 منبع: مشرق
 
کد مطلب : ۱۵۵۲۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما