۰
plusresetminus

پایگاه فضایی امام خمینی (ره) با پرتاب موفق ماهواره‌بر سیمرغ افتتاح شد

تاریخ انتشارجمعه ۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۲۶
به گزارش جهان نیوز، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ توسط ایران، گامی در راستای ادامه توسعه برنامه موشکی و ناقض قطعنامه 2231 شورای امنیت است.
پایگاه فضایی امام خمینی (ره) با پرتاب موفق ماهواره‌بر سیمرغ افتتاح شد
به گزارش "حافظ نیوز"،جمهوری اسلامی ایران اخیرا ماهواره‌بر ایرانی «سیمرغ» را با موفقیت به فضا پرتاب کرد.
 پرتاب این ماهواره‌بر بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی داشت که به آنها اشاره می‌شود.
روزنامه «وال‌استریت ژورنال» اعلام کرد‌:‌ «ایران روز پنجشنبه با موفقیت، موشکی را آزمایش کرده است که برای حمل ماهواره به فضا طراحی شده است. این پرتاب آزمایشی که در زبان فارسی «سیمرغ» نامیده شده است در فضای باز مرکز فضایی در حدود 140 مایلی شرق تهران انجام شده است.»
خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت: «ایران یک فروند موشک ماهواره‌بر را با موفقیت آزمایش کرد. اعلام این خبر در حالی است که چند روز پیش، ایران به واشنگتن درخصوص واکنش به تحریم‌های آمریکا هشدار داده بود. این موشک ماهواره‌بر که «سیمرغ» نام دارد و نام پرنده‌ای افسانه‌ای در ایران است، توانایی حمل ماهواره‌ای به وزن 250 کیلوگرم را تا ارتفاع 500 کیلومتری سطح زمین داراست. پرتاب این موشک به مناسبت افتتاح رسمی مرکز فضایی امام خمینی(ره) ایران صورت گرفت که ماموریت آن، پرتاب ماهواره به فضاست.»
«آسوشیتدپرس» اعلام کرد: «ایران با موفقیت یک موشک ماهواره‌بر را به فضا پرتاب کرده است. این موشک ماهواره‌بر از نوع «سیمرغ» بوده که قادر است ماهواره‌ای را به وزن 250 کیلوگرم حمل کند. پرتاب این موشک ماهواره‌بر موفقیت‌آمیز بوده است. ایران در طول یک دهه گذشته چندین ماهواره را به فضا فرستاده است و سال 2013 نیز یک میمون را به فضا فرستاد.»
شبکه «الجزیره» در گزارشی اعلام کرد:  «مسئولان ایرانی در مرکز فضایی امام خمینی(ره) تنها چند روز پس از تحریم‌های آمریکا از پرتاب ماهواره به فضا خبر دادند.» منابع آگاه در این مرکز پژوهشی تاکید کردند: «یک موشک دوربرد که نام «سیمرغ» بر آن گذاشته شده است این ماهواره را به فضا پرتاب کرد. ماهواره ایرانی، «طلوع» نام دارد که با این موشک توانست در مدار فضایی مورد نظر قرار بگیرد.» این منابع افزودند: «این ماهواره تقریبا یک کیلوگرم وزن دارد و در زمینه گرفتن تصاویر و ارسال آن به پایگاه زمینی تخصیص یافته است. این در حالی است که پرتاب ماهواره دقیقا چند روز پس از اقدام آمریکا به تحمیل تحریم‌های جدید علیه ایران صورت گرفته است. برخی از این تحریم‌ها ضدبرنامه‌های موشکی ایران به‌ویژه موشک‌های بالستیک دوربرد بوده است.»
خبرگزاری «رویترز» در گزارشی اعلام کرد:‌ «ایران یک موشک را به‌طور موفقیت‌آمیز پرتاب کرد که می‌تواند ماهواره را در فضا قرار دهد.» این خبرگزاری به نقل از تلویزیون دولتی ایران نوشت: «مرکز فضایی امام خمینی(ره) رسما با پرتاب موفقیت‌آمیز موشک «سیمرغ» افتتاح شد. موشک «سیمرغ» می‌تواند ماهواره‌ای به وزن 250 کیلوگرم را در مدار 500 کیلومتری زمین قرار دهد. تلویزیون دولتی ایران تصاویر پرتاب این موشک را نشان داد که روی یک سکوی پرتاب مستقر بود و تصاویر آیت‌ا... خمینی(ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی و آیت‌ا... خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران روی آن بود.»
کد مطلب : ۱۷۳۶۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما