۰
plusresetminus
استاد دانشگاه شیراز:

سازمان بسیج علمی و پژوهشی در قالب خانه‌های علمی و مراکز پژوهشی گسترش یابد

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۲۹
استاد دانشگاه شیراز گفت: سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری در قالب خانه‌های علمی و مراکز پژوهشی باید در سطح کشور به‌ویژه استان فارس گسترش یابد.
به گزارش "حافظ نیوزرحمت‌الله مرزوقی بعدازظهر امروز در جشنواره جهادگران علم و فناوری با موضوع «جوان انقلابی، جهادگر علمی و خودباوری» در سخنانی اظهار داشت: در راستای گسترش فعالیت‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی نخبگان بسیجی، با جهاد علمی و نیز حمایت و پشتیبانی از این نهاد خودجوش و مردمی می‌توان آن را به اهداف انقلابی‌اش رساند.
 وی با اشاره به‌ اینکه پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی مرهون روحیه خودباوری بسیجیان و رزمندگان اسلام است، افزود: به فرموده مقام معظم رهبری روحیه خودباوری که آموختنی و یاد گرفتنی است باید به فرهنگ عمومی تبدیل شد تا ارزش‌ها، هنجار‌ها و رفتار‌ها در راستای ما می‌توانیم عملیاتی و اجرایی شود.
استاد دانشگاه شیراز خاطر نشان کرد: نخستین ایستگاه تربیتی خانواده و معلم است که نقش اساسی در ایجاد روحیه خودباوری نزد جوانان دارد و در این راستا رمز موفقیت انقلاب اسلامی در دنیای طوفان‌زده کنونی نیز داشتن این روحیه است.
مرزوقی تصریح کرد: در فسلفه اومانیستی غرب یکی از مفاهیم علوم روانشناسی خودباوری و اعتماد به نفس است، اما در اسلام بر پایه خود و خداباوری توانایی افراد مورد توجه قرار می‌گیرد.
وی بیان داشت: حس کمال‌طلبی، تولید علم، اختراع و نیز مقابله با استکبار جهانی و نظام سلطه در قالب تکیه‌ بر روحیه خود و خداباوری تحقق می‌باید و بسیجان و رزمندگان دوران دفاع مقدس نیز با این روحیه بر صدامیان پیروز شدند.
این استاد دانشگاه اضافه کرد: جهاد‌های علمی، سازندگی و کشاورزی نیاز به داشتن علم، فناوری، خلاقیت و نیز دیگر ابزار‌های پژوهشی و تحقیقاتی دارد و جوانان نخبه و بسیجی ایران اسلامی با داشتن این زیرساخت‌ها توانسته‌اند ایران را به اهداف خود برسانند.
کد مطلب : ۱۸۹۰۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما