۰
plusresetminus

اعلام نرخ برداشت مزارع غلات و کلزا در سال 98

تاریخ انتشاردوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۵۵
رئیس اداره فناوری‌های مکانیزه سازمان جهادکشاورزی فارس از اعلام نرخ برداشت محصولات غلات و کلزا در سال 98 خبر داد.
اعلام نرخ برداشت مزارع غلات و کلزا در سال 98
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ، علی‌رضا پرویزی در جمع خبرنگاران با یادآوری اینکه کمباین‌داری از دیرباز در فارس به عنوان یک حرفه مطرح بوده است، گفت: هم اینک حدود 3600 دستگاه کمباین در استان فارس وجود دارد که نقش موثری در برداشت محصولات مزارع کشور ایفا می‌کنند.وی افزود: هر سال قبل از شروع فصل برداشت و در ماه‌های بهمن و اسفند کمباین ‌ داران استان فارس نسبت به بازسازی و تعمیر کمباین ‌ ها اقدام می‌کنند.
پرویزی خاطرنشان کرد: همه ساله در این فصل بر اساس برنامه ریزی مدون ستاد برداشت استان فارس، امور فنی برداشت شامل بازدید از کمباین ‌ ها و صدور برچسب معاینه فنی و همچنین امور پشتیبانی برداشت شامل برآورد نرخ و جابجایی کمباین ‌ ها با هماهنگی شرکت تعاونی کمباین داران فارس و واحد مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان برای انجام کار برداشت محصول حدود 28 استان و اعزام کمباین ‌ ها، انجام می‌شود.
او ادامه داد: در سال زراعی 98-97 نیز با توجه به افزایش بارندگی در استان‌های مختلف و افزایش کمی و کیفی غلات و کلزای کشت شده، برنامه ریزی منسجمی برای تسهیل امر برداشت انجام شده است.
پرویزی با بیان اینکه برداشت محصولات زراعی استان فارس از نیمه دوم فروردین شروع و اوایل مرداد ماه به اتمام می‌رسد، گفت: امسال هم ستاد برداشت فارس، قیمت‌ها را با در نظر گرفتن تمام هزینه‌ها، پیش بینی و مشخص کرده است.
او گفت: قیمت ‌ ها و هزینه ‌ های نرخ برداشت برای مزارع گندم و جو آبی و دیم و همچنین محصول کلزا برای کمباین ‌ های متوسط (کمباین های معمولی) کمباین ‌ های نیمه سنگین (کمباین 1165) و کمباین ‌ های سنگین (کمباین های وارداتی) در ستاد برداشت کشور تصویب شده است.
پرویزی گفت: براساس قیمت تعیین شده برای کمباین متوسط و کمباین کاه کوب مبلغ 702 هزار و 755 ریال برای هر ساعت کار مفید در مزارع گندم و جو، کمباین نیمه سنگین مبلغ 856 هزار و 825 ریال برای هر ساعت کار مفید در مزارع گندم و جو، کمباین سنگین مبلغ 1 میلیون و 605 هزار و 475 ریال برای هر ساعت کار مفید در مزارع گندم و جو و نرخ برداشت به صورت هکتاری در مزارع گندم و جو دیم با کمباین متوسط مبلغ 878 هزار و 444 ریال، در مزارع گندم و جو آبی، با کمباین متوسط مبلغ 1 میلیون و 581 هزار و 199 ریال، در مزارع گندم و جو آبی با کمباین نیمه سنگین مبلغ 1 میلیون و 713 هزار و 650 ریال و در مزارع گندم و جو آبی با کمباین سنگین مبلغ 2 میلیون و 6 هزار و 844 ریال تعیین و ابلاغ شده است.
پرویزی خاطرنشان کرد: نرخ برداشت در مزارع کلزا با کمباین متوسط و نیمه سنگین مجهز به هد برداشت کلزا به ازاء هر هکتار 2 میلیون 506 هزار و 350 ریال و در مزارع کلزا با کمباین سنگین مجهز به هد برداشت کلزا به ازاء هر هکتار 3 میلیون و 48 هزار و 850 ریال تعیین شده است.
این مقام مسئول گفت: نرخ‌های فوق مبنای اصلی نرخ گذاری هزینه برداشت مزارع غلات و کلزا در سال 98 بوده و در نهایت توافق کمباین دار و کشاورز ملاک عمل خواهد بود و همچنین هیچ دستگاه، شورا و یا مجموعه اداری و غیراداری حق دخالت در امر نرخ گذاری را نخواهد داشت.
 
کد مطلب : ۱۹۵۵۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما