۰
plusresetminus

42درصد از تصادفات ناشي از خستگي و خواب آلودگي است

تاریخ انتشاريکشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۴۲
رئيس پليس راه راهور ناجا با بيان اينكه 42 درصد از تصادفات منجر به فوت و جرح، ناشي از خستگي و خواب آلودگي است، گفت: مي طلبد رانندگان با آمادگي جسماني، استراحت كامل و بستن كمربند ايمني رانندگي كنند تا شاهد حوادث دلخراش در سطح كشور نباشيم.
42درصد از تصادفات ناشي از خستگي و خواب آلودگي است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ، سردار "محمد حسين حميدي" با اشاره به افزايش تردد و حجم ترافيك محورهاي مواصلاتي استان فارس نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزود: يكي از علل اين اتفاق شرايط خوب آب و هوايي اين استان است كه مسافران زيادي را از سراسر كشور جذب كرده است.
رئيس پليس راه راهور ناجا با بيان اينكه فارس به عنوان يكي از مهمترين استان هاي گردشگري كشور هر ساله ميزبان مسافران و مهمانان داخلي و خارجي در اين ايام مي باشد، تصريح كرد: اگر پليس فارس اقدمات خود را به صورت ويژه انجام دهد يقينا در كاهش تصادفت كشوري تاثير گذار است.
سردار "حميدي" با توصيه به رانندگان مبني بر رعايت قوانين و مقررات رانندگي، تصريح كرد: با توجه به شرايط جوي و شدت بارش باران ها در روزهاي آينده، مي طلبد رانندگان ضمن مديريت سفر، عجله و شتاب را كنار بگذارند و با رفتار خوب ترافيكي و صبر و حوصله، نوروزي پر نشاط را براي خود و ديگران به ارمغان بياورند.
اين مقام ارشد انتظامي با بيان اينكه با بررسي از سامانه هاي هوشمند، بيش از 96 درصد از شهروندان در اين ايام قوانين و مقررات رانندگي را رعايت مي كنند، عنوان داشت: پليس با آن چند درصد رانندگان متخلف كه با حركات مخاطره آميز جان خود و شهروندان را به خطر مي اندازند بدون اغماض، برخورد شديد و قانوني مي كند.
وي با بيان اينكه در كل محورهاي كشور از ابتداي طرح نوروزي تا كنون افزايش تردد داشته ايم، گفت: در جاده هاي دو طرفه كه رفت و برگشت در كنار هم است، انحراف به چپ و سرعت غير مجاز بيشترين علل تصادفات را به خود اختصاص مي دهد.
رئيس پليس راه كشور با اشاره به اينكه محورهاي پرتردد بيشترين كشته ها در سطح كشور دارند، خاطر نشان كرد: توصيه ما به شهروندان اين است كه دير رسيدن بهتر از هرگز نرسيدن است.
سردار "حميدي" با بيان اينكه  از 210 هزار كيلومتر جاده هاي  فرعي و اصلي كشور، 34 هزار كيلومتر آن كه پرترددترين محورها است با دوربين كنترل مي شود،  اظهار داشت: حدود 80 هزار كيلومتر راه اصلي پرتردد داريم كه نياز به 7 هزار دوربين جاده اي است تا بتوانيم با قابليت هاي مختلف در محورها تغيير رفتار ايجاد كنيم.
اين مسئول انتظامي با توجه به اينكه استان فارس به سامانه هاي مختلف تجهيز شده است، افزود: علي رغم  همه ترددها در اين استان، هنوز در حوزه زير ساخت و آزاد راهي خيلي ضعيف است كه اين باعث مي شود در جاده هاي دو طرفه تلفات و حوادث بالا برود.
رئيس پليس راه كشور عنوان داشت: استان فارس روند كاهشي خوبي در تصادفات دارد ولي ما به اين كاهش ها قانع نيستيم و هدف ما اين است كه يك كشته هم در جاده ها نداشته باشيم؛ درست است كه اين يك آرزو است ولي ما براي رسيدن به آن، برنامه و طرح هايي داريم و مسئولين بايد گفته هاي ما را جدي بگيرند تا به آن برسيم.
وي در پايان ضمن تقدير از عملكرد فرمانده انتظامي استان فارس در كاهش تصادفات در سال 97، افزود: ماموران ما در كل كشور بيشتر از ظرفيت و توان خودشان به دور از خانواده، جهاد گونه در حال خدمت رساني به شهروندان هستند كه اين افتخاري بس بزرگ است.
کد مطلب : ۱۹۸۳۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما