۰
plusresetminus

تأکید بر ارتقای معنوی ارتش در کنار پیشرفت علمی

تاریخ انتشارشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۵
امام‌جمعه شیراز با توجه به بیانیه گام دوم رهبر انقلاب، بر ارتقای علمی نیروهای مسلح در کنار ارتقای معنوی و شخصیتی تأکید کرد.
تأکید بر ارتقای معنوی ارتش در کنار پیشرفت علمی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ، آیت‌الله لطف‌الله دژکام صبح امروز در جمع فرماندهان ارتش استان فارس، با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر انقلاب و تأکید ایشان بر ارتقای معنویت، اظهار داشت: فرماندهان ارتش در کنار ارتقای علمی، ارتقای مستمر معنوی و شخصیتی نیروها را نیز مدنظر داشته باشند.
وی افزود: جوانانی که با شجاعت از مرزهای کشور دفاع می‌کنند، نیاز به ارتقای معنوی و اخلاقی نیز دارند که باید در برنامه‌ریزی‌ها، این موارد دیده شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: البته هنگامی‌که بحث از اخلاق و معنویت می‌شود باید بدانیم که یک نوع معنویت ما را به انزوا و گوشه‌نشینی فرامی‌خواند و نوع دیگر، به رفتن به وسط میدان و اجتماع و تأثیرگذاری مثبت که همین مورد در بیانیه گام دوم، مدنظر رهبر انقلاب است.
این استاد دانشگاه اخلاق را منشأ بسیاری از صفات نیکو ازجمله شجاعت و صداقت دانست و افزود: شجاعت از اخلاق می‌آید و صداقت نیز از شجاعت ناشی می‌شود، یعنی شجاعت به‌شدت با راست‌گویی مرتبط است به‌طوری‌که در تعبیر مولای متقیان، ایستادگی درصحنه نبرد نیز منوط به صدق و راستی است.
امام‌جمعه شیراز با تأکید بر ارتقای علمی نیروهای مسلح نیز گفت: استان فارس همواره در بحث نظامی و رویکرد علمی در کشور مرکزیت داشته است که انتظار می‌رود این جایگاه همواره حفظ‌شده و ارتقا یابد.
دژکام با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای ارتش جمهوری اسلامی نیز گفت: در مکتب ما بهترین نوع مرگ، شهادت است و شهادت در میدان جنگ، مقام والایی است که نصیب شهید می‌شود.
وی ضمن تبریک میلاد حضرت ولی‌عصر ارواحنا فدا، نیروهای مسلح را سربازان امام زمان (عج) خواند و افزود: همه ما به سربازی ایشان افتخار می‌کنیم و ارتشیان عزیز نیز سربازان امام زمان (عج) محسوب می‌شوند.
در ابتدای این نشست امیر سرتیپ وجیه الله جمشیدی در سخنانی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز ارتش، با اشاره به نگاه امام راحل به ارتش، افزود: پیشرفت و ارتقای ارتش در گروی فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است که با تدبیر ایشان، امروز شاهد ارتشی قدرتمند در منطقه هستیم.
وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی در تمام حوادث کشور، به‌خوبی نقش‌آفرینی کرده و در پیشبرد اهداف نظام، همواره پیش‌قدم بوده و این مسئله را جزو مأموریت ذاتی خود می‌داند.
جمشیدی بر نقش خانواده ارتشیان در موفقیت این نیرو نیز تأکید کرد و بیان داشت: نیروهای ارتش همواره از خانواده‌هایی می‌آیند که به آن‌ها آرامش می‌دهند و همین آرامش در اجرای مأموریت‌ها یاریگر نظامیان است که جا دارد از آن‌ها تقدیر ویژه شود.
یادآور می‌شود، روز 29 فروردین‌ماه از سوی امام خمینی (ره) به‌عنوان روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در تقویم رسمی کشور، نام‌گذاری شده و دیدار مذکور نیز به همین مناسبت بود.
فارس
کد مطلب : ۲۰۰۹۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما