۰
plusresetminus

نتیجه افزایش شمار شهرستان‌های فارس توسعه متوازن است

تاریخ انتشارشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۵۶
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس تاکید کرد که تصمیم دولت مبنی بر افزایش تعداد شهرستان های فارس به 36 شهرستان، یک خدمت کم سابقه و زمینه ساز توسعه متوازن در حوزه های مختلف است.
نتیجه افزایش شمار شهرستان‌های فارس توسعه متوازن است
به گزارش حافظ خبر، حیدرعلی کامیاب عصر جمعه 12 مهر در حاشیه بازدید از پروژه های ورزشی در حال ساخت شیراز به خبرنگاران گفت: با ارتقاء هفت بخش استان فارس به شهرستان، زمینه نگاه کلان مدیریتی در زمان بودجه نویسی، بودجه ریزی و تصمیمات حاکمیتی فراهم خواهد شد.
او این تصمیم را عاملی برای رونق بخشی به حوزه‌های مختلف دانست و تاکید کرد که این امر توسعه ورزش به واسطه استفاده بهینه از پتانسیلها را فراهم خواهد کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس ارتقاء فرمانداری های کازرون و مرودشت به فرمانداری ویژه را ارتقاء جایگاه این مناطق توصیف و اضافه کرد: شناخت کافی رئیس شورای برنامه ریزی استان از نقاط ضعف وقوت، ظرفیت ها و امکانات فارس و اشراف بر مسائل سیاسی، جغرافیایی استان یکی از عوامل مهم ارتقاء فرمانداری آن دو شهرستان بوده است.
او با بیان اینکه ارتقاء سطح اختیارات فرمانداران را یکی از تاثیرات ارتقاء سطح فرمانداری ها به ویژه اعلام و اضافه کرد: ورزش نیز به عنوان مقوله ای مهم در مناسبات اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی و اقتصادی از برکات این اتفاق کم نظیر بی نصیب نخواهد ماند.
دبیر شورای عالی ورزش استان یکی از امتیازهای فرمانداریهای ویژه را مرتفع شدن برخی بروکراسی های اداری دانست و ابراز امیدواری کرد تا با حمایت های استاندار و نمایندگان مجلس، اتفاق خوب تاسیس شهرستان های جدید و تشکیل فرمانداری های ویژه منجر به تسریع در توسعه همه جانبه و عدالت محور در همه ابعاد خصوصا ورزش شود.
براساس آخرین مصوبه، تعداد هفت شهرستان جدید شامل بختگان، زرقان، بیضا، خفر، سرچهان، اوز و کوه‌چنار به 29 شهرستان قبلی فارس اضافه شد و فرمانداری‌های کازرون و مرودشت به فرمانداری ویژه ارتقاء یافت.
ایسنا
کد مطلب : ۲۱۷۵۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما