۰
plusresetminus

بلومبرگ: صرفه‌جویی ۱۱ میلیارد دلاری در ایران با استفاده از کالای داخلی

تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۷
تارنمای خبری «بلومبرگ» اعلام کرد، ایران قصد دارد با توجه به بحران اقتصادی ناشی از تحریم‌ها، ۱۱ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی را با کالاهای تولید داخلی جایگزین کند.
این رسانه در حالی امروز(چهارشنبه)به این موضوع اشاره کرد که رهبر معظم انقلاب بارها تصریح کرده‌اند، راه نجات از بحران‌های اقتصادی، توجه به تولید ملی است؛ همچنان که ایشان ۱۲ آبان‌ماه در جمع  هزاران نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان، رونق تولید را کلید حل مشکلات اقتصادی مردم از جمله گرانی، تورم و کم شدن ارزش پول ملی خواندند و افزودند: نباید همچنان که مدتی بیهوده منتظر برجام ماندیم، اکنون در انتظار اقدامات اروپایی‌ها یا مسائل دیگر معطل بمانیم، بلکه باید به داخل دل ببندیم و همه توان را برای رونق تولید به‌کار گیریم.
تارنمای این رسانه آمریکایی در ادامه نوشت: ایران قصد دارد تا ۲ سال آینده، کالاهای تولید داخل را به ارزش ۱۱ میلیارد دلار جایگزین واردات کند تا کمکی به تقابل با تحریم‌های آمریکا باشد. بر این اساس واردات نزدیک به یک‌هزار و ۴۰۰ قلم کالای غیرضروی را ممنوع کرده است.
بلومبرگ نوشت: جمهوری اسلامی ایران درصدد تولید قطعات الکتریکی، خودرو و تجهیزات ارتباطاتی و همچنین دو برابر کردن صادرات به ۱۵ کشور همسایه‌اش با هدف رسیدن به مبلغ ۴۸ میلیارد دلار است.
این رسانه در پایان به سخنان رهبری در ماه گذشته نیز اشاره کرد و نوشت: رهبر عالی ایران ماه گذشته گفته بود مقام‌های دولت باید واردات کالاها را ممنوع کرده و به تولید داخلی بپردازند.
به گزارش ایرنا، «رضا رحمانی» وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز دیروز(سه‌شنبه) در جریان برگزاری میز تخصصی گسترش ساخت داخل در صنعت برق، الکترونیک و مخابرات گفته بود، ساخت داخل مورد تاکید است و این اقدام راهبرد اصلی برای حل مشکلات اساسی از جمله بیکاری و تورم محسوب می‌شود.
 وی افزود: هدف‌گذاری شده تا سال ۱۴۰۰، به میزان ۱۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی را داخل‌سازی کنیم که ۵۰۰ میلیون دلار آن در بخش برق الکترونیک و مخابرات است.
رحمانی، با یادآوری هفت محور اساسی مورد پیگیری این وزارتخانه برای امسال، گفت: یکی از این محورها توسعه صادرات با اولویت ۱۵ کشور همسایه و ۲ برابر شدن صادرات به این کشورها تا سال ۱۴۰۰ است.
وزیر صنعت یادآورشد:‌ سال گذشته در مجموع ۲۴ میلیارد دلار به این کشورها صادرات انجام شد؛ در نظر داریم تا سال ۱۴۰۰ این رقم را به ۴۸ میلیارد دلار افزایش دهیم.
منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی
 
کد مطلب : ۲۲۲۸۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما