۰
plusresetminus

پارکینگ‌های نشاط و طالقانی شیراز به سیستم مکانیزه مجهز شدند

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۳۵
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز از تجهیز پارکینگ‌های نشاط و طالقانی به سیستم مکانیزه خبر داد.
مجتبی زوربخش در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود پارکینگ‌های تحت تملک شهرداری شیراز و بخش خصوصی که معاونت حمل و نقل شهرداری بر عملکرد آن‌ها نظارت دارد اظهار داشت: در راستای اجرای مدیریت نرم‌افزاری و تجهیزات یکپارچه بر روی پارکینگ‌ها، پارکینگ‌های طبقاتی هدایت، نشاط و طالقانی این کلانشهر به تجهیزات مکانیزه مجهز شد‌ه‌اند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: در دیگر پارکینگ‌های بخش خصوصی نیز تجهیزات مکانیزه نصب یا جهت نصب برنامه‌ریزی شده است.

او با اشاره به تجهیز ۳ پارکینگ مکانیزه با هدف تامین رفاه و آسایش شهروندان در سطح کلانشهر شیراز افزود: پارکینگ هدایت در ۵ طبقه با ظرفیت ۲۸۰ واحد پارکینگ، پارکینگ طالقانی در ۶ طبقه با پشت بام با ظرفیت ۵۵۰ خودرو و پارکینگ نشاط در ۷ طبقه با ۵۰۰ فضای پارک احداث و راه‌اندازی شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز هدف از احداث و راه‌اندازی این پارکینگ‌ها را افزایش ظرفیت پارکینگ‌های مرکزی شهر عنوان کرد و ادامه داد: علاقه‌مندان برای سرمایه‌گذاری ساخت پارکینگ‌های مکانیزه می‌توانند به معاونت حمل و نقل و ترافیک مراجعه کنند.

زوربخش با اشاره به قابلیت‌های شاخص این سیستم، تصریح کرد: شهروندانی که از پارکینگ‌ها استفاده می‌کنند در واقع بدون حضور اپراتور کارت پارکینگ را به صورت خودکار از دستگاه دریافت و به راحتی خودرو را در پارکینگ متوقف و هزینه را به صورت الکترونیک پرداخت می‌کنند.

او با اشاره به مشکل ترافیک در این کلانشهر، گفت: قطعا با نصب تجهیزات مکانیزه، بخش عمده‌ای از این مشکل برطرف می‌شود و به منظور رفع مشکل ترافیک و کمبود فضای پارکینگ، لازم است سرمایه‌گذاری‌های لازم صورت گیرد.

زوربخش ایجاد بانک نرم‌افزاری برای آمار ورود و خروج خودروها، مشاهده ظرفیت پارکینگ‌ها از طریق تابلوی نمایشگر، نمایش میزان مبلغ پرداخت مشتریان و اسکن شدن خودرو‌ها از دیگر قابلیت‌های این سیستم مکانیزه دانست.

او اظهار کرد: این پروژه بدون صرف هزینه نقدی و به روش قرارداد بی. او. تی (B. O. T) انجام شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز تاکید کرد: پارکینگ‌های محوطه‌ای و روبازی که تحت تملک شهرداری شیراز است را با مکانیزم دیگری در آینده‌ای نزدیک به تجهیزات مکانیزه مجهز خواهیم کرد.

لازم به ذکر است امروزه یکی از روش‌های کارآمد برای استفاده حداکثری از حداقل فضای موجود و حل مشکلات مربوط به کمبود پارکینگ در مراکز پرتردد شهر استفاده از فناوری پارکینگ مکانیزه است.
کد مطلب : ۲۲۸۵۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما