۰
plusresetminus

از دانشگاه شیراز تا مسجد الاقصی

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۳۷
نشست مشترک استادان و دانشجویان زبان و ادبیات عربی در دانشگاه‌های ایران و فلسطین به‌مناسبت گرامیداشت «روز جهانی قدس» جمعه ۱۷ اردیبهشت برگزار می‌شود.
از دانشگاه شیراز تا مسجد الاقصی
معاون فرهنگی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شیراز پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت به خبرنگاران گفت: این نشست با عنوان «کارکرد زبان و ادبیات عربی در بیدارسازی امت اسلامی: بررسی موردی مساله‌ی  فلسطین» به همت معاونت فرهنگی دانشگاه شیراز و موسسه بین‌المللی هاتف برنامه‌ریزی شده است که به شکل مجازی برگزار خواهد شد.
دکتر موسی عربی، از سخنرانی چندتن از اساتید دانشگاه‌های ایران و فلسطین در این نشست خبر داد و به‌گفته‌ی او دکتر خالد حماده استاد دانشگاه اسلامی فلسطین؛ دکتر عبدالخالق العف، رئیس انجمن ادبا و نویسندگان فلسطینی و استاد دانشگاه اسلامی فلسطین؛ دکتر خاقانی اصفهانی استاد دانشگاه اصفهان  و مدیر کمیته نظارت بر بخش‌های عربی در وزارت علوم؛ دکتر مسعود فکری استاد دانشگاه تهران و مدیر بخش سازمان سمت ازجمله سخنرانان این برنامه هستند.
عضو هیئت علمی زبان و ادبیات عربی دانشگاه شیراز درخصوص هدف از برگزاری این برنامه، گفت: از آنجا که مساله‌ی فلسطین و قدس از مسائل بسیار مهم بشریت و نیز جهان اسلام به شمار می‌آید، بسیاری از مراکز و فعالان بین‌الملل در ایران و خارج از ایران در مناسبت‌های خاص تلاش دارند نام قدس را زنده نگه داشته و مظلومیت مردم فلسطین را به جهانیان یادآور شوند.
او ادامه داد: در این میان نقش مجامع علمی تخصصی به‌خصوص در ایران می تواند بسیار تاثیرگذار باشد و به ایجاد گفتمانی نخبگانی در راستای ظلم‌ستیزی و آگاهی‌بخشی در این خصوص کمک کند، از این‌رو برآن شدیم تا در روز جهانی قدس، با استفاده از ظرفیت‌های زبان عربی به‌عنوان زبانی وحدت‌بخش و میراث‌دار گنجینه‌ای از متون احیاگرانه و موثر در خیزش امت اسلامی در مساله‌ی فلسطین، نشستی تخصصی با دعوت از استادان دانشگاه‌های  فلسطین و ایران برگزار کنیم.
عربی خاطرنشان کرد که این نشست روز جمعه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ساعت ۲۱:۳۰ به وقت ایران، به‌صورت مجازی از طریق لینک https://b۲n.ir/hatef_int۲ برگزار می‌شود و ورود علاقه مندان آزاد است.
کد مطلب : ۲۳۴۹۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما