۰
plusresetminus
آیت‌الله حدائق:

به کسانی رای دهیم که شورای شهر را ملک خود ندانند

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۴۰
مسؤول مدرسه علمیه منصوریه گفت: به کسانی رای دهیم که شورای شهر و ریاست جمهوری را ملک خود ندانند و آن را امانتی بدانند که مالکیتش اعتباری است.
به کسانی رای دهیم که شورای شهر را ملک خود ندانند
آیت الله علیرضا حدائق دوشنبه ٢٧ اردیبهشت در جمع خبرنگاران بیان کرد: بعد از تاریخ اعلام شده پذیرش طلاب، متقاضیان به صورت کمیسیونی پذیرش می‌شوند.
او ادامه داد: در حوزه علمیه مولی‌الموحدین شیراز از پایه یک تا سه طلاب پذیرش می‌شوند.در حوزه علمیه خاتم‌الانبیا پایه ٤ تا ٦، طلاب برادر پذیرش می‌شوند.در حوزه علمیه غدیریه خواهران نیز سطح یک حوزه پذیرش می‌شود.
مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز خاطرنشان کرد: در مدرسه منصوریه نیز سطح ٢ و ٣ حوزه از پایه ٧ تا اتمام درس سه و خارج، پذیرش می‌شود.طلابی که در این مدرسه پذیرش می‌شوند از فرصت حضور در کلاس درس اساتید فقه و اصول بهره مند می‌شوند.
حدائق خاطرنشان کرد: در کنار فعالیت‌های علمی حوزه‌های علمیه شیراز، در نیمه دوم سال گذشته، گذراندن دوره‌های تخصصی مهدویت برای اولین بار در فارس به موسسه و بنیاد فرهنگی مهدی موعود واگذار شد.
او در بخش دیگری از سخنان خود به دو انتخابات خردادماه امسال اشاره و بیان کرد: یکی از وظایفی که همه داریم سهیم بودن در سرنوشت است و بی تفاوتی تضییع حق از فرد و جامعه است.
مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز با تصریح بر این نکته که حضور پای صندوق‌های رای نشانه علاقمندی به اصل نظام و اسلام و انقلاب است، تاکید کرد که کاستی‌ها را پای نظام و تشکیلات نباید گذاشت.
حدائق با تاکید بر این موضوع که باید به کسانی رای دهیم که خیرخواه، دلسوز جامعه و امانتدار باشند، گفت: کسی را انتخاب کنیم که درد باور باشد و نسبت به مردم بی تفاوت نباشد.
این مدرس حوزه‌های علمیه گفت: اعضای شورای شهر باید خادم مردم باشند و هر کسی که حال نوکری و خدمت ندارد، جلو نیاید.
مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز با بیان اینکه منتخبین شورای شهر باید کمربند را ببندد برای خدمت به مردم، گفت: مدیری که در دسترس مردم نیست، به درد خادمی نمی‌خورد و اصلا اینگونه افراد نباید مسئول شوند.
حدائق همچنین با بیان اینکه کسی که حرفش برگرفته از حق نیست به درد انتخاب هم نمی‌خورد، افزود: انتخاب شایسته انتخابی است که فرد خود را تافته جدا بافته نمی‌داند و رای و نظر مردم را برای خود هم می‌پسندد و هیچ گاه به کسی ستم و ظلم نمی‌کند.
او با بیان اینکه طریق زندگی انسان دلسوز و خیرخواه، ظلم و ستم کردن به دیگران نیست، گفت: به کسانی رای دهیم که شورای شهر و ریاست جمهوری را ملک خود ندانند و آن را امانتی بدانند که مالکیتش اعتباری است.
مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز با تاکید بر اینکه نگاه امانتداری باید در منتخبین وجود داشته باشد، گفت: مسئول موفق، مسئولی است که نگاه امانتداری به مسئولیت داشته باشد.
حدائق با تاکید بر احترام به کسانی که صلاحیت آنها تایید می‌شود، گفت: بنا نیست کسانی که صلاحیتشان تایید شده را تخریب کنیم.باید اخلاق انتخاباتی را رعایت کنیم، لذا نباید به رای دیگران و دیگر کاندیداها بی احترامی کنیم.
او همچنین تصریح کرد: اسلام با اسراف مخالف است و در وضعیت فعلی اقتصادی که فقر و مشکلات معیشتی وجود دارد باید مراقب تبلیغات انتخاباتی باشیم و تبلیغاتی معقول در نظر کاندیداها باشد.
مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز همچنین به فعالیت گروه فرهنگی عمار مدرسه منصوریه شیراز در ایام ماه رمضان هم اشاره و با بیان اینکه کمک‌های مومنانه و خدمات ارزشمندی توسط این گروه فرهنگی در دستور کار قرار گرفت، توزیع ٥ هزار دست غذای افطاری بین نیازمندان، توزیع ١٠ هزار قرص نان در محلات محروم شیراز، توزیع ١٥٠٠ بسته معیشتی، اعطای ٣٠ میلیون تومان کمک هزینه درمان به اشخاص نیازمند و تهیه وسایل ضروری خانواده‌هایی که از نظر مالی ضعیف بودند را از جمله این اقدامات برشمرد.
حدائق ادامه داد: اگرچه در فضای کرونایی، خاطر بسیاری تلخ شد اما طلاب جهادی در تغسیل و تدفین فوتی‌های کرونایی و همراه بیمار حضور فعالی داشتند.
این مدرس حوزه‌های علمیه فارس با بیان اینکه طلاب این قرارگاه فرهنگی در فضای مجازی در ماه رمضان نیز با بارگزاری کلیپ‌های اخلاقی و تربیتی فعال بودند، گفت: ادامه تبلیغ برنامه هفتگی اعزام مبلغان و برگزاری مراسم شب‌های قدر توسط مبلغین از دیگر برنامه‌هایی بود که در ماه رمضان توسط گروه عمار اجرایی شد.
گزارشگر :
کد مطلب : ۲۳۵۶۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما