۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

موج جدید کرونا در کمین است

عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی
تاریخ انتشاردوشنبه ۱ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۱۷
به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی، زمینه ساز ایجاد موج جدید کروناویروس می شود.
موج جدید کرونا در کمین است
به گزارش حافظ خبر، سید وحید حسینی ضمن تبریک فرارسیدن عید نوروز گفت: عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی در برابر کروناویروس در دید و بازدیدها، دورهمی ها، تجمعات و سفرهای نوروزی، موجب ایجاد موج جدید کرونا می شود.

وی با اشاره به فعالیت تمامی مراکز بهداشتی درمانی استان در ایام تعطیلات نوروز، افزود: مجموعه سلامت فارس شامل مراکز درمانی، بیمارستان ها، مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های اورژانس، مراکز واکسیناسیون با تمام ظرفیت های موجود برای ارایه خدمات به همشهریان و مسافران نوروزی، آمادگی کامل دارد و مشارکت مردم در رعایت شیوه نامه های بهداشتی در برابر کروناویروس کمک کننده است.

مسئول ارشد حوزه سلامت فارس اظهار کرد: متاسفانه شاهد کاهش قابل توجهی از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در برابر کروناویروس در مراکز خرید و تفریحی و اماکن پرتردد در استان هستیم که این موضوع بسیار نگران کننده است، زیرا هر گونه بی احتیاطی و بی توجهی در برابر این بیماری، موج جدیدی را به همراه دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مردم خواست تا با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در برابر کروناویروس به حقوق دیگران احترام بگذارند که این امر یکی از راهکارهای موثر در پیشگیری از ابتلا به بیماری و جلوگیری از ایجاد موج بعدی کرونا است.

سید وحید حسینی با اشاره به وضعیت مطلوب واکسیناسیون علیه کروناویروس و فعالیت تمامی مراکز خدمات جامع سلامت استان در امر واکسیناسیون، اظهار کرد: ۹۴ درصد جمعیت استان واکسن دُز اول، ۸۷ درصد دُز دوم و نزدیک به ۵۰ درصد دُز سوم را دریافت کردند که نشانگر وضعیت مطلوب استان از نظر مشارکت مردم در امر واکسیناسیون است، البته واکسیناسیون در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی در برابر این بیماری موثر است.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۰۴۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما