۰
plusresetminus
آموزش و پرورش استان فارس:

انتصاب معاون جدید تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس

باحضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش
تاریخ انتشارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۰
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ضمن قدردانی از مدیریت مناسب و جهادی مدیر کل آموزش و پرورش فارس در خصوص آموزش های حضوری گفت: فعالیتهای جهادی همکاران در استان باعث حضور 94 درصدی دانش اموزان در مدارس شد که در این خصوص جای قدردانی دارد.
انتصاب معاون جدید تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس
به گزارش حافظ خبر، صادق ستاری فرد در سفر به شهرستان قیرو کارزین استان فارس و در ارتباط زنده با مراسم تکریم سرپرست سابق و معارفه معاون جدید تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش که در شیراز برگزارشد، با اشاره به فعالیت های حوزه تربیت بدنی آموزش و پرورش فارس در دو طرح موضوع آزادسازی و مردمی سازی مجموعه های ورزشی و بهینه سازی و طراحی فضاهای ورزشی درون مدرسه ای گفت: در اجرای این دو طرح استان فارس پیشرو بوده و عملکرد خوبی داشته است.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش که در جلسه تبیین سند تحول بنیادین اموزش و پرورش در استان نیز شرکت کرده بود با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر نیاز به  جهاد تبیین در  همه عرصه ها و خصوصا در حوزه سند تحول بنیادین افزود: بخشی از صحبت های سخنران جلسه، تلفیق نظر و عمل هست و مفقوده تحلیل و تبیین سند تحول بنیادین است که پیشنهاد می کنم از طریق بستر شاد مطالب در اختیار سایر همکاران استان ها قرار گیرد.
ستاری فرد عنوان کرد: در این راستا همچنین می توان مباحث را به تحریر در آورد و در قالب هفته نامه تحولی در اختیار همکاران استان و سایر استان ها قرار داد تا شاید انتقال دهنده تجربه ای به سایر همکاران باشد تا بتوانند جلسات این چنینی را داشته باشند.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: با آسیب شناسی سند تحول بنیادین اولین مسئله ای که به چشم می خورد این است که نگاشت نهادی در خصوص اجرای این سند تدوین نشده  و مشخص نشده که چه نهادی چه مسئولیتی در اجرای سند تحول بنیادین دارد. 
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین یک سند خاص وزارت آموزش و پرورش نیست تصریح کرد:  سند تحول بنیادین یک برنامه ملی است که نیازمند یک عزم ملی است و می طلبد که  همچنان که در خود سند هم صراحتا اشاره شده نگاشت نهادی در خصوص اجرای این سند هم تدوین و پیش بینی شود.
ستاری فرد افزود: بخشی از نگاشت نهادی از سوی وزارت خانه و ستاد  باید پی گیری شود که شورای عالی آموزش و پرورش و شورای انقلاب فرهنگی باید  در این حوزه ورود کنند و بخشی هم از طریق شورای آموزش و پرورش استان دنبال شود.
وی با اشاره به راهکار 3-6 سند تحول بنیادین ادامه داد: ایجاد موزه و نمایشگاه علم و فن اوری در هر یک از شهرستان ها تا پایان برنامه ششم توسعه دارد که امسال سال پایانی برنامه ششم هست و سال تولید و دانش بنیان و کارآفرین است که باید پی گیری شود که باید مشخص شود که دستگاه ها در این خصوص چه مسئولیت هایی را دارند.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: لازم است در دستور کارهای هفتگی در جلسات شورای آموزش و پرورش استان این مباحث تعیین شود.
ستاری فرد  با بیان اینکه سند تحول بنیادین مدرسه نگاشت نیست اظهار کرد: در این راستا یکی از سوالات اصلی مدیران مدارس هم همین است که در خصوص سند تحول در مدارس چه اقداماتی باید صورت پذیرد.
وی گفت: مسئله دیگر  بحث شاخص بندی و زمان بندی سند است که در هر کدام از این راهکارها قرار است کی به نتیجه برسیم؟ لذا شاخص و سنجه و یا مترو معیاری که مشخص می کند آیا سند اجرا شده یا نه نیز باید در سلسله مباحث کارشناسی شما قرار گیرد و آموزش و پرورش مولد سرمایه های اجتماعی است و در این میان اعتماد خانواده ها به آموزش و پرورش در خصوص آموزش حضوری هم مثمرثمر بود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این مراسم گفت: عمده نگاه دولت جدید بحث عدالت آموزشی و تربیتی است و در این میان نگاه ویژه به  مناطق محروم خصوصا مدارس دخترانه می تواند ما را در رسیدن به این سیاست ها کمک کند.
محمد خلیل عسکری افزود: سرلوحه کار باید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش  و اسناد تحولی آموزش و پرورش باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس ضمن قدردانی از همه همکاران حوزه تربیت بدنی و سلامت استان افزود: حوزه تربیت بدنی و سلامت استان یکی از حوزه هایی است که کار تیمی در آن تعریف شده و همکاران به صورت تیمی و گروهی کار می کنند.
عسکری با ارائه پیشنهاداتی به معاون جدید تربیت بدنی و سلامت استان گفت : باید نگاه عدالت گرایانه به تمام استان به ویژه مناطق محروم و خصوصا مدار س دخترانه، بررسی وضعیت سرانه ورزشی استان، پیش روی و پیگیری طرح های نیمه تمام که بالغ بر  80 مدرسه در استان است و استفاده از ظرفیت خیرین در کنار اعتبارات در نظر گرفته شده در دستور کار قرار داده شود.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با تاکید بر لزوم توجه به شورای ورزش استان افزود: باید از ظرفیت های درون و برون سازمانی بهره ببریم و حضور موثر در شورای آموزش و پرورش استان، حضور میدانی در شهرستان ها و مناطق مختلف داشته باشید.
عسکری در ادامه گفت: لازم است اتاق فکر تربیت بدنی تشکیل شود و  از ظرفیت پیشکسوتان ورزشی، مدیران مدارس و دبیران تربیت بدنی که از چهره های علمی هستند در اتاق فکر بهره ببریم.
در پایان این مراسم، ضمن تقدیر از خدمات دکتر آیت دهقان؛ سرپرست سابق معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس که به تازگی با حکم وزیر آموزش و پرورش به عنوان نماینده منتخب هیات های استانی فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور منصوب شده، دکتر سید کاظم حسینی به سمت معاون جدید تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس منصوب شد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۳۸۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما