۰
plusresetminus
مدیر کل تامین اجتماعی استان فارس:

برای اولین بار دانشـجویان با کمترین نرخ می توانند تحت پوشش بیمه قرار بگیرند

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۱۹
مدیر کل تامین اجتماعی فارس به بیمه دانشجویان اشاره کرد و گفت: برای اولین بار دانشـجویان با کمترین نرخ می توانند تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و مدت دوران دانشجویی جز سنوات بیمه ای آنان محسوب شود که این امر به صورت خود اظهاری انجام می شود.
برای اولین بار دانشـجویان با کمترین نرخ می توانند تحت پوشش بیمه قرار بگیرند
به گزارش حافظ خبر،  ابـراهیم کشاورز در بیست و سومین سلسله نشست‌های مدیران پاسخگو بابیان اینکه سازمان تامین اجتماعی نهاد عمومی غیر دولتی با بیش از ۵۰ درصد بیمه شده در کشور۲۰ نوع خدمت به جامعه هدف خود ارائه می دهد گفت: افزایش چشمگیر حقوق مستمری‌بگیران از جمله اقدامات منحصر به فرد دولت سیزدهم است که بر مبنای آن پرداخت مستمری در استان فارس به 1400 میلیارد تومان افزایش یافت.
مدیرکل تامین اجتماعی فارس اضافه کرد: در حال حاضر در فارس ٢٤٠ هزار نفر مستمری بگیر وجود دارد که افزایش رقم پرداختی به آنها موجب شده تا در تامین منابع مالی دچار مشکل شویم.
وی به توسـعه خدمات اشاره کرد و افزود: 3 شعبه جدید در استان فارس افتتاح شده که شعبه شهرستان گراش نیز در دست اقدام است.
کشاورز با بیان اینکه توسعه خدمات غیرحضوری در یک سال گذشته افزایش پیدا کرد، افزود: این امر منجر به کاهش 9 میلیون بار مراجعه حضوری مردم به سازمان شد و امروز مردم بدون مراجعه حضوری اقدامات خود را انجام دهند.
وی اظهار داشت: در این راستا رونمایی از اپلیکشن تلفن همراه تامین من که مستمری بگیران و کارفرمایان به صورت غیرحضوری میتوانند خدمات دریافت کنند انقلابی در این سازمان بود.
مدیر کل تامین اجتماعی فارس به بحث بیمه دانشجویان نیزاشاره کرد و گفت: برای اولین بار دانشـجویان با کمترین نرخ می توانند تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و مدت دوران دانشجویی جز سنوات بیمه ای آنان محسوب شود که این امر به صورت خود اظهاری انجام می شود.
وی با تاکید بر اینکه اشتغال در فارس رشد داشته است افزود: در یکسال گذشته 5/6 درصد رشد بیمه شده و از سوی دیگر کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری را داشته ایم که این نشان دهنده رشد اشتغال در استان است.
کشاورز فرار بیمه ای را در فارس معظل بزرگ این سازمان عنوان کرد و گفت:در فارس 40درصد فرار بیمه ای وجود دارد که این مشکل بیشتر در صنوف است و در این رابطه افراد می توانند سرویس خدمات غیر حضوری اطلاعات کارفرمای خود را به سازمان تامن اجتماعی اطلاع بدهند.
کشاورزادامه داد: از ٨٧ هزار واحد صنفی فعال در فارس تنها ٦٠ درصد واحدها پرونده در سازمان تامین اجتماعی دارند یعنی ۴۰ درصد از آنها پرونده بیمه‌ای تشکیل نداده‌اند و به نوعی فرار بیمه‌ای دارند.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۳۷۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما