۰
plusresetminus
شورای شهر شیراز:

رفع مشکل سنواتی شرکت بی دود

مولف : منیره خسروبیگ
تاریخ انتشارسه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۱
شرکت بی دود با توجه به بی توجهی برخی مدیران دوره گذشته در افزایش بها سفر و مسائل دیگر و مشکلات کرونا با ضرر و زیان مواجه که با جلسات متعدد با اعضای کمیسیون حمل و نقل و عمران و معاونت حمل و نقل شهرداری این مشکلات رفع و فعالیت  این شرکت مجدد آغاز خواهد شد.
رفع مشکل سنواتی شرکت بی دود
به گزارش حافظ خبر، علی اکبر سلطانی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد:مجوز به شهرداری جهت واگذاری تهیه و تأمین دوچرخه های هوشمند اشتراکی نسل 4 به شرکت پاک چرخ ایرانیان اعطا شد.تعداد کاربران دوچرخه های هوشمند اشتراکی بیدود از 75 هزار کاربر به 175 هزار کاربر افزایش یافت و مبلغ ودیعه ( ده میلیاردو پانصد میلیون تومان) می باشد که توسط شهرداری شیراز بابت هزینه استفاده کنندگان با اخذ ضمانت بانکی معادل مبلغ، تودیع می شود.
وی افزود : درخصوص مبلغ ودیعه دریافت شده از کلیه کاربران فعلی، شرکت طرف قرارداد ( پاک چرخ ایرانیان) می بایست نسبت به عودت کل مبلغ دریافتی به کیف پول کاربران اقدام گردد. نرخ کرایه سفرها با دوچرخه های هوشمند اشتراکی بیدود به مدت 30 دقیقه 000‏‏‏‏/20 ریال در محدوده قرمز ترافیکی مشروط به استفاده از دوچرخه که ابتدا و انتهای آن در محدوده باشد و مبلغ 000‏‏‏/35 ریال برای سایر مناطق شهری و به منظور تشویق شهروندان به استفاده از حمل و نقل پاک و ترویج فرهنگ دوچرخه سواری برای محدوده قرمز ترافیکی 88000 ریال و برای سایر مناطق شهری 73000 ریال به ازای هر سفر، یارانه سفر از سوی شهرداری تخصیص یابد. ( این نرخ تا پایان قرارداد ثابت بوده و شامل افزایش نمی شپد).
 سلطانی خاطر نشان کرد : به منظور بررسی و کنترل سفرهای شهروندان ، دسترسی شهرداری به تمامی پنل هاو پایگاه های اطلاعاتی داده به صورت دسترسی همزمان و به روز الزامی و مالکیت داده ها صرفا متعلق به شهرداری شیراز خواهد بود و هرگونه استفاده، تحلیل بر روی داده ها و قراردادن در اختیار غیر بدون هماهنگی با شهرداری ممنوع می باشد.الحاق هرگونه قرارداد یا تغییر در متن قرارداد منعقد فی مابین شهرداری و سرمایه گذار ملزم به اخذ مصوبه شورای اسلامی شهر است و با توجه به مذاکره با سرمایه گذار و در جهت تسهیل دسترسی شهروندان به خدمات حمل و نقل پاک، اخذ ورودی از شهروندان حذف گردید.پرداخت یارانه سفر پس از ارایه صورت وضعیت با تأیید حوزه بهره بردار ، قابل پرداخت می باشد. در صورت جمع آوری دوچرخه ها از سطح شهر، توسط شرکت طرف قرارداد و عدم امکان استفاده از دوچرخه ها توسط شهروندان قرارداد فسخ و شرکت ملزم به پرداخت کلیه خسارات و ضرر و زیان ناشی از اقدامات به شهرداری شیراز بدون نیاز به طرح شکایات در مراجع قضایی می باشد.شرکت طرف قرارداد مکلف به تامین دوچرخه مورد نیاز جهت سرویس دهی به تعداد 175 هزار کاربر می باشد.
مولف : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۴۱۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما