۰
plusresetminus
مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری شیراز:

واحد دریافت عوارض خودرو در مرکز شماره‌گذاری شماره ۲ فعال شد

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۴۳
مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری شیراز گفت: واحد دریافت عوارض خودرو به‌منظور رفاه حال شهروندان، به همت این اداره کل و همکاری پلیس راهور استان فارس در مرکز شماره‌گذاری شماره ۲ راه‌اندازی شد.
واحد دریافت عوارض خودرو در مرکز شماره‌گذاری شماره ۲ فعال شد
به گزارش حافظ خبر، امید گشتاسبی به‌منظور رفاه حال شهروندان و به همت اداره کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری شیراز و همکاری پلیس راهور استان، واحد دریافت عوارض خودرو در مرکز شماره‌گذاری شماره ۲ راه‌اندازی شد.
 
مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری شیراز با اعلام این خبر گفت: شهروندانی که جهت تعویض پلاک و انتقال سند مالکیت و خودروی خود اعم از خودروهای سبک، سنگین، وانت، تاکسی و موتورسیکلت، به مرکز شماره‌گذاری شماره ۲ در بلوار ولایت، خیابان سلامی مراجعه می‌کنند، می‌توانند عوارض خودروی خود را در همان مکان پرداخت کنند.
 
او با قدردانی از همکاری پلیس راهور استان و استقرار واحد وصول عوارض در مرکز شماره ۲ شماره‌گذاری شیراز اظهار کرد: این واحد جهت رفاه حال شهروندان در آن محل مستقرشده و در آینده نزدیک در مرکز شماره‌گذاری شماره یک نیز راه‌اندازی خواهد شد.
 
به گفته گشتاسبی؛ به استناد تبصره ۶ ماده ۲۸ قانون مالیات بر ارزش‌افزوده مصوب سال ۱۴۰۰، ثبت سند انتقال خودرو توسط دفاتر اسناد رسمی و یا تعویض پلاک توسط نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (معاونت راهنمایی و رانندگی)، منوط به تسویه عوارض مربوط به خودروی مورد معامله و سایر خودروهای متعلق به انتقال‌دهنده و انتقال گیرنده است.
 
مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری شیراز ادامه داد: شهروندان دارای خودرو اعم از سبک، سنگین، وانت و موتورسیکلت جهت پرداخت عوارض خود می‌توانند به دفاتر پیشخوان سطح شهر و یا مرکز شماره‌گذاری شماره ۲ مراجعه و یا از طریق اپلیکیشن سرو به آدرس sarv.shiraz.ir عوارض خود را پرداخت کنند.
 
او از شهروندان شیرازی‌ خواست تا به منظور بهره‌مندی از تخفیف ۲۰ درصدی موضوع تبصره ۶ ماده ۲۸ قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، عوارض سالانه خودروی خود را حداکثر تا پایان همان سال پرداخت کنند.

 گشتاسبی یادآور شد: بر اساس قانون، پرداخت عوارض مذکور پس از موعد مقرر مشمول جریمه غیرقابل بخشودگی معادل ۱۰ درصد عوارض سالانه و در صورت تأخیر بیش از یک ماه علاوه بر جریمه مذکور مشمول جریمه‌ای معادل ۲درصد عوارض سالانه به ازای هرماه نسبت به مدت تأخیر می‌شوند. 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۵۱۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما