۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

صدور شناسه ملی برای بیمارستان های کشور

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۵
رییس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت با بیان اینکه برای بیمارستان های سطح کشور شناسه ملی صادر می شود، گفت: این امر در راستای بهبود عملکرد بیمارستان ها انجام می شود.
صدور شناسه ملی برای بیمارستان های کشور
به گزارش حافظ خبر، احمد جوانمرد در سفر به شیراز و در حاشیه برگزاری دومین جشنواره تعالی کیفیت نظام سلامت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: بیمارستان ها به دلیل تعاملات گسترده درون سازمانی و برون سازمانی به ویژه مراودات مالی، نیازمند شناسه ملی هستند که این اقدام در حال پیگیری است؛ اما این به معنای استقلال کامل این مراکز نبوده و پس از صدور شناسه ملی نیز کماکان به عنوان زیرمجموعه دانشگاه ها و طبق ضوابط مشخص اقدام می کنند.
این مقام مسوول در وزارت بهداشت با اشاره به پیگیری صدور شناسه ملی برای دانشکده ها در سطح کشور افزود: در خصوص دانشکده ها نیز صدور این شناسه به مفهوم استقلال و جداشدن از مجموعه دانشگاه ها نیست.
دکتر جوانمرد ادامه داد: دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز مانند دندانپزشکی و توانبخشی به دلیل اینکه مراجعات و بیمارانی را پذیرش می کنند و مراودات مالی دارند، نیاز به شناسه ملی دارند که در این مسیر حمایت های لازم انجام می شود.
رییس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت گفت: پیش بینی برای در اختیار قرار دادن شناسه ملی به بیمارستان ها و دانشکده های تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی کشور که تاکنون موفق به دریافت این شناسه نشده اند، در دست اقدام است.
او یادآور شد: دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی جزو ارکان مهم حوزه سلامت کشور هستند و بار آموزش، پژوهش، بهداشت و درمان را به دوش می کشند و در مجموعه وزارت بهداشت قدردان زحمات آنان هستیم.
 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۶۷۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما