۰
plusresetminus
آتش‌نشانی:

مهار آتش بدون تلفات جانی

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۰
به گفته رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز : آتش نشانان از سه ایستگاه عملیاتی در حادثه آتش سوزی منزل دو طبقه قدیمی محله بیات ( بافت فرسوده) ، با توجه به حادثه، ریزش بخشی از ساختمان و احتمال سرایت حریق به منازل اطراف، بی وقفه تلاش کردند و مانع ازگسترش آتش شدند.
مهار آتش بدون تلفات جانی
به گزارش حافظ خبر، آتش پاد قانع در بیان جزییات حادثه ابراز داشت:  بلافاصله پس از تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ و اطلاع از آتش سوزی منزل قدیمی در محله بیات، ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی شیراز با توجه به بروز حادثه در بافت فرسوده و حساسیت محل ، تیم های عملیاتی از ایستگاه های ۱۹ ، ۱۱‌ و 12 را ساعت 9:30 دقیقه صبح امروز 23 آذر ماه و در کمتر از سه دقیقه به محل اعزام کرد.

وی ادامه داد: با توجه به باریک بودن کوچه های منتهی به محل حادثه و عدم دسترسی با خودرو های اطفایی تیم های آتش نشان بدون فوت وقت و با موتورهای از قبل مشخص شده سریعا نسبت به لوله کشی  به محل حادثه اقدام نمودند  و وارد ساختمان شدند و به وسیله تجهیزات انفرادی و لوله‌های آب‌رسانی مشغول مهار شعله‌های آتش شدند.

رییس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: تیمهای امدادی و اطفایی با خارج کردن افراد و ساکنین از محل، عملیات خود را آغاز کردند. سقف تیر چوبی این ساختمان قدیمی و شعله وری آتش، احتمال سرایت شعله ها به منازل اطراف و بروز حادثه ای جبران ناپذیر را به دنبال داشت، از این رو آتش نشانان با توجه به ناپایداری  ساختمان  به دلیل قدمت بالا و خطرات موجود در محل  با تقسیم به چند گروه ضمن کنترل شعله های آتش، از سرایت به منازل دیگر جلوگیری کردند.

آتش پاد قانع تصریح کرد: شعله‌های حریق که به دلیل وجود مواد قابل اشتعال  و سقف چوبی ساختمان در حال گسترش بود با تلاش تیم اطفایی از سه ایستگاه مهار و کاملاً خاموش شد.

خوشبختانه در این حادثه به هیچ یک از شهروندان و بناهای اطراف آسیبی وارد نشد و نیروهای عملیاتی پس از ایمن سازی کامل، به مأموریت خود پایان دادند.

 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۶۷۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما