۰
plusresetminus
آموزش و پرورش استان فارس:

توسعه و تجهیز پژوهشکده معلم فارس

تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۲
مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس با بیان اینکه فارس در پژوهش و درس‌کاوی جزو استان‌های برتر و مجری سند تحول است، از انعقاد تفاهمنامه‌ای با شهرداری شیراز برای تجهیز و توسعه پژوهشکده معلم خبر داد.
توسعه و تجهیز پژوهشکده معلم فارس
به گزارش حافظ خبر، محمدخلیل عسکری در آئین بزرگداشت هفته پژوهش و تجلیل از معلمان برگزیده پژوهشی فارس، گفت: در راستای اجرای سند تحول، تفاهمنامه‌هایی با دستگاه‌های اجرایی و نهادها و سازمان‌ها امضا و مبادله کرده‌ایم که یکی از آنها، توسعه و تجهیز پژوهشکده معلم با همکاری شهرداری شیراز است.
عسکری گفت: براساس تفاهمنامه‌ای که با شهرداری شیراز مبادله شد، با تامین ۳۰ میلیارد تومان از سوی شهرداری، ۴۰ میلیارد تومان توسط آموزش و پرورش و ۳۰ میلیارد تومان از محل فروش املاک آموزش و پرورش، پژوهشکده معلم فارس و پژوهشگاه‌های دانش آموزی در زمینه تجهیزات تقویت می‌شود.
عسکری با اشاره به وجود پژوهشگران مطرح در استان فارس، گفت: با توجه به محوریت استان فارس در بحث پژوهش و در راستای سند تحول، کار پژوهشی را به پیش می بریم و وزیر آموزش و پرورش نیز بر محوریت استان فارس در پژوهش ها تاکید کرد.
وی با اشاره به توصیه‌های هفتگانه رهبری در بیانیه گام دوم و ضمن یادآوری اینکه اولین توصیه تولید علم و فناوری است، افزود: در این بیانیه آمده که؛ دو دهه است که از رستاخیز علمی می‌گذرد و ما ۱۱ برابر رشد علمی متوسط دنیا را دارا هستیم، اما همچنان به تلاش بیشتر نیاز داریم.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: ظرفیت‌های خوبی در این اداره کل وجود دارد و باید از وجود آنها بهره مند شویم و به سمت پژوهش و تحقیق برویم.
عسکری خاطرنشان کرد: به دانش آموزان به عنوان دانش آموز امروز نگاه کنیم و فرصت سخن گفتن به او داده و از ایده‌هایش استفاده کنیم، فرصت نقد به دانش‌آموزان بدهیم و زمینه ارائه نظر را برای آنان فراهم  کنیم.
وی ادامه داد: خواسته آموزش و پرورش فارس رساندن پژوهش به جایگاه اصلی‌اش است و بنابراین در مسیر تقویت پژوهش تلاش خواهیم کرد؛ براساس سند تحول، معلم یعنی پژوهشگر و بخشی از نظام رتبه بندی نیز رویکرد پژوهشی دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه بیش از ۶۰۰۰ اقدام پژوهشی در این استان انجام شده است، ادامه داد: از این تعداد ۱۴۷ پژوهش به مرحله کشوری راه یافته و یک پژوهشگر نیز رتبه برتر پژوهش را در کشور کسب کرده است.
عسکری اقدام پژوهی را در دستور کار آموزش و پرورش دانست و گفت: فارس، تنها استانیست که در حوزه پژوهش و درس کاوی فعالیت می کند و جزو استان‌های برتر کشور به شمار می‌رود؛ با توجه به اینکه فارس مجری سند تحول محسوب می‌شود، تاثیر این پژوهش‌ها در فرآیند تعلیم و تربیت مشهود است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: در فرآیند یاددهی-یادگیری و اصلاح فرایند تربیت از این پژوهش ها بهره مند می شویم لذا از همه پژوهشگران دعوت می کنم در این زمینه فعال باشند.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۷۱۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما