۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

بهره برداری از اتاق تمیز برج پژوهشی حضرت محمد رسول الله (ص) شیراز

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۸
اتاق تمیز برج پژوهشی حضرت محمد رسول الله (ص) دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌ بنیان ریاست ‌جمهوری و هیات همراه افتتاح شد.
بهره برداری از اتاق تمیز برج پژوهشی حضرت محمد رسول الله (ص) شیراز
به گزارش حافظ خبر، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌ بنیان ریاست ‌جمهوری در این آیین ضمن افتتاح اتاق تمیز برج پژوهشی حضرت محمد رسول الله(ص)، از این پروژه بازدید کرده و روند فعالیت های انجام شده در این مجموعه را جویا شد.

در ادامه این آیین، نشست هم اندیشی «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌ بنیان ریاست ‌جمهوری، استاندار فارس، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جمعی از مدیران ارشد دانشگاه و برج پژوهشی محمد رسول الله(ص)، با هدف بررسی دغدغه ها و چالش های این حوزه برگزار شد.



روح‌الله دهقانی فیروزآبادی ضمن ابراز رضایت مندی از تولیدات محصولات دانش بنیان در فارس و با اعلام حمایت از خرید خدمات اتاق تمیز برج پژوهشی محمد رسول الله(ص) شیراز برای راه اندازی و توسعه پارک سلامت، پیرامون گسترش تولید محصولات شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت نیز مطالبی عنوان کرد.

اعلام حمایت معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از الگوی اقتصادی مناسب و تاکید بر توسعه فناوری های کاربردی

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری حمایت های خود را منوط به مدل اقتصادی مناسب دانست و بر توسعه فناوری های کاربردی تاکید کرد.

 

 دهقانی فیروزآبادی با اشاره به زیرساخت های عظیم موجود در استان فارس، بر وحدت نهادها و سازمان های اجرایی برای توسعه علم و فناوری استان تاکید کرده و راهکارهایی درباره درآمد زایی و تولید ثروت در این حوزه بیان کرد.

اتاق تمیز(clean room) به محیط داخلی برخی فعالیت ها و صنایع مانند بیوتکنولوژی، پزشکی و داروسازی گفته می شود که در محصولاتی نظیر دارو، مواد غذایی و محصولات آرایشی بهداشتی کاربرد دارد که می بایست بدون هرگونه ذرات آلاینده تولید شوند.

در اتاق تمیز محیط استریل با امکان کنترل دقیق پارامترهای مختلف برای این محصولات فراهم می شود.



ساخت، تجهیز و راه اندازی اتاق تمیز برج پژوهشی حضرت محمد رسول الله (ص) دانشگاه علوم پزشکی شیراز با مشارکت دفتر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استانداری فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با هدف فعالیت در حوزه سلول درمانی و مهندسی بافت انجام شده است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌ بنیان ریاست ‌جمهوری در ادامه به همراه هیاتی، از غرفه محصولات فناورانه سلامت محور تعدادی از شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت فارس نیز بازدید کرد و در جریان دغدغه ها و چالش های آنان قرار گرفت.

این آیین عصر یکشنبه، بیست و سوم بهمن ۱۴۰۱، با حضور معاون علمی و فناوری ریاست ‌جمهوری، استاندار فارس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «امیر علی حمیدیه» دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری سلول های بنیادی و دیگر معاونان دفتر معاونت علمی و فناوری ریاست ‌جمهوری، معاون تحقیقات و فناوری و مدیران ارشد دانشگاه در برج پژوهشی محمد رسول الله (ص) دانشگاه برگزار شد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۹۷۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما