۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

۱۲۵۸ بازرسی بهداشتی در فارس انجام شد

تاریخ انتشارشنبه ۵ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۶
نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از انجام هزار و ۲۵۸ بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه و تزویع مواد غذایی، مکان های عمومی، مراکز بین راهی و سامانه های آبرسانی زیرمجموعه دانشگاه همزمان با چهارمین روز از نوروز ۱۴۰۲ خبر داد.
۱۲۵۸ بازرسی بهداشتی در فارس انجام شد
به گزارش حافظ خبر، پژمان نعمت اللهی با اعلام این خبر در نشست امروز ستاد سلامت نوروزی گفت: در این بازرسی ها ضمن شناسایی و معدوم سازی ۳۱۶ کیلوگرم مواد غذایی و آشامیدنی غیر بهداشتی، هفت مورد تخلف شناسایی شده و برای پیگیری لازم، به مراجع قضایی استان ارجاع شد.

او خدمت رسانی به پنج هزار و ۷۲۱ بیمار مراجعه کننده به مراکز خدمات جامع سلامت استان در چهارمین روز از تعطیلات نوروز را بخش دیگری از تلاش های مجموعه بهداشت استان برشمرد.

نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه از خدمت رسانی به بیش از ۱۳ هزار مراجعه کننده به اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان های زیرمجموعه دانشگاه، همزمان با چهارمین روز از نوروز ۱۴۰۲ خبر داد.



دکتر نعمت اللهی اظهار کرد: انجام ۲۱۷ مورد عمل جراحی، همچنین خدمت رسانی به ۷۴۲ بیمار دارای علایم تنفسی، ۳۳۳ بیمار دارای علایم گوارشی و ۴۴۰ مصدوم سوانح ترافیکی در اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان های زیرمجموعه دانشگاه، دیگر محورهای خدمات مجموعه درمان استان در شبانه روز گذشته بوده است.

به گفته مدیر نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی و حراست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، امدادگران اورژانس نیز در شبانه روز گذشته، با انجام ۸۷۸ ماموریت امدادی، در کنار مردم استان و مسافران نوروزی بودند.

او ۱۴۸ ماموریت از این تعداد را مربوط به حوادث ترافیکی عنوان کرد که با خدمت رسانی به ۱۹۲ مصدوم همراه بوده است.

دکتر نعمت اللهی افزود: از مجموع مصدومان سوانح ترافیکی روز گذشته در استان، ۱۴۳ نفر به دلیل شدت جراحات بستری شده و ۴۹ نفر نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.



او خدمت رسانی به هفت مورد مسمومیت با گاز مونوکسد کربن و انجام هفت ماموریت مربوط به کمپ های نوروزی را دیگر بخش تلاش های امدادگران اورژانس فارس در شبانه روز گذشته برشمرد.

این نشست امروز، چهارم فروردین ۱۴۰۱، در دفتر ریاست دانشگاه و با بررسی گزارش اقدامات انجام شده از سوی واحدهای مختلف دانشگاه، برگزار شد.

 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۱۴۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما