۰
plusresetminus
آموزش و پرورش استان فارس:

برگزاری همایش ۱۰ هزار نفری دانش اموزان دختر روزه اولی

تاریخ انتشارشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۴۴
همایش ۱۰ هزار نفری دانش اموزان دختر روزه اولی شیرازی به همراه مادرانشان در حرم شاهچراغ علیه السلام برگزار شد.
برگزاری همایش ۱۰ هزار نفری دانش اموزان دختر روزه اولی
به گزارش حافظ خبر، مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به رویکرد تربیتی این همایش اظهار کرد: در یک اقدام هماهنگ در سطح استان فارس و در آستانه ولادت با سعادت کریم اهل بیت، حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام، همایش ۱۰ هزار نفری نمک پروردگان حسنی «روزه اولی ها» به همراه مادرانشان در حرم شاهچراغ علیه السلام برگزار شد.
محمدخلیل عسکری افزود: این همایش معنوی با همکاری نهاد مقدس خانواده به ویژه مادران، نماینده ولی‌فقیه در فارس، تولیت آستان مقدس شاه چراغ علیه السلام، شهرداری و شورای اسلامی شیراز، سپاه فجر و آموزش و پرورش در سومین حرم اهل بیت علیهم السلام اجرا شد.
عسکری تصریح کرد: قله اصلی این همایش مشارکت و هم قدمی مادران و همکاری خوب دو نهاد زیربنایی تعلیم و تربیت؛ مدرسه و خانواده است.
وی با تاکید بر محوریت امام جمعه شیراز در برگزاری این همایش، ادامه داد: اگر دو نهاد خانواده و آموزش و پرورش در کنار هم قرار گیرند، کارها و اقدامات بزرگی را رقم خواهند زد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: تلاش داریم از فرصت معنوی ماه مبارک رمضان در جهت تربیت دانش آموزان بهره مند شویم و زمینه استفاده حداکثری دانش آموزان از این ماه پر برکت را فراهم کنیم.
عسکری گفت: در این همایش تربیتی دختران سوم ابتدایی حضور دارند و  به مناطق و شهرستان ها نیز اعلام کردیم تا مراسم مشابهی ویژه دانش‌آموزان پسر پایه هستم روزه اولی در روزهای آینده داشته باشند.
وی اذعان کرد: این مراسم یک اردوی مهارت محور است که در آن دانش آموزان در فضای غیر رسمی داده های تربیتی ارائه شده را فرا می گیرند.
شایان ذکر است؛ در این همایش ده هزار نفری برنامه های معنوی بسیار مفرحی برای دانش آموزان روزه دار اجرا و در پایان دختران روزه اولی در ضیافت افطار در حرم مطهر احمد بن موسی علیه السلام حضور یافتند.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۲۰۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما