۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

برگزاری نشست کمیته سلامت معنوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۵
نشست کمیته سلامت معنوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با حضور نماینده ولی فقیه در استان فارس برگزار شد.
برگزاری نشست کمیته سلامت معنوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز
به گزارش حافظ خبر، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در این نشست با بیان مطالبی پیرامون اهمیت توجه به سلامت معنوی و ایمان گرایی و عقل گرایی در غرب، از تلاش فعالان مجموعه سلامت در حوزه سلامت معنوی قدردانی کرد.



ارائه توضیحاتی در خصوص مباحث نقش معنویت در دنیای امروز، تفاوت معنویت دینی و غیر دینی در معنای زندگی، سلامت وجودی و سلامت معنوی در ادبیات جهانی، دیگر محورهای صبحت آیت الله دکتر «لطف الله دژکام» در این نشست بود.



مشاور عالی رئیس دانشگاه نیز در این نشست با تاکید بر تلاش برای آموزش عمومی در حوزه سلامت روان، گفت: در این زمینه نیاز است بر آگاهی بخشی و پیاده سازی عملیاتی موضوعاتی نظیر اهمیت شکرگزاری، قناعت، اخلاق مداری و تاب آوری در زندگی تمرکز شود.

دکتر «محمود نجابت» با اشاره به تاثیر سلامت معنوی در سلامت افراد، پیرامون اقدامات پژوهشی انجام شده در این حوزه، مطالبی عنوان کرد.



بررسی ابزار سنجش سلامت معنوی در تیم های سلامت نیز از دیگر محورهای این نشست بود که از سوی اعضای کمیته سلامت معنوی دانشگاه مورد تبادل نظر قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر «عبدالرضا محمودی» مدیر حوزه علمیه استان فارس نیز در این نشست با اشاره به برگزاری ششمین دوره همایش سیره نبوی در طب، پیرامون پژوهش های بین رشته ای و تولید نظری علم، توضیحاتی ارایه کرد.



حجت الاسلام دکتر «محمدیوسف نیری» مسوول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه شیراز نیز دیگر عضو این نشست بود که درباره شاخص ها، رویدادها و مولفه های دینداری مطالبی عنوان کرد.

همچنین در این نشست، حجت الاسلام والمسلمین «مجید طاهری» مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه نیز درباره هم اندیشی دانشگاه ها و مراکز علمی کشور در این زمینه، پیشنهاداتی ارایه داد.


 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۵۳۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما