۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

امید آفرینی و ایجاد انگیزه از جمله برنامه های علوم پزشکی

تاریخ انتشاردوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۶
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در آیین آغاز به کار برنامه «روز معرفی دانشگاه»، یکی از مزیت های مهم برگزاری این برنامه را امیدآفرینی و ایجاد انگیزه در نسل جوان عنوان کرد.
به گزارش حافظ خبر، محسن رازقی در این آیین ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم، با اشاره به پیشینه این آیین که به دو دهه قبل باز می‌گردد، اظهار کرد: تلاش شده تا با برگزاری این آیین، داوطلبان کنکور سراسری ضمن کسب آگاهی، محل و رشته تحصیلی خود را به درستی انتخاب کنند.
او با بیان اینکه نیازسنجی ‌های صورت گرفته و آمارها نشان می ‌دهد که اینگونه برنامه ها مانع از دلزدگی و ناامیدی افراد در انتخاب رشته‌ های تحصیلی می‌ شود، ابراز امیدواری کرد تا برگزاری این برنامه ضمن پیشرفت دانش‌آموزان در زندگی شخصی و تحصیلی، ارتقای سطح علمی در جامعه را به همراه داشته باشد.
دکتر رازقی با اشاره به حضور اساتید رشته های مختلف و دانشجویان برتر دانشگاه در این برنامه سه روزه، هدف از این اقدام را آگاهی بخشی داوطلبان آزمون سراسری برای ورود به دانشگاه های تحت پوشش دانشکده های علوم پزشکی شیراز و هدایت صحیح رویکردها نسبت به رشته های پزشکی و پیراپزشکی عنوان کرد.
این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز از قرار گرفتن اطلاعات دانشکده های مختلف دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر روی پایگاه اطلاع رسانی به نشانیgt.sums.ac.ir خبر داد و گفت: برنامه روز معرفی دانشگاه از هشتم تا دهم مرداد 1402به صورت حضوری، در دو نوبت صبح، از ساعت 8 تا 12 و عصر از ساعت 16 تا 19، در دانشکده پزشکی شیراز با هدف ارایه اطلاعات و آگاهی های لازم به داوطلبان انتخاب رشته و والدین برگزار می شود.
دکتر رازقی از تلاش و حمایت ‌های رئیس دانشگاه، اساتید دانشگاه، کارکنان معاونت آموزشی و دفتر استعدادهای درخشان استان، اداره آموزش و پرورش فارس، بنیاد نخبگان فارس و دانشجویان برتر دانشگاه علوم پزشکی شیراز در برگزاری این برنامه قدردانی کرد. 
توجه به تمامی ابعاد پرورش جوانان در دانشگاه علوم پزشکی شیراز
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این آئین ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم، فضای دانشگاه را فضای زندگی برشمرد و گفت: بسیاری از دانشجویان، چهار تا هفت سال از دوران مهم زندگی خود را در دانشگاه می ‌گذرانند و بسیاری از ساعات روزشان در این فضا سپری می شود.
دکتر «محمدحسین انباردار» با بیان اینکه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در کنار فعالیت ‌های آموزشی، فعالیت ‌های فرهنگی، ورزشی، هنری، ادبی، اجتماعی و سیاسی نیز دارای اهمیت است، هدف از این اولویت بخشی را پرروش ابعاد مختلف شخصیتی جوانان کشور برشمرد.
سرپرست دفتر استعدادها و عملكردهاي درخشان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این آیین، درباره روند برگزاری برنامه روز معرفی دانشگاه توضیحاتی ارائه داد و گفت: در این برنامه با برپایی غرفه ‌های مربوط به دانشکده‌ های مختلف دانشگاه در دانشکده پزشکی شیراز، فرآیند تحصیلی و رتبه قابل قبول در هر رشته و دانشکده، به داوطلبان کنکور سراسری معرفی می شود.
دکتر «احمد غلامی» با اشاره به حضور اساتید پیشکسوت و دانشجویان استعدادهای درخشان در این برنامه سه روزه، هدف از این اقدام را ارائه مشاوره و تجربیات مربوط به شناساندن رشته‌ ها، مشاوره تخصصی مشاوران سازمان آموزش و پرورش فارس و اعلام رتبه ‌های قبولی در هر رشته در سال‌ های قبل عنوان کرد.
دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حال حاضر با دارا بودن 17 دانشکده، حدود 240رشته پایه و تکمیلی، نزدیک به هزار عضو هیات علمی دانشگاهی و نزدیک به ۱۰ هزار دانشجو در مقاطع مختلف از کاردانی تا دکتری تخصصی و فوق تخصصی بالینی، از دانشگاه ‌های برتر کشور است.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۷۵۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما