۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

برنامه‌ریزی، آینده نگری و ارتقای دانشگاه، اولویت مسئولان است

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۳
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و هیات همراه در بازدید از مرکز جامع خدمات توانبخشی و پروژه در حال ساخت مرکز طب تسکینی (هاسپیس) در بیمارستان شهید دکتر چمران، بر برنامه ‌ریزی، آینده نگری و ارتقای دانشگاه، به عنوان اولویت مسئولان تاکید کرد.
به گزارش حافظ خبر، سید وحید حسینی با بازدید از پروژه بهسازی شده مرکز جامع خدمات توانبخشی استاد دکتر «بهروز کاظمی»، بخش طب فیزیکی و توانبخشی، بخش داخلی مغز و اعصاب و روانپزشکی و همچنین پروژه در حال ساخت مرکز طب تسکینی (هاسپیس)، روند ارایه خدمات و فعالیت های پیش بینی شده در این بخش ها را جویا شد.
او در ادامه طی نشستی با مسوولان این بیمارستان و اساتید توانبخشی دانشگاه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره اساتید پیشکسوت دانشگاه و قدردانی از تلاش اساتید گروه توانبخشی به ویژه دکتر «بهروز کاظمی»، این استاد برجسته را نه تنها استاد علمی برای اساتید و دانشجویان، بلکه نمونه استاد دینی، اخلاقی و اجتماعی معرفی کرد؛ او پایه گذار و پدر طب فیزیکی و توانبخشی نوین در ایران و از اساتید برجسته دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.
دکتر سید وحید حسینی با بیان اینکه اعضای هیات علمی و دانشجویان از سرمایه های اصلی دانشگاه هستند، اولویت مسوولان دانشگاه را ارتقای حوزه های علمی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی عنوان کرد.
مسوول ارشد حوزه سلامت فارس با اشاره به تلاش و جانفشانی های مدافعان سلامت در دوران کرونا و تقدیم یازده شهید مدافع سلامت در استان فارس، رسالت کنونی مجموعه دانشگاه را تلاش مضاعف برای جبران آسیب های وارده به حوزه های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی ناشی از این بحران دانست. 
دکتر «محسن رازقی» معاون آموزشی دانشگاه نیز در این بازدید، درباره وضعیت آموزشی درمانی رشته توانبخشی  و روند ارایه خدمات بستری به بیماران در بیمارستان شهید دکتر چمران، مطالبی عنوان کرد.
دکتر «سیدعلی هاشمی» رییس بیمارستان و مهندس «سید روح الله موسوی» مدیر بیمارستان نیز در این بازدید، ضمن معرفی بخش های مختلف در این دو پروژه در حال ساخت، گزارشی از روند ارایه خدمات و فعالیت های پیش بینی شده در بخش ها به رییس دانشگاه و هیات همراه ارایه دادند.
پروژه مرکز طب تسکینی (هاسپیس) در هفت طبقه با زیربنای سه هزار و 750 مترمربع در حال ساخت است و پروژه بهسازی شده مرکز جامع خدمات توانبخشی استاد دکتر «بهروز کاظمی» نیز شامل بخش هایی نظیر بخش فیزیوتراپی، نورولوژی، کار درمانی، گفتار درمانی، مشاوره متخصصان مختلف و توانبخشی است که در دو طبقه با زیربنای هزار مترمربع در بیمارستان شهید دکتر چمران واقع شده است.
مسوولان بیمارستان و اساتید گروه فیزیوتراپی نیز پیرامون موارد مطرح شده در این نشست تبادل نظر کرده و درباره توانمندی ها، چالش ها و دغدغه های این حوزه، مطالبی عنوان کردند. 
در این برنامه که امروز یکشنبه پانزدهم مرداد 1402، در بیمارستان شهید دکتر چمران شیراز برگزار شد، دکتر «مهرداد شریفی» معاون درمان دانشگاه، دکتر «سید ابوالفضل هاشمی اصل» معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، دکتر «سید حسام الدین نبوی زاده» رییس دانشکده پزشکی شیراز و مهندس «ابوذر پاریزی» مدیر روابط عمومی دانشگاه نیز دکتر سید وحید حسینی رییس دانشگاه را همراهی می کردند. 
 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۷۶۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما