۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

توسعه سلامت فارس در عرصه بهداشت

تاریخ انتشارشنبه ۴ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۸
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به روند توسعه سلامت فارس در عرصه های بهداشتی طی دو سال اخیر، بهبود و ارتقای شاخص های بهداشتی را یکی از بزرگترین و ارزشمندترین نتایج انقلاب اسلامی برای مردم استان برشمرد .
توسعه سلامت فارس در عرصه بهداشت
به گزارش حافظ خبر، عباس رضاییان زاده با اشاره به توسعه مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه ‌های سلامت، ارائه خدمات فعال در شهرها، سکونتگاه ‌های غیررسمی و حاشیه شهرها، از بهره برداری از 47 مرکز ارائه خدمات بهداشتی با صرف اعتباری بالغ بر 79 میلیارد تومان در دو سال گذشته و بهره برداری از 26 پروژه سلامت محور حوزه بهداشت در هفته دولت امسال، با صرف اعتباری بالغ 51 میلیارد و پانصد میلیون تومان خبر داد.

این مقام مسوول در دانشگاه، واکسیناسیون کووید19 را یکی از موثرترین راه ها برای کنترل این بیماری دانست و افزود: با اجرای طرح «هر محله، یک پایگاه واکسیناسیون» در راستای دسترسی سریع تر مردم به مراکز واکسیناسیون، 916 خانه بهداشت، 153 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، 92 مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و 53 مرکز خدمات جامع سلامت شهری در انجام این واکسیناسیون همگانی ایفای نقش کردند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ارتقای سطح بهداشت از طریق افزایش دسترسی به آب سالم و بهداشتی را در ارتقای سلامت عمومی جامعه بسیار با اهمیت برشمرد و اخذ گواهینامه ایمنی آب کلان شهر شیراز، روستاهای «کوشک بیدک» و «علی آباد» و تداوم اخذ این گواهینامه برای سایر شهر ها و روستاها را گامی مهم برای رسیدن به این مهم دانست.

او ادامه داد: در همین مدت و در مسیر تحول دیجیتال، الکترونیکی شدن نسخه ها و دستیابی به شاخص 97 درصد در نسخه های الکترونیک را شاهد بوده ایم.

راه اندازی 27 مرکز غربالگری شنوایی نوزادان در فارس

دکتر رضاییان زاده با اشاره به اهمیت غربالگری شنوایی نوزادان، از راه اندازی 27 مرکز غربالگری شنوایی نوزادان و چهار مرکز غربالگری کودکان سه تا پنج سال در مراکز خدمات جامع سلامت خبر داد و گفت: با انجام این اقدام، شاهد ارتقای پوشش غربالگری شنوایی نوزادان از 65 درصد به 94 درصد بوده ایم.

معاون بهداشت دانشگاه، پاسخگویی به 16 هزار و 910 شکایت در سامانه 190 و کسب مقام برتر کشوری در رسیدگی به موقع به شکایات مردمی و رضایتمندی مردم را از افتخارات دیگر معاونت بهداشت دانشگاه برشمرد.

بیماریابی فعال خانه به خانه سالک در بافت های تاریخی و فرسوده شهر شیراز

او با اشاره به اهمیت کنترل بیماری سالک، استقرار و راه اندازی مراکز درمان رایگان سالک را اقدامی موثر برای کنترل این بیماری دانست و از بیماریابی فعال خانه به خانه در بافت های تاریخی و فرسوده شهر شیراز، با هدف شناسایی موارد بیماری و درمان مخازن بیماری در راستای کاهش بیماری خبر داد.

دکتر رضاییان زاده همچنین با بیان نقش کلیدی تغذیه در همه دوران های زندگی یک فرد؛ از جلب حمایت 75 نیکوکار برای تأمین سبد غذایی کودکان و مادران باردار دچار سوء تغذیه، به ارزش بیش از 27 میلیارد ریال خبر داد.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام 504 هزار و 854 بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی را محور مهم دیگری از خدمات این مجموعه در ارتقای سلامت عمومی مردم استان دانست که به صورت شبانه روزی در حال انجام است.

 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۸۵۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما