۰
plusresetminus

لزوم وجود ناظر دائمی بر شوراهای اسلامی شهر و روستا

تاریخ انتشارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۲۸
رییس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی فارس از فقدان ناظر دائمی بر شوراها به عنوان یک خلأ نام برد و گفت: باید برای سامان بخشی و تسهیل امور شوراها این نقیصه نیز برطرف شود.
به گزارش حافظ به نقل از خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، سید حسین ذوالانوار در همایش سراسری بازبینی انتخابات شوراهای اسلامی با اشاره به اینکه باید به سمت کیفیت در انتخابات برویم اظهار داشت: رعایت یا عدم رعایت اصول اسلامی در انتخابات می تواند نتایج منفی یا مثبت به دنبال داشته باشد.
وی افزود: شوراها مانند انقلاب جوان است و چهار دوره از آن ها می گذرد و کار شهر را انجام می دهند و تنها شهردار را انتخاب نمی کنند، ازاین رو باید کم کم استعدادهای آن ها شناسایی شده تا بتوانند مسئولیت های دیگری را نیز بر عهده گیرند .
ذوالانوار با اشاره به اینکه یک شورای عالی نظارت بر شوراهای شهر و روستا داشتیم که وظیفه اش بر عهده مجلس بود تصریح کرد: برای اینکه قانونش کامل تر باشد دبیران ناظر بر انتخابات شوراهای 31 استان دور یکدیگر جمع شده تا قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا را بازبینی کنند.
وی اضافه کرد: از مدت ها پیش نظرات مبادله و در این همایش نظرهای کارشناسی عرضه شده تا با جمع بندی بتوانیم دبیرخانه دائمی نظارت بر عملکرد شوراهای شهر و روستا داشته باشیم.
این نماینده مجلس از فقدان ناظر دائمی بر شوراها به عنوان یک خلأ نام برد که باید برای سامان بخشی و تسهیل امور شوراها این نقیصه نیز برطرف شود.
رییس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان فارس گفت: با برگزاری این همایش سه روزه درواقع استارت اصلاح قانون انتخابات شوراها برای نخستین بار در شیراز زده شد که اقدام مبارکی است.
کد مطلب : ۶۰۹۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما